kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
گزارش کیهان از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن

رفراندوم باشکوه در یوم‌الله 22 بهمن سیلی سخت ملت ایران به گوش آمریکا

حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، «آری» دوباره به نظام جمهوری اسلامی و «نه» بزرگ دیگر به دشمنان و فتنه‌گران بود.
 
 
 
سرویس سیاسی-
 
از حماسه حضور ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نباید به‌سادگی عبور کرد. جشن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حاوی نکات قابل‌تأملی در سپهر سیاسی و اجتماعی این مرز و بوم است.
علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان قسم‌خورده میهن اسلامی در 100 روز گذشته که در امتداد خیانت‌ها و خباثت‌های آنان در 44 سال گذشته طراحی و صورت‌بندی شده بود، اما شنبه 22 بهمن 1401، همه اقشار مختلف مردم از خرد و جوان و کودک و پیر در صحنه حاضر شدند و با سردادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر اسرائیل»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «با ولایت ایستاده‌ایم» «این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده،»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است» سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته و جلوه‌هایی از بصیرت و ولایتمداری را به نمایش گذاشتند.
نمایش انسجام و وحدت ملی
ملت با بصیرت ایران با مشت‌های گره‌کرده و شعارهای دندان‌شکن، وعده و فریب فتنه‌گران و بدخواهان نظام اسلامی را به زباله‌دان تاریخ سپردند و با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، انسجام و اتحاد ملی ایران را به رخ جهانیان کشاندند.
بی‌شک، همبستگی اجتماعی و انسجام ملی که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتدار و پیشرفت یک کشور در نظام بین‌الملل است در این مراسم باشکوه برای افکار عمومی جهانیان به نمایش درآمد و ثابت کرد که شیطنت‌ها و تحرکات آمریکا و اروپا برای خدشه وارد کردن بر همدلی و انسجام ملی ایرانیان، چیزی جز آب در‌هاون کوبیدن و کاری بیهوده کردن نیست.
نکته قابل‌تأمل آنکه جامعه ایران بااینکه جامعه‌ای است که یکی از ویژگی‌های بارز آن «تکثر» بوده (تکثر قومی، مذهبی، زبانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی) اما در اصول کلی و ارزش‌هایی مانند استقلال‌خواهی، وطن‌خواهی، اسلام و انقلاب دوستی و ولایتمداری و همچنین در موضوعاتی مانند دشمن‌ستیزی، متحد و منسجم بوده‌اند و تجربه تاریخی کشور، گواه روشنی بر این «وحدت ملی» بوده است.
لازم به توضیح نیست که این وحدت بخشی، نتیجه رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و کارکردی است که گفتمان انقلاب و اسلام و مدل حکمرانی اسلامی داشته و در برهه‌هایی از فراز و نشیب‌های تاریخی کشور از زمان انقلاب 57 و هشت سال جنگ تحمیلی تا مقابله با فتنه‌های داخلی و خارجی در سال‌های اخیر ظهور و بروز یافته است.
«آری» دوباره به نظام اسلامی
و «نه» بزرگ دیگر به دشمنان و فتنه‌گران
راهپیمایی 22 بهمن امسال در شرایطی برگزار و به حماسه‌ای باشکوه تبدیل شد که از یک‌سو دولت همچنان درگیر مشکلات اقتصادی و آواربرداری از ویرانه‌ای است که دولت قبل تحویل داد (اگرچه پیشرفت‌های قابل‌توجهی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و منطقه‌ای، اقتصاد، صنعت، مسکن و همچنین مهار تورم اتفاق افتاده است) و از سوی دیگر دشمنان با همراهی شبکه نیابتی و اراذل اجاره‌ای خود در 100 روز گذشته تمام ظرفیت تبلیغی و رسانه‌ای‌شان را به صحنه آورده بودند تا مردم را از نظام اسلامی ناامید و روی‌گردان کنند.
اما محاسبات دشمنان و فتنه گران غلط از آب درآمد و ملت ایران در شرایطی که دمای تهران و اکثر مراکز استان‌های کشور، صفر درجه سانتی‌گراد و همچنین اکثر شهرهای غربی و شمال غربی منفی تا منفی 9 درجه بود، پای نظام اسلامی ایستاد و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد. به عبارتی، در رفراندومی که 22 بهمن هرسال برگزار می‌شود، حضور حماسی مردم، «آری» دوباره به نظام جمهوری اسلامی ایران و «نه» بزرگ دیگری به دشمنان و فتنه‌گران بود.
رویش‌های انقلاب اسلامی؛
گرمی جشن انقلاب با حضور دهه نودی‌ها
نکته دیگری که نباید فراموش کرد، حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها در مراسم راهپیمایی
22 بهمن و سر دادن شعارهای انقلابی و ضد استکباری بود. عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده از این حضور به‌خوبی گواهی می‌دهد که انقلاب اسلامی زنده و پویاست و رویش‌هایش بیشتر از ریزش‌ها بوده است.
بدون تردید، مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که نظام اسلامی ایران در تربیت شاگردان مکتب انقلاب و الگو‌‌سازی از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی موفق بوده و این از الطاف الهی است.
حضور گرم ملت ایران به‌قدری روشن و معنادار بود که رسانه‌های خارجی هم نتوانستند آن را سانسور کنند. به‌عنوان نمونه اسپوتنیک گزارش داد؛ «جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امسال با کم شدن سایه کرونا بر سر کشور در سراسر ایران، باشکوه‌تر از همیشه و با حضور نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی گرم‌تر از همیشه برگزار شد» یا خبرگزاری فرانسه که نوشت: «بسیاری از مردم درحالی‌که پرچم‌های ایران را با خود حمل می‌کردند، علی‌رغم هوای سرد، با پای پیاده راهپیمایی کرده تا در میدان آزادی در پایتخت جمع شوند.» المیادین نیز با انتشار ویدئویی از این راهپیمایی نوشت: «رمز مشارکت مردمی گسترده در چهل و چهارمین سالروز انقلاب اسلامی در ایران چیست؟.» یا خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» که جمعیت مردم در خیابان‌های تهران را میلیونی توصیف کرد و نوشت: «آن‌ها بر ایستادگی و ثبات خود نسلی پس از نسل دیگر بر مبانی و اصول انقلابی تأکید کردند».