kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
درویش: به گل محمدی اولتیماتوم ندادیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید این باشگاه از سرمربی تیم فوتبال خود حمایت می‌کند. رضا درویش، درباره جلسه هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی اظهار کرد: در این جلسه درباره مباحث مختلفی از جمله نیازهای تیم برای کسب عنوان قهرمانی صحبت کردیم.او در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی اولتیماتومی داده است یا خیر؟ گفت: هیچ اولتیماتومی در کار نیست. هیئت‌مدیره حمایت کامل خود را از آقای گل‌محمدی اعلام کرد و مشکلی وجود ندارد. ما بهترین تیم ایران را داریم و با کمک هواداران برای قهرمانی تلاش می‌کنیم.وی در ادامه درباره اعتراض‌های باشگاه پرسپولیس به روند داوری‌های لیگ هم گفت: مدتی قبل درباره این موضوع نامه‌ای به فدراسیون دادیم و امیدواریم در هفته‌های پایانی لیگ روند داوری‌ها بهتر شود.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده لوکادیا و اینکه چرا تا به حال از او شکایت نشده است؟ هم گفت: کارهای حقوقی این پرونده در حال انجام است.
گام بزرگ استقلال برای قهرمانی با تساوی در دربی 
دیدار دربی امید‌های پایتخت با تساوی به پایان رسید.تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۴:۳۰ دیروز در دربی امیدهای پایتخت که در چارچوب دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ‌ برتر تهران برگزار شد به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ تمام شد.گل‌های پرسپولیس را علی بابایی (۷۷) و رضا فلاحت‌نژاد (۸۳) برای شاگردان محمود انصاری به ثمر رساندند. برای استقلال نیز احسان اسکندری(۸۵) و مهدی فرج‌پور(۸۷) گلزنی کردند.شاگردان آرش برهانی که می‌توانستند با پیروزی در این دربی ۶۲ امتیازی شده و قهرمانی خود در این فصل لیگ برتر امیدهای تهران را قطعی کنند، با این تساوی ۶۰ امتیازی شده و برای قهرمانی نیاز به کسب یک تساوی از ۳ بازی پایانی خود دارند.
پرسپولیس رتبه دومی نیز با از دست دادن برد در لحظات پایانی، ۵۲ امتیازی شد و نتوانست اختلاف ۸ امتیازی با رقیب سنتی را در صدر جدول کاهش بدهد تا به این ترتیب شانس‌اندکی برای کسب قهرمانی داشته باشد.اواخر نیمه دوم و پس از اعلام شدن اوت به سود استقلال، درگیری لفظی بین نیمکت‌نشین‌های این تیم و بازیکنان حریف رخ داد. در این لحظه یکی از مربیان استقلال برای درگیری با بازیکن سرخ پوش وارد زمین شد که با دخالت عوامل ۲ تیم و مسئولان برگزاری بازی این غائله ختم به خیر شد.بازیکنان استقلال پس از این تساوی ارزشمند در وسط زمین به شادی پرداخته و آرش برهانی را به آسمان پرتاب کردند.
صنعت نفت به دنبال نقره داغ کردن نفت مسجدسلیمان
باشگاه صنعت نفت آبادان از نفت مسجدسلیمان به علت استفاده از بازیکن غیر مجاز در دربی خوزستان شکایت کرد.
دربی خوزستانی هفته بیستم لیگ برتر بین دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت تا هر دو تیم یک گام دیگر به سقوط نزدیک شوند.با این حال بعد از اتمام این مسابقه حواشی زیادی به وجود آمده است. مدیران باشگاه صنعت نفت معتقدند شیخی سلیمانی که در نیم‌فصل اول برای شمس آذر قزوین بازی می‌کرد، بازیکن غیرمجاز نفت MIS محسوب می‌شود و از این باشگاه به فدراسیون فوتبال شکایت کرده‌اند. اتفاقی که در صورت تأیید شدن ممکن است نتیجه این مسابقه را ۳ بر ۰ به سود صنعت نفت آبادان تغییر دهد.
آبادانی‌ها این اعتقاد را دارند قرارداد شیخ سلیمانی و نفت مسجدسلیمان به طور غیر قانونی به عنوان بازیکن آزاد ثبت شده و به همین دلیل خواستار بررسی کمیته انضباطی شده‌اند. نفت مسجدسلیمان پیش از این نیز علی‌رغم کسب برتری ۳-۱ مقابل ملوان در جام حذفی، به علت استفاده از علی کیانی‌فر به عنوان بازیکن غیر مجاز، با حکم انضباطی بازنده اعلام شد و باید دید حالا چه سرنوشتی در انتظار آنها است.
اعلام حکم بازی پرسپولیس و فولاد با محرومیت نکونام
کمیته انضباطی آرای خود را درباره دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس صادر کرد.
دیدار فولاد خوزستان و پرسپولیس در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد و از سوی جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان تخلفاتی مبنی بر بدرفتاری با مقامات رسمی مسابقه رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود و پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن 5 بازیکن اخطاری، نقض اصولی کلی رفتار از طریق وجود تماشاگران غیر مجاز و بیش از حد مجاز ظرفیت در پشت دروازه و محل VIPو VVIP، حضور لیدرها به تعداد زیاد، عدم رفتار جوانمردانه به دلیل ایجاد توقف در بازی به وسیله پرتاب توپ اضافه در زمین مسابقه و رفتار غیر ورزشی کادر فنی پس از پایان مسابقه به پرداخت 4 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.حسین کعبی، مربی تیم فولاد خوزستان به دلیل رفتار غیرورزشی به یک جلسه محرومیت تعلیقی که مدت تعلیق آن تا پایان فصل است و پرداخت 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظراست.یوسف سواری، لیدر تیم فولاد خوزستان به دلیل اهانت به تیم مقابل به سه ماه از ورود به محل برگزاری مسابقات تیم فولاد محروم است. این رای قابل تجدید نظر است. باشگاه پرسپولیس به دلیل سوء رفتار تیمی عوامل پس از پایان مسابقه با تیم مقابل به یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.