kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

تقلای مدعیان اصلاحات برای تفرقه افکنی در صف واحد ملت

 
 
 
سرویس سیاسی ـ
محسن‌هاشمی در روزنامه شرق نوشت: «حاضران در راهپیمایی 22 بهمن همه مردم نیستند و خواسته‌های همان بخشی از جامعه را نیز که در راهپیمایی حضور یافتند نباید مصادره کرد و به معنای تأیید و حمایت از عملکرد مسئولان دانست... بپذیرید اولا، شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در مرحله هشدار قرار دارد و ثانیا مسیر حرکت کشتی را تغییر دهید.»
در شرایطی که ملت بزرگ ایران علی رغم مشکلات اقتصادی، یکصدا، همدلی و وفاداری خود به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی را فریاد می‌زند و نیز سیلی محکمی بر صورت دشمن در شرارت اخیرش نواخت، مدعیان اصلاحات در پی شکاف و تفرقه افکنی میان صف واحد و اتحاد مثال زدنی میان مردم هستند. این در حالی است که طیف مدعی اصلاحات باید پاسخگوی 8 سال وادادگی، مدیریت اشرافی، اعتماد بلاشرط و بلاوجه به آمریکا، بر باد رفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌های ملی، کوچک شدن سفره مردم، بیکاری، تورم افسار گسیخته، رکود فراگیر، شرطی ‌سازی اقتصاد و زمینه چینی برای تحریم دوبرابری و عقبگرد اقتصاد ایران باشند.
دلسوزی برای جاسوسان!
روزنامه اعتماد دیروز در مطلبی با عنوان «بخششی برای محیط زیست» نوشت: «خبر مسرت‌بخش عفو بخشی از زندانیان اعتراضات اخیر و همچنین برخی محکومان پرونده‌های سال‌های گذشته موجی از خوشحالی را در جامعه ایجاد کرد... با این وجود هیچ خبری از عفو یا آزادی زندانیان پرونده جنجالی فعالان محیط زیست به گوش نمی‌رسد. این پرونده که به گواه مسئولان قضایی، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های دادگاه انقلاب اسلامی در دو دهه اخیر بوده است، هشت محکوم و یک متوفی داشت. خبر درگذشت دکتر کاووس سید امامی در زندان و درست در بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ در حالی منتشر شد که تا آن زمان از بازداشت فعالان محیط زیست هیچ خبری منتشر نشده بود... حالا با توجه به عفو گسترده زندانیان و همچنین فراهم بودن شرایط قانونی برای آزادی این فعالان محیط زیست، به نظر می‌رسد می‌توان این پرونده را با آزادی مشروط یا عفو متهمان آن برای همیشه بست.»
مدعیان اصلاحات همواره پشتیبان مفسدان اقتصادی و جواسیس بوده‌اند. ادعای روزنامه اعتماد در حالی است که در شرایط عفو و تخفیف مجازات محکومان و از جمله متهمان و محکومان حوادث اخیر آمده است: عدم ارتکاب جاسوسی به نفع اجانب، عدم ارتباط مستقیم با عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، عدم ارتکاب قتل و جرح عمدی، عدم ارتکاب تخریب و احراق تاسیسات دولتی و نظامی و عمومی، و نداشتن شاکی یا مدعی خصوصی.
ناراحتی سرمایه‌های اسرائیل از عنوان «غیر خودی»
روزنامه هم میهن دیروز نوشت: «متاسفانه در ایران سال‌هاست که جامعه توسط یک جریان خاص و اقلیتی به دو گروه خودی و غیرخودی تقسیم شده است. این تقسیم جامعه به‌صورت صریح یعنی اینکه هر چه امتیاز وجود دارد، برای خودی‌هاست و غیر از آن اگر چیزی ماند، به غیرخودی‌ها می‌رسد. در واقع ما شاهد یک نگاه واحد به مردم نیستیم و این موضوع بزرگ‌ترین ضربه را به اتحاد ملی زده است.»
مدعیان اصلاحات با وجود خیانت‌های متعدد، خود را «مردم» جا می‌زنند. این در حالی است که طیف مدعی اصلاحات با عملکرد معارضانه علیه نظام اسلامی، نه تنها غیر خودی بلکه امتداد داخلی دشمن، سرمایه اسرائیل و خائن است.
عیسی سحرخیز، مدیرکل مطبوعات در دولت اصلاحات گفت: «اکثر اصلاح‌طلبان بر خلاف گذشته، علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند» اما صدایی از سوی مدعیان اصلاحات بلند نشد؟ یا وقتی یکی از مدعیان اصلاحات گفت: «اکثریت اصلاح‌طلبان به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعتقاد ندارند» مدعیان اصلاحات سکوت را ترجیح دادند. این طیف سال 88 هم کارگزار فتنه‌ای بود که به تصاویر امام(ره) بی‌حرمتی شد، شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و شعارهای نه غزه نه لبنان در روز قدس سر داده شد.
سران رژیم صهیونیستی به خاطر خوش‌خدمتی‌ مدعیان اصلاحات در فتنه 88 چندین بار اعلام کردند که جنبش سبز را سرمایه بزرگ خود می‌دانند و معتقدند جنگ با ایران از داخل مرزهای این کشور آغاز می‌شود. تحرکات خیانت‌بار این طیف موجب شد تا عنصری اطلاعاتی مانند رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا اعلام کند با وجود این دودستگی در ایران، جا دارد تحریم‌ها اعمال شود. بنابر گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز و اظهارات مایکل لدین و دیگران، گرای تحریم را عناصر جنبش سبز به آمریکا دادند.
لاف گزاف «خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت» در کنفرانس برلین که با سکوت سران افراطیون مدعی اصلاحات رو‌به‌رو شد، ادعای «برخی دیدگاه‌های امام را نمی‌پسندیدیم اما جرأت گفتنش را نداشتیم» و «دوره آیت‌الله خمینی سپری شده است»!، ارتکاب دو خیانت بزرگ آشوب‌های 78 و 88 و جانبداری از آشوب‌طلبی‌های آمریکا و همقطارانش در سال‌های 96 و 98 و نیز هم‌پوشانی رسانه‌ای با دشمن و... در کارنامه افرادی است که ادعای اصلاحات دارند.
مدیر مسئول روزنامه هم میهن کرباسچی است، با فساد کلان در شهرداری تهران و نیز سهیم در پرونده فساد رشت الکتریک. این روزنامه منتسب به طیفی است که حامی اصلی مدیران نجومی‌بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی و مدیران اشرافی هستند.