kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
قدردانی سپاه از حضور حماسی ملت در راهپیمایی 22بهمن

راهبرد قطعی سپاه صیانت از منافع ملی است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از حضور حماسی، پرشکوه، حیرت‌انگیز و دشمن‌شکن ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، صیانت از مصالح و منافع ملی و پاسخ به نیازهای مردم و نظام را راهبرد قطعی و غفلت ناپذیر این نهاد انقلابی و مردمی دانست.
 
 
 
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از حضور حماسی، پرشکوه، حیرت‌انگیز و دشمن‌شکن ملت عظیم‌الشأن ایران در راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه، صیانت از مصالح و منافع ملی و پاسخ به نیازهای مردم و نظام را راهبرد قطعی و غفلت ناپذیر این نهاد انقلابی و مردمی دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: حماسه شگفت انگیز اقشار و آحاد مختلف ملت شریف و قهرمان ایران در راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ که با حضور پرشور و تحسین برانگیز دهها میلیونی آنان در هر کوی و برزن میهن اسلامی رقم خورد، بار دیگر محاسبات غلط دشمن نسبت به ایرانیان را به چالش کشید و در صحنه‌ای معکوس شکوه و عظمت پای‌بندی مردم به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)و شهدای گرانقدر حول محور ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) را در تصویری غرورانگیز و اقتدار آفرین به رخ کشید.
این بیانیه می‌افزاید: این حضور شکوهمند و معنادار از یک سو دشمنان متوهم را دچار شوک راهبردی و شکستی خفت‌بار آن هم پس از سرمایه‌گذاری و ائتلاف‌‌سازی همه‌جانبه و به میدان آوردن تمامی عده و عده خود برای القای ناامیدی و ممانعت از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ساخت و از سوی دیگر مسئولیت دستگاهها و کارگزاران نظام برای توسعه اقدامات و پیگیری برنامه‌های موثر و جدی در کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را سنگین‌تر و آنان را به مجاهدت و تلاش‌های بیشتر در این عرصه، فرا می‌خواند.
این بیانیه با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی نظام و تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود را خادم و فدایی ملت فهیم‌، شایسته و زمان شناس ایران اسلامی می‌داند و بر این نوکری که مظاهری از آن این روزها در کنار مردم زلزله‌زده خوی متبلور است‌، افتخار می‌کند، تصریح کرده است: پاسداران انقلاب با اشراف همه‌جانبه بر ابعاد آشکار و پنهان نقشه‌های دشمن برای حاشیه ‌سازی و مشغول‌کردن ظرفیت‌های نظام در مسائل فرعی و ایجاد غفلت از مسائل مردم، با اعلام شکست راهبرد دشمن در این عرصه و ستایش درک، فهم‌، عقلانیت و هوشمندی ملت نستوه و بصیر ایران، تداوم و تعمیق حوزه‌های خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف را متواضعانه و مجاهدانه ادامه خواهد داد.
این بیانیه در پایان با شکرگذاری پیوند وثیق و از هم ناگسستنی امام و امت و قدردانی از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آحاد ملت حماسه‌ساز ایران به ویژه جوانان برومند و آینده ساز کشور در خلق حماسه بزرگ و ماندگار یوم الله ۲۲بهمن ۱۴۰۱ و سپاس از تلاش‌های ارزنده و هوشمندانه اصحاب رسانه و تاکید بر آمادگی‌های همه‌جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمن به ویژه در عرصه جنگ شناختی و ترکیبی و برخورد قاطع و پشیمان‌کننده با هرگونه ماجراجویی و خیال‌پردازی‌های شوم، تاکید کرده است: به فضل الهی انقلاب و نظام اسلامی ایران به مدد بهره مندی از رهبری شجاع‌، وارسته و دوراندیش و حمایت مردمی برگزیده و برخوردار از درک والا و اراده‌ای مقدس برای فداکاری در صحنه‌های دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های بلند انقلاب و میراث گرانقدر شهیدان، مسیر پر افتخار خود برای ایجاد «ایران قوی» و تمدن ساز و فراهم‌‌سازی بستر‌های ورود به عصر ظهور با نصب‌العین قرار دادن بیانیه گام دوم را ادامه داده و به احدی اجازه تعدی به خیمه ولایت و حرم جمهوری اسلامی ایران نخواهد داد.
ملت ایران با حضور خود
خط بطلانی بر همه توطئه‌ها کشیدند
همچنین سردار سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح صبح دیروز (یکشنبه) در یازدهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور اظهار داشت: ملت بصیر ایران روز گذشته با حضور جانانه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن خط بطلانی بر همه توطئه‌ها، تحریک‌ها و طرح‌های شوم دشمنان کشیدند.
سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به افزایش
۳۰ درصدی حضور جمعیت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به آخرین سالی که قبل از شیوع کرونا برگزار شد، بیان داشت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده این است که ملت فهیم ایران هنگامی که توطئه دشمن را مشاهده می‌کنند، با جدیت وارد میدان می‌شوند.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن وحدت، همبستگی و استحکام نظام و ملت ایران اسلامی را به تصویر کشید، تصریح کرد: پس از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، قطعاً مسئولیت آن‌هایی که در حاکمیت مسئول هستند، سنگین‌تر از قبل خواهد شد.
سرلشکر باقری در پایان گفت: نیروهای مسلح، نمایندگان مجلس و سایر مسئولین، مسئول هستند، با تمام توان به دولت کمک کنند تا دولت هم بتواند، به ملت عزیز کشورمان به‌نحو احسن خدمت کند.
قدردانی آیت‌الله آملی لاریجانی
از حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی از حماسه مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن ۱۴۰۱ قدردانی کرد و گفت: ملت مسلمان ایران، در چهل و چهارمین سالروز فجر انقلاب به همگان نشان داد که با بصیرت و اخلاص، طریق تعالی خود را شناخته و برای استقامت بر حقوق الهی خویش و پیشرفت توأم با عدالت، تصمیم خود را گرفته است و سعادت و فلاح را با توکل به ذات مقدس الله و استعانت و توسل به انوار ائمه معصومین‌(ع) و اعتماد و نظارت بر عملکرد مسئولان خدوم و برپایی عدالت یافته است و در صراطی که شهدا با جانفشانی و جانبازان با ایثار، منور ساخته‌اند، همچون گذشته به پیش خواهد رفت.
وی تصریح کرد: بی‌تردید، شور انقلابی اقشار مردم به‌ویژه جوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ و سایر صحنه‌های غرورانگیز، مبین دست یافتن ایران به جایگاه و چشم‌اندازی رشک‌برانگیز در گام دوم و در دهه چهارم انقلاب است که مسئولیت شناسی و هوشیاری همه مدیران نظام را طلب می‌کند.
رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن قدردانی از آحاد ملت شریف ایران، از خداوند متعال مسالت می‌کرد بر توفیقات نظام اسلامی، مردم و دوستان جمهوری اسلامی ایران در سراسر عالم بیفزاید و رضایت خداوند متعال و دعای حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه، قرین اعمال و لحظات آنان باشد.
حضور با عظمت در راهپیمایی ۲۲ بهمن
نشانه بصیرت ملت ایران بود
آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ تقدیر و تشکر کرد و گفت: پیام این حماسه بزرگ در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به مسئولان، لزوم عزمی استوار، بر‌نامه‌ریزی حکیمانه، خدمتگزاری عالمانه و تلاشی مجاهدانه برای خدمت به مردم عزیز و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی مردم، که صاحبان و سهامداران اصلی انقلابند و همه ما وام دار آنان به شمار می‌آییم، است.
و پیام دوم آن به دشمنان و بدخواهان ملت ایران، درک درست از گفتمان انقلاب اسلامی و بازگشت به خردورزی و متوقف ساختن زنجیره توطئه‌های تخریب و تحریم ملت ایران و نومیدشدن و دست شستن از تلاش‌های غیر انسانی و ظالمانه و جنگ ترکیبی و ادراکی و همه‌جانبه است.
و پیام سوم این پدیده شگفت انگیز به مرعوبان و خستگان و فتنه زدگان ضرورت بیداری و بصیرت و بازگشت به منطق و گفتمان انقلاب اسلامی و همکاری برای حل مشکلات و پیشرفت کشور است.
و پیام چهارم آن به محور مقاومت و همه مستضعفان جهان و همراهان انقلاب اسلامی و دوستان ملت ایران درس امیدواری، استواری و مقاومت بود.
و درس بزرگ و پنجم این حماسه ماندگار برای جوانان عزیز و نسل‌های جدید و مردم شریف، ضرورت صیانت از وحدت و همدلی و هم افزایی طیف‌های رنگارنگ ملت ایران و امت اسلام و نگهبانی از دستاوردهای بزرگ علمی و فنی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی و پاسداری از پیام خون‌های پاک شهیدان سرافراز و مجاهدت‌های ایثارگران و تلاش و همکاری برای حل مشکلات و پیشرفت و ارتقای گفتمان انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان است.
همه باید بر این عهد الهی پیمان‌ بندیم و در برابر فسادها و بی‌عدالتی‌ها و هنجارشکنی‌ها بایستیم و هوشمندانه و غیرتمندانه راه را بر گسترش آسیب‌ها ببندیم و گفتمان عزت و شرافت و فداکاری و غیرت و عفت و فساد‌ستیزی و عدالت‌خواهی را رواج دهیم.