kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

خواندنی از ورزش ایران

 

*با نظر سعید ارمغانی (سرمربی) و کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران،‌ اسامی ۱۳ بازیکن جهت حضور در پنجره ششم (پایانی) انتخابی‌های جام جهانی ۲۰۲۳ اعلام شد. ملی پوشان ایران روزهای چهارم و هفتم اسفند ۱۴۰۱ به ترتیب مقابل تیم‌های ملی ژاپن و چین به میدان خواهد رفت و برای قطعی کردن صعود خود، به کسب یک برد در این دو بازی نیاز دارد.لیست نفرات اعزامی ایران به این شرح است: ۱- آرن داوودی (کاپیتان)، ۲- رسول مظفری، ۳- سینا واحدی، ۴- میثم میرزایی، ۵- سجاد مشایخی، ۶- بهنام یخچالی، ۷- پیتر گریگوریان، ۸- محمد جمشیدی، ۹- ارسلان کاظمی ، ۱۰- متین آقاجانپور، ۱۱- سجاد پذیرفته، ۱۲- محمد حسن زاده ، ۱۳- جلال آقامیری.
* رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان چند سال پیش و با ابتکار رسول خادم آغاز و اکثریت این رقابت‌ها نیز به میزبانی ایران برگزار شد. این مسابقات در ابتدا مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی قرار داشت و در تقویم رسمی این اتحادیه نیز درج می‌شد اما آخرین بار این مسابقات در سال 2019 در تقویم اتحادیه جهانی قرار گرفت و پس از آن دیگر مسابقاتی تحت عنوان جام باشگاه‌های جهان در تقویم اتحادیه جهانی گنجانده نشد. رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان قرار است پایان هفته جاری با حضور تیم های ارمنستان، هند، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان و نماینده ایران برگزار شود اما هنوز اسامی کشورهای شرکت کننده در کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان مشخص نشده است.
* سید مناف هاشمی دبیر کمیته ملی المپیک در خصوص میزان دریافت بودجه از دولت گفت: از بودجه در ردیف اصلی که ۲۳۹ میلیارد تومان بوده است حدود ۸۵ درصد محقق شده و اطمینان داریم که تا پایان سال پرداخت می‌شود. بودجه تبصره ۱۴، حدود ۸۰ میلیارد بوده که از آن ۳۰ میلیارد پرداخت شده امیدوارم ۵۰ میلیارد تومان بقیه تا ماه آینده پرداخت شود تا پرداختی به فدراسیون ها داشته باشیم. در مجموع ۶۵ تا ۷۰ درصد از بودجه را دریافت کردیم.