kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
امیرعبداللهیان:

دشمنان پس از ناامیدی از جنگ ترکیبی می‌کوشند وانمود کنند که دخالتی نداشته‌اند

وزیر امور خارجه گفت: دشمنان پس از ناامیدی از جنگ ترکیبی چند لایه، در پیام‌های دیپلماتیک، رسمی و در ملاقات‌ها می‌کوشند وانمود کنند دخالتی و طراحی انجام نداده‌اند؛ حال آنکه هر آنچه می‌توانستند در سطح رسانه‌ای و سرویس‌های امنیتی و فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در نشست مجمع معاونین مالی و سرمایه انسانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور به میزبانی وزارت امور خارجه ضمن خیر مقدم و تبریک انتصاب سید احمدرضا دستغیب به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور، گفت: مهم‌ترین وظیفه دیوان محاسبات نظارت بر حکمرانی خوب در کشور است و این اتفاق با استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در این سازمان حضور دارد، رقم می‌خورد و ما می‌توانیم یک الگوی حکمرانی خوب را به جهان ارائه دهیم و بی‌تردید این نوع حکمرانی، ادامه سلوک سیاسی حضرت امیرالمومنین(ع) است.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور تأکید کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است و در این چارچوب معتقدیم که با تشریک مساعی در حوزه معاونت مالی و سرمایه انسانی، باید اقدامات خود را با ابتکارات، ایده‌ها، خلاقیت و نوآوری همراه کنیم. خصوصا که ما در وزارت امور خارجه به‌دلیل مواجهه با الگوها و مدل‌های مدیریتی متنوع احساس می‌کنیم که باید به‌صورت مداوم در این زمینه فعال باشیم.
امیرعبداللهیان با اشاره به این موضوع که وزارت خارجه از بیش از ۱۰۰ سفارتخانه، کنسولگری و نمایندگی بین‌المللی و ۲۹ نمایندگی در استان‌ها و مناطق آزاد کشور برخوردار است، تأکید کرد: مدیرانی که در استانداری‌ها مسئولیت معاونت مالی و سرمایه نیروی انسانی را در اختیار دارند، با نگاه اولویت توسعه اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار مدنظر دولت سیزدهم و همچنین جذب حداکثری سرمایه‌گذاران در داخل کشور، بیش از پیش از دفاتر وزارت امور خارجه در استان‌ها حمایت کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات ماه‌های گذشته در کشور تصریح کرد: دشمنان پس از آنکه از ایجاد جنگ ترکیبی چندلایه علیه کشورمان ناامید شدند، همگی در پیام‌های دیپلماتیک و رسمی و در ملاقات‌ها می‌کوشند وانمود کنند که در این رخدادها هیچ‌گونه دخالتی نداشته و طراحی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام نداده‌اند. حال آنکه آمریکا، اسرائیل و متحدین غربی آنها هرآنچه می‌توانستند، در سطح رسانه‌ای و سرویس‌های امنیتی و فضای مجازی علیه کشورمان انجام دادند.
امیرعبداللهیان در ادامه تأکید کرد: بی‌تردید، مواضع حکیمانه امام خامنه‌ای(مدظله)، بصیرت مردم و سرمایه بزرگ نظام در برخورداری از حمایت گسترده مردمی، باعث شد جنگی که علیه کشورمان طراحی شده بود به شکست منجر شود و مردم بزرگ ما روز ۲۲ بهمن نیز در همین راستا پیامی قوی را به دشمن مخابره و اعلام کردند که ایران کشور کودتای مخملی
نیست.