kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

پیش‌بینی بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور

 
 
رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، رگبار و رعدوبرق، کولاک برف در غالب نقاط کشور همچنین وزش باد و خیزش گردوخاک در برخی از استان‌ها خبر داد.
صادق ضیائیان درباره شرایط جوی کشور به ایسنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سه‌شنبه و چهارشنبه بارش در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت. به گفته ضیائیان، تا پنجشنبه، بیشینه بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و شمال غرب فارس خواهد بود.
وی افزود: پنجشنبه بارش در مناطقی از مرکز، شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی همچنین نواحی از استان فارس و بوشهر بارش پیش‌بینی می‌شود.  جمعه با خروج سامانه از شرق کشور در نواحی شرق و شمال شرق بارش پراکنده انتظار می‌رود.
ضیائیان افزود: تا شنبه هفته آینده به‌ویژه چهارشنبه در مناطقی از مرکز، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید رخ خواهد داد. چهارشنبه وزش باد در نیمه‌شمالی فارس، جنوب اصفهان، یزد و کرمان تشدید می‌شود و رخداد توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست. 
وی تاکید کرد: تا پایان هفته خلیج‌فارس مواج خواهد بود، همچنین طی روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.