kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه به بیش از ۴۱ هزار تن رسید

با گذشت بیش از یک هفته از زلزله مرگبار در سوریه و ترکیه، شمار قربانیان به بیش از ۴۱ هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) دیروز سه شنبه اعلام کرد که تا‌کنون ۳۵ هزار و ۴۰۰ تن در زلزله مرگبار ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین گفته می‌شود که تا روز سه‌شنبه، در مجموع تعداد قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به بیش از ۴۱ هزار نفر رسیده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که زلزله ترکیه بزرگ‌ترین بلای طبیعی اروپا در یک قرن گذشته محسوب می‌شود.
30 میلیون نفر در فاجعه زلزله آسیب دیده‌اند
رئیس‌جمهور ترکیه گفت: حدود ۳۰ میلیون نفر در فاجعه زلزله آسیب دیده‌اند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر اعلام کرد رجب طیب اردوغان افراد آسیب دیده از زلزله اخیر را حدود ۳۰ میلیون نفر برآورد کرد و افزود:عملیات نجات و کمک‌رسانی ادامه دارد و در نزدیک‌ترین زمان ممکن برای باز‌سازی مناطق آسیب دیده در زلزله تلاش خواهیم کرد. وی ادامه داد: همه کشور‌ها در فاجعه زلزله با ترکیه اعلام همبستگی کردند. فاجعه زلزله اهمیت همبستگی بین‌المللی را ثابت کرد و ترکیه در نزدیک‌ترین زمان از این بحران خارج خواهد شد.
فراخوان برای جمع‌آوری ۳۹۷ میلیون دلار
برای زلزله‌زدگان سوری
سازمان ملل، فراخوانی را برای جمع‌آوری ۳۹۷ میلیون دلار به منظور تامین نیاز‌های سوری‌های آسیب دیده در سه ماه آینده اعلام می‌کند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، سازمان ملل
۵۰ میلیون دلار کمک به زلزله زدگان اختصاص داد، اما نیاز‌ها بسیار زیاد است. سازمان ملل، فراخوانی را برای جمع‌آوری ۳۹۷ میلیون دلار به منظور تامین نیاز‌های سوری‌های آسیب دیده در سه ماه آینده اعلام می‌کند. دو گذرگاه در شمال سوریه بر روی عبور کمک‌های انسانی باز است و شاهد تحولات در اوضاع خواهیم بود.
کمک‌های جمهوری اسلامی ایران
به زلزله زدگان حلب
به گزارش تسنیم، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب برای کمک به زلزله زدگان سوری به صورت میدانی وارد عمل شده و علاوه‌بر توزیع بسته‌های امدادی، غذایی و دارویی در میان زلزله‌زدگان، مکان‌هایی را برای اسکان موقت تعبیه کرده است تا‌ اندکی از درد و رنج و مشکلات آنان بکاهد.
قدردانی رئیس ‌هلال‌احمر ترکیه از خدمات ایران
رئیس‌جمعیت هلال‌احمر ترکیه در دیدار با رئیس‌هلال‌احمر کشورمان از کمک‌ها و خدمات امدادگران ایرانی در مناطق زلزله‌زده این کشور قدردانی کرد و گفت: کمک‌های دولت و هلال‌احمر ایران به زلزله‌زدگان ترکیه را هیچ‌وقت فراموش نخواهیم کرد.
رئیس‌جمعیت هلال‌احمر ایران هم گفت: تیم امدادی اعزامی ایران به ترکیه تا زمان اعلام نیاز مقامات امدادی این کشور خدمات ارائه خواهند کرد و هماهنگی مناسبی هم در این راستا با مقامات ترکیه وجود دارد.