kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
جشن 22 بهمن امسال، باشکوه‌تر از همیشه

همه آمدند آرزوهای آمریکا و اسرائیل لگدمال شد

مردم دیروز در چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، باشکوه‌تر از همیشه با شعار «مرگ بر آمریکا» به خیابان‌ها ریختند و رساتر از قبل، نشان دادند عاشق ولایت و انقلاب‌اند.

 

سرویس سیاسی ـ

روز شنبه، مردم در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و جشن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از قبل حاضر شدند و آرزوهای آمریکا و اسرائیل را لگدمال کردند. ملت بزرگ ایران بعد از سیلی محکم به نظام سلطه در جنگ ترکیبی، بار دیگر به میدان آمد و دشمن را آشفته‌تر کرد و نشان داد پای آرمان‌ها ایستاده است. راهپیمایی ۲۲ بهمن، در ۳۸ هزار روستا و ۱۴۰۰ شهر ایران اسلامی برگزار شد. مسئولان می‌گویند حضور مردم فراتر از حد انتظار و پیش‌بینی‌ها بوده است، جوانان و نوجوانان دهه هشتاد و دهه نودی، بخش قابل توجهی از راهپیمایان امسال را در شهرهای مختلف تشکیل می‌دادند.
حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
رکورد ۱۰ سال اخیر را شکست
به گزارش تسنیم، سید نظام‌الدین موسوی، رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر در صفحه شخصی خود نوشت: براساس گزارش‌های واصله به ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، حضور گسترده و حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن 1401 در شهرها و روستاهای مختلف سراسر کشور طی 10 سال اخیر بی‌نظیر بوده است.
اگرچه ساعت رسمی آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی مسئولان ساعت ۹ و نیم صبح اعلام شده بود اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بسیار زودتر در مسیرهای راهپیمایی حضور پیدا کردند.
اطاعت از رهبری، ضامن نصرت ماست
به گزارش مهر، راهپیمایان در تهران به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شعارهایی جدید به‌ویژه در پاسخ به فتنه‌گران داخلی و خارجی سر دادند و پلاکاردهایی با این مضمون در دست داشتند که در ادامه برخی از این شعارها آمده است:
فتنه‌گر بی‌ریشه / ایران دمشق نمیشه
منافق وطن‌سوز / خائن آتش‌افروز
پرونده منافق تا بوده اینچنین است / شغل وطن‌فروشی فخرِ منافقین است
از ما به دشمنان ما خطاب است / ملت ما ملت انقلاب است
یاد امام خمینی پاینده باد / خامنه‌ای رهبر ما زنده باد
از امت اسلامی، رسد به گوش دنیا / نبرد با اسرائیل، نبرد با آمریکا
ما همه سرباز توییم خامنه‌ای / گوش به فرمان توییم خامنه‌ای
بیست‌ودو بهمن نماد دین است / عامل اتحاد مسلمین است
شیطان پی‌تفرقه ملت است / پاسخ ملت یکصدا وحدت است
ما ذوالفقار حیدریم / فداییان رهبریم
راه سلیمانی ما پاینده‌ست / مرام و مکتبش همیشه زنده‌ست
ملت ما بیدار است / از آمریکا بیزار است
نه سازش، نه تسلیم، پیام ملت ماست / اطاعت از رهبری، ضامن نصرت ماست
جنایت منطقه زیر سر آمریکاست / کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست
سکوت در برابر اهانت / خیانت است خیانت
هر کس به قرآن می‌کند اهانت / آمریکا از او می‌کند حمایت
جوان هشتادی ما غیور است / مطیع امر رهبر و صبور است
در راهپیمایی امسال مسیر ویژه‌‌ای با عنوان شهید آرمان علی‌وردی برای راهپیمایان در نظر گرفته شده است.
اجرای سرود گروه ۱۳۵۷ نفره دانش‌آموزان 
گروه ۱۳۵۷ نفره‌ دانش‌آموزان در شهرهای مختلف به اجرای سرود پرداختند. موشک سجیل، پهپاد شاهد ۱۳۶، موشک بالستیک عماد، کروز ضد شناور، نفربر تاکتیکی توفان، نفربر و خودروی تاکتیکی رعد و پهپاد مهاجر ۶ در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش در آمد. حضور تیپ اسب سوار یگان ویژه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز یکی از زیبایی‌های این راهپیمایی بود که نظر دهه نودی‌ها را به خود جلب کرد و خواهان سوار شدن بر این اسب‌ها بودند. همزمان با برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف با حضور در غرفه‌های در نظر گرفته شده، با مردم به‌صورت مستقیم به گفت‌وگو پرداختند. نمایندگان هر سه قوه در این محل حضور داشتند.
قطعنامه سراسری راهپیمایی 22 بهمن
اصحاب قلم و سخن با راهبرد جهاد تبیین توطئه‌های دشمن را نقش برآب کنند
به گزارش فارس، قطعنامه سراسری نیز در پایان مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال قرائت شد. در این قطعنامه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحَمدُ لِلهِ الَّذی هَدانا لِهذا وَما کُنّا لِنَهتَدِیَ لَولا أَن هَدانَا اللهُ (سوره اعراف/ آیه 43)
حمد و سپاس خداوند سبحان، که قرآن مبین را روشنگر مسیر ما و نعمت عظیم پیامبر رحمت و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را راهنمای گذر از ظلماتِ جهل و ضلال قرار داد تا با اعتصام به حبل متین و توسل به‌هادیان وحی، حیات طیبه و زندگی مطلوب را که همان قرب به ساحت ربوبی و موجب سعادت انسان است محقق ‌سازیم.
شکر بی‌ پایان که در دوران اوج جهالت مدرن و اِمتلاء جهان از نظامات کفر و شرک و استبداد، توفیق حضور در عصر خمینی بزرگ، احیاگر اسلام ناب و بیدارگر انسان غوطه‌ور در معصیت و گناه را نصیب‌مان کرد و بزرگ‌مردی از مکتب آن پیر فرزانه، که شمع وجودش، چون شمسی فروزان، گرمابخش وجود محرومان و پابرهنگان و کوثر وجودش در زعامت ولی‌امر مسلمین جهان، موجب اقتدار روزافزون ایران اسلامی و مایه یأس و ناامیدی اردوگاه استکبار گشت. و مکتب حیات بخش اسلام ناب که در زنگارهای جهالت تاریخ، گرفتار تفسیرهای غلط و برداشت‌های ناروا و بعضاً هدفدار گشته بود با هدایت پیر روشن ضمیر و امروز با رهبری ولی‌امر مسلمین جهان حیاتی دوباره یافته و تداوم افتخارآفرین انقلاب اسلامی و صلح و امنیت پایدار امروز ایران را وامدار سلحشوری‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم به‌خصوص سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای سلامت، شهدای امنیت و صبر و استقامت خانواده آنان دانسته و بر این باوریم که در گام دوم انقلاب، پایه‌های نوین تمدن بزرگ اسلامی با ابتناء بر گفتمان بی‌بدیل سعادت و هویت بخش انتظار موعود، پی‌ریزی می‌گردد. اینک در سالگرد پیروزی ظفرمند انقلاب اسلامی با شعار «ایران استوار، 44 سال افتخار» در پایان راهپیمایی سراسری و پرشکوه امروز که تبلور عزم راسخ و وحدت کلمه و همدلی ملت مسلمان ایران است با ندای بلند «الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌داریم:
1. ما ملت ولایتمدار، ولایت فقیه که بزرگ‌ترین میراث گران‌بهای امام خمینی(ره) است و امروز بیش از هر زمان دیگر، نور وجودش برای شیاطین، خفاشان و اصحاب ظلمت و جهل سخت و دشوار است را رکن رکین انقلاب اسلامی و ضامن ثبات و تعالی نظام جمهوری اسلامی دانسته و کوثر وجود حضرت آیت‌الله ‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را نعمتی بزرگ برای جهان اسلام می‌دانیم و امروز به همه کسانی که با تحلیل‌های غلط و بن‌بست‌های فکری ناشی از لجاجت بدنبال تضعیف نظام یا برهم زدن استحکام درونی و صفوف ملت ایران هستند؛ اعلام می‌کنیم یکپارچگی، اتحاد، انسجام، وحدت ملی و همدلی تمامی اقشار و گروه‌ها و همراهی همه اقوام و ادیان کشور، وظیفه شرعی و انقلابی و مهم‌ترین راهبرد ما برای شکست دشمن می‌باشد.
2. ما ملت مؤمن و معتقد به قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت به سران استکبار و مدعیان پنهان شده در ورای الفاظ نخ‌نما و پوشالی آزادی عقیده و آزادی بیان که در هراس از گسترش نورانیت قرآن، اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را راهبرد دشمنی خود قرار داده و با استخدام دست‌های آلوده و نفس‌های ناپاک به ساحت مقدس قرآن جسارت و اهانت می‌کنند، اعلام می‌نماییم امروز حقانیت کتاب آسمانی قرآن مبین، برای انسان غربی سرگشته از مکاتب دست‌ساز بشری که تشنه اخلاق و معنویت است بیش از پیش روشن‌ شده و دیر نخواهد بود که ندای ملکوتی آن درتمامی سپهر گیتی طنین‌انداز و تشنه‌کامان معنویت و اخلاق، فوج‌فوج رو به سوی این کلام آسمانی خواهند آورد.
3. ما ملت حق‌شناس رویکرد رهبر حکیم انقلاب اسلامی که از ابتدای فتنه سیاه حساب افراد فریب‌خورده و هیجان‌زده را از سازمان‌دهندگان آشوب و اغتشاش جدا ‌دانستند و اکنون نیز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تبعیت از سیره پیامبران و ائمه و از موضع قدرت نظام اسلامی با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر موافقت و جلوه دیگری از رویکرد محبت‌آمیز و پدرانه خویش را به‌نمایش گذاشتند، با جان و دل ارج نهاده و از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی می‌خواهیم باز‌سازی انقلابی و ترمیم اجتماعی و تقویت ذهنیت جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان را مهم‌ترین راهبرد فرهنگی خود قرار داده و با تبیین درست و ارائه جذاب حقایق انقلاب، جوانان را از غلتیدن در دام‌های جریانات فکری معاند و طراحی‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه مصون نمایند.
4. ما مردم با ایمان و غیور ایران اسلامی، دیرزمانی است که به تقابل و نگاه ویرانگر، تحقیرکننده، و مستهجن فرهنگ غرب به زن و نتایج هولناک آن در نسبت به نگاه عزت‌بخش، مترقی و اصیل اسلامی و فضای کم‌نظیر ایجاد شده برای رشد و تعالی دختران و زنان در ساحت‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی آگاهیم و نیک می‌دانیم احترام به قانون حجاب و رعایت پوشش مناسب، موجب امنیت روانی و اجتماعی جامعه بوده؛ استحکام خانواده را درپی‌ خواهد داشت لذا از مسئولین کشور می‌خواهیم با تدابیر مناسب، مانع از اجرای نقشه‌های شوم دشمن و مخدوش‌شدن کرامت و ارزش‌های متعالی زنان ایرانی شوند.
5. امروز جبهه شیطان به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی در یک جنگ بزرگ ترکیبیِ بسیار پیچیده و با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای خود در صدد کمرنگ کردن عناصر ماندگاری انقلاب است و با استفاده از تحریف، تشکیک در مبانی اعتقادی و کتمان دستاوردهای نظام و حمایت از جنایتکارانی که کارنامه شوم آنان، مملو از جنایت در حق ملت ایران است و با دروغ و وارونه‌‌سازی حقایق، به‌دنبال ایجاد ناامیدی، بی‌ثباتی و دو قطبی‌‌سازی و مخدوش کردن مرزبندی با دشمنان و نهایتا از بین بردن یکپارچگی ایران اسلامی است، لذا از تمامی عناصر فکر، فرهنگ و اندیشه و اصحاب سخن و قلم می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین و بیان حقایق ناب و زلال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، توطئه‌‌‌های شوم دشمن را نقش برآب سازند.
6. ما در این روز مقدس و با نمایشی از وحدت و همبستگی خود با اقتدار و آمادگی کامل خطاب به مجامع بین‌المللی و دول خارجی اعلام می‌داریم، گسیل یک مشت ضد انقلاب اجیر شده با همراهی بازوهای رسانه‌ای تروریست‌ها و میدان دادن به آنها از تورنتو تا برلین با رنگ و لعاب حمایت از مردم را بر نمی‌تابیم و به کشورهای اروپایی هشدار می‌دهیم در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتکب اشتباه تاریخی نشوند چرا که ما آن را به‌مثابه اعلام جنگ علیه ملت ایران تلقی می‌نمائیم و در آن ‌صورت باید سپاه را در تنگه‌های راهبردی و عرصه‌های دشوار ملاقات نمائید.
7. ما ضمن حمایت کامل از دولت محترم و خدمتگزاران صدیق و پرتلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتظار داریم به‌پاس این همه وفاداری و حمایت همه‌جانبه مردم، با اتخاذ تدابیر مناسب و انجام اقدامات اساسی، تنگناها و فشارهای معیشتی این ملت عزیز را مرتفع نماییم.
8. ما ملت بصیر و انقلابی ضمن اعلام حقانیت جبهه مقاومت و لزوم دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه، یمن بر تقویت عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی تاکید می‌نمائیم. در پایان ضمن اظهار همدردی با زلزله‌زدگان عزیز شهرستان خوی؛ حادثه تلخ و مصیبت‌بار وقوع زلزله در دو کشور همسایه و هم‌کیش را به مردم سوریه و ترکیه تسلیت گفته از تمامی ملت‌ها و دولت‌ها به‌خصوص کشورهای اسلامی می‌خواهیم با امداد و کمک از آلام و درد آنها کاسته و وظیفه انسانی و اسلامی خویش را ادا نمایند.
آیت‌الله نوری همدانی: راهپیمایی ۲۲ بهمن
نشانه اتحاد مردم برای حفظ انقلاب است
به گزارش رسا، آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع تقلید در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن شهر مقدس قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آیه «ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا كَلِمَهًًْ طَيِّبَهًًْ كَشَجَرَهًٍْ طَيِّبَهًٍْ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ» گفت: امروز این حماسه و اجتماع پرشور برای نشان دادن وحدت و اتحاد همه مردم مسلمان برای حفظ انقلاب است.
وی تصریح کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند حفظ انقلاب از اوجب واجبات است، از این رو باید ما انقلاب را حفظ کنیم تا وحدت و اتحاد و حماسه و قدرت خودمان را به دشمن نشان دهیم.
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نیز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن شهر مقدس قم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همیشه بدهکار مردم هستیم چراکه مردم حق انقلاب، اسلام و امام خمینی(ره) را ادا کرده‌اند.
آیت‌الله آملی لاریجانی: حضور حماسی مردم در راهپیمایی سیلی محکمی به فتنه‌گران است
همچنین، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن شهر مقدس قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شکست فتنه‌گری و تفرقه‌افکنی دشمنان انقلاب اسلامی گفت: این حضور حماسی، سیلی محکمی بر کسانی است که علیه نظام فتنه و فتنه‌گری کرده‌اند. این انقلاب ان‌شاء‌الله با این حضور گسترده پاینده خواهد بود و مطمئنا دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند انجام بدهند.
قالیباف: مردم با حضور باشکوه خود افتخار آفریدند
محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در سخنرانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در تبریز اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نشان‌دهنده‌ دلبستگی مردم به انقلاب و ایران عزیزشان است و با حضور باشکوه خود افتخار آفریدند و تجدید بیعتی با رهبر معظم انقلاب، امام خمینی(ره) و شهدا داشتند.
به گزارش مهر، وی گفت: امام خمینی(ره) به همه‌ی ما این درس را آموخت که همه‌ی مسئولین بدانند جمهوری اسلامی ایران بدون مردم هیچ معنایی ندارد و بقای آن مبنی بر حضور مردم در صحنه است و قدرت ما بعد از خدا برخاسته از قلب یکایک مردم ایران است.
سرلشکر باقری: ملت ایران
امسال چند برابر بیشتر از گذشته
در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت کردند
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: تحریم و فشار به سپاه برای ملت ایران معنا ندارد جز اینکه آنها را مستحکم‌تر می‌کند.
به گزارش فارس، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مردم در کنار یکدیگر و در کنار سپاه، ارتش و نیروهای مسلح که پشتیبان آنها هستند، اهداف‌شان را دنبال می‌کنند. سرلشکر باقری اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران راه به جایی نخواهد برد و به فضل الهی ملت ایران آرمان‌های انقلاب را کامل محقق خواهند کرد.
وی همچنین با اشاره به تهدید صدام به بمباران ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۵ گفت: راهپیمایی امروز شبیه به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن آن سال است که مردم چند برابر سال‌های قبل از آن در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور پیدا کردند؛ امسال نیز که دشمن برای جمهوری اسلامی ایران خط و نشان کشیده و از طرق مختلف به کشور فشار آورده است، ملت ایران چندین برابر سال‌های گذشته در راهپیمایی حضور پیدا کردند.
سرلشکر موسوی: ایران اسلامی مستقل و مقتدر
در مقابل زیاده‌خواهان و بیگانگان ایستاده است
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی گرامیداشت 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمع مردم زنجان در تشریح برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: کسب استقلال و ایجاد نظام سیاسی مستقل، تدوین قانونی اساسی متکی برمبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و طرح موضوع ولایت فقیه به‌عنوان ستون اصلی مشروعیت و قدرت نظام اسلامی، احیای بعد سیاسی احکام دینی و توجه به اسلام سیاسی پس از ۱۴۰۰ سال، از جمله دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی است که در قالب نظام مردم سالاری دینی مدون و پیاده شده و در قلمرو اندیشه‌ها و نظام‌های سیاسی جهان الگویی نوین ارائه کرده است.
به گزارش فارس، فرمانده کل ارتش تاکید کرد: امروز بی‌تردید، ایران یکی از معدود کشورهای مستقل دنیا به شمار می‌آید و با گذشت چهل‌وچهار سال از عمر پربرکت انقلاب همچنان مستقل و مقتدر در مقابل زیاده‌خواهان و بیگانگان ایستاده است. به همین دلیل امروز بر خلاف دورانی که تحت سلطه آمریکا بود در نظام بین‌الملل به‌ویژه در منطقه و جهان اسلام از جایگاه مهم و تاثیرگذار برخوردار است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بعد بین‌المللی نیز تاثیرات شگرف برجای گذاشته است، گفت: احیای اسلام به‌عنوان یک مکتب جامع و جهانی ایجاد چالش در نظام دوقطبی، لیبرالیسم، کمونیسم، تزلزل در گفتمان جهانی مبتنی بر اندیشه‌های غربی، ارائه گفتمانی جدید تحت عنوان اسلام سیاسی، مطرح شدن جهان اسلام به‌عنوان قدرت قابل توجه در نظام جهانی، تغییر معیارها و معادلات قدرت در نظام بین‌الملل و تلاش برای ساخت تمدن نوین اسلامی از جمله تأثیرات انقلاب اسلامی ایران در نظام بین‌الملل است.
فرمانده کل ارتش افزود: یکی از ابعاد تأثیرات انقلاب اسلامی بعد اجتماعی است که شامل تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی، احیای شخصیت جایگاه و منزلت انسان فارغ از جنسیت، توجه به نقش خطیر کانون خانواده، ارتقای سطح آگاهی و بصیرت مردم، توجه به مناطق محروم و روستایی حضور فعال جوانان در همه عرصه‌ها، ایجاد نهادهای اجتماعی جدید و تغییر رویکرد منزلت اجتماعی از مادی‌گرایی به معنویت‌محوری می‌شود.
وی ادامه داد: دشمنانی که انقلاب اسلامی، دست آنان را از منابع و ثروت‌های ملت ایران کوتاه و شر شیطانی‌شان را از سر کشور رفع کرد در طول چهل‌وچهار سال گذشته از هیچ توطئه‌ای علیه انقلاب اسلامی دریغ نکردند؛ ترفندها و توطئه‌های، سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در اشکال مختلف و با ابزارهای گوناگون در همه مقاطع با هدف تهی‌‌سازی انقلاب از پشتوانه مردمی و ساقط کردن نظام پیگیری شده است.
سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: تجربه یک دهه اخیر نشان می‌دهد که دشمن هرگز نگران دموکراسی و حقوق بشر نه در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری نیست، آمریکا اگر نگران دموکراسی بود از رژیم‌های دیکتاتور و مرتجع حمایت نمی‌کرد و اگر نگران حقوق بشر بود از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و از جنگ علیه یمن حمایت و پشتیبانی نمی‌کرد. بنابراین ادعاهای دشمن در این زمنیه دروغ و با هدف تضعیف و تسلیم نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.
وی با اشاره به توطئه‌ها و عهدشکنی‌های دشمنان تصریح کرد: موضوع دیگر این است که تجربیات دهه‌های اخیر نشان می‌دهد دشمن عهدشکن زیاده‌خواه و سلطه طلب است و در این مسیر حد یقف نمی‌شناسد. در سال‌های گذشته، جمهوری اسلامی با اتخاذ راهبرد نرمش قهرمانانه حاضر به گفت‌وگو در زمینه مسایل هسته‌ای شد که به توافق برجام انجامید اما آمریکا در مقابل چشم جهانیان و نهادهای بین‌المللی به توافق خیانت کرد و از آن خارج شد. خروج آمریکا از برجام با هدف حفظ محدودیت‌های هسته‌ای و گسترش‌ها به حوزه موشکی و منطقه‌ای صورت گرفت. در واقع دشمن در صدد گرفتن تمامی عناصر اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود و هیچ محدودیتی برای خود قائل نبود. امروز هم دشمن از همه ابزارها برای تضعیف و تسلیم ملت ایران بهره می‌گیرد و هر اقدامی علیه ایران توانسته، انجام داده است.
سرلشکر موسوی اظهار کرد: باوجود توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران با سرعت و قوت توانست تعادل خود را در منطقه حساس و پرآشوب غرب آسیا، حفظ، توطئه‌ها را خنثی و راه تثبیت موفقیت و پیشرفت را پیدا کند. در مقابل، دشمنان جمهوری اسلامی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی در سیاست‌های منطقه‌ای خود روز به روز دچار انفعال و ضعف شدند به‌طوری که در سال‌های اخیر نشانه‌های ناکامی دشمنان در شکست کارزار فشار حداکثری، فرار از عراق و افغانستان، ناکامی در ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج‌فارس و حمایت از گروه‌های تروریستی و محدود شدن توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی آشکار شده است.
فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: در سده‌های اخیر هر جا جنگی علیه ایران رخ داده، بخشی از سرزمین ایران به اشغال دشمن درآمده است و حتی در دوران‌های گذشته بخش‌های زیادی از سرزمین ایران در زمان صلح نیز به بیگانگان واگذار شده است. فقط در دوران چهل‌وچهار ساله انقلاب اسلامی است که در منازعات و بحران‌های منطقه‌ای، نه‌تنها حتى یک وجب از خاک کشور به اشغال در نیامده بلکه ایران امن‌‌ترین کشور منطقه غرب آسیا بوده است.
وی، امنیت، آرامش، حفظ تمامیت ارضی و آمادگی برای تهدیدات را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست که امروز ایران را به کشور مقتدر و تعیین‌کننده در منطقه تبدیل کرده است، بیان کرد: دشمن در ماه‌های اخیر با تحریک و هدایت اغتشاشات، تشدید فشارهای سیاسی، افزایش تحریم‌های اقتصادی، پایداری تهدیدات نظامی، حمایت از مخالفان و معاندان نظام اسلامی، گسترش هجمه رسانه‌ای و به‌کارگیری سایر مولفه‌های قدرت، یک جنگ ترکیبی گسترده و شیطانی را علیه نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران شکل داده و تلاش کرده از این طریق به اهداف شوم خود یعنی تضعیف یا براندازی نظام دست یابد اما ملت غیور ایران در سایه وحدت و بصیرت و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) توانست این توطئه دشمن را خنثی نماید. بدون تردید تشدید خصومت و کینه‌ورزی دشمن نسبت به ایران اسلامی، به دلیل قدرتمند شدن کشور و نظام است.
سرلشکر موسوی ادامه داد: به موازات ارتقای توان و اقتدار نظام اسلامی در منطقه، توطئه‌ها و کینه‌ورزی‌ها علیه کشور ابعاد گسترده‌تری یافته است و دشمن هر آنچه توانسته علیه انقلاب اسلامی به‌کار گرفته است؛ اما به فضل الهی و در پرتو رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری ملت بزرگ ایران دشمن روز به روز با شکست و ناکامی بیشتر مواجه شده است.
فرمانده کل ارتش گفت: امروز با اطمینان می‌توان ادعا کرد دشمن ضعیف‌تر و جمهوری اسلامی قوی‌تر از گذشته شده است و امروز در چهل‌وپنجمین ۲۲ بهمن، این حضور و خروش ده‌ها میلیونی مردم پیام روشن و صریحی است به دشمنان که توطئه‌های آنها یکبار دیگر خنثی شده و باز هم شکست خواهند خورد و ملت بزرگ ایران در این راه خدایی که با اشاره نورانی حضرت امام انتخاب کرده با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری استوار و مستحکم به پیش خواهد رفت.
امیر صباحی‌فرد: مردم در میدان دفاع از حرم جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه سنگ‌تمام گذاشتند
امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی کشورمان در جمع راهپیمایان 22 بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش‌های فراوانی کردند تا با دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی و جنگ ترکیبی مردم ایران را نسبت به جمهوری اسلامی بدبین کنند، اما ملت بزرگ ایران فریب دشمنان را نخوردند.
به گزارش فارس، وی افزود: ملت بزرگ و فهیم ایران همان‌طور که در این ۴۴سال با بصیرت در میدان حاضر بوده و فریب دشمن را نخورده، امروز هم با حضور با شکوه و گسترده خود نشان داد این بار هم نقشه آنان نقش بر آب شده است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تأکید کرد: مردم با حضور در میدان دفاع از حرم جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه سنگ‌تمام گذاشتند و ما هم به‌عنوان خادمین و سربازان این ملت برای دفاع از کشور از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد و تا پای جان ایستاده‌ایم.
امروز در مرزهای دانش جهانی حرکت می‌کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در حرم مطهر رضوی بیان داشت: امروز در مرزهای دانش جهانی حرکت می‌کنیم و در زیرساختهای امنیتی از مرحله بازدارندگی گذشته‌ایم و به مرحله ضربه اول رسیده‌ایم و در تحولات روحی، فرهنگی و ایمانی با سرعت در مسیر قوی شدن حرکت می‌کنیم.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: خط اسلام ناب محمدی و علوی باید به‌عنوان راهبرد اساسی در میان ملت ایران دنبال و خون و پوست و استخوان این ملت باید با آل پیغمبر متحد شود تا ملت ایران زمینه‌ساز زمینه ظهور امام زمان(عج) شوند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: در عمق ساختار شخصیتی ملت ایران اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است تا برای روز بزرگ ظهور همه چیز فراهم شود.
وی ادامه داد: وقتی مسلمانان صدر اسلام بعد از بعثت نبوی از صراط مستقیم ولایت علوی و الهی خارج و گرفتار فتنه و خیانت شدند، مسیر تاریخ دگرگون شد و حجت‌های الهی برای صیانت از هویت اسلام ناب فداکاری کردند که اوج آن در عاشورا به تصویر کشیده شد.
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: قرآن کریم نیز بشارت داد جماعتی سازمان یافته و دارای هویت توحیدی و ایمانی به میان خواهند آمد و زمینه را برای تحقق وعده الهی و ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم می‌کنند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: پیامبر اکرم (ص) نیز با سلمان این آینده را معرفی کرد و فرمودند هموطنان سلمان کسانی هستند که این کار را به سرانجام خواهند رساند و مسیر دیگری پیش روی تاریخ تعریف شد که باید چشم امید برای آینده به ایران باشد.
وی اضافه کرد: طبق حجت الهی این قوم برگزیده توسط امام رضا‌(ع) برای انجام این مأموریت بزرگ آماده می‌شوند و با تدفین پیکر امام هشتم‌(ع) در این خطه مأموریت بزرگ به ایرانیان سپرده و مشهد طلایه‌دار این رخداد عظیم در آخر الزمان شد.
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: آغاز جریان انقلاب از مشهد، درخشش مردم این سرزمین در جریان قیام گوهرشاد در برابر بی‌عفتی و جریان رضاخانی و اینکه مشهد محیط شنیدن صدای آذرخش انقلاب اسلامی یعنی نواب صفوی شد نشان داد در این منطقه اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است و حرم مطهر به نقش‌آفرینی ویژه خود می‌پردازد.
سردار رادان: دشمنان هیچ‌گاه کشور و نیروهای مسلح ما را آزمایش نکنند
به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه توصیه‌ای به کشورهایی که برای ایران خط و نشان می‌کشند دارید، گفت: توصیه من به این کشورها این است که هیچ‌گاه کشور و نیروهای مسلح ما را آزمایش نکنند چراکه قطعا با آمادگی‌هایی که در نیروهای مسلح ما وجود دارد پشیمانی آنها حتمی است.
به گزارش مهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در اهواز تأکید کرد: امروز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی باید چشم خود را بشویند و پاسخ ایران اسلامی را یکپارچه بشنوند؛ امروز اقوام مختلف خوزستان یکپارچه «آمریکا ننگت باد» را سر می‌دهند.
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان دارالمومنین همدان از فشار رسانه‌ای ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای علیه ملت ایران سخن گفت و افزود: باید نسبت به دسیسه‌های دشمن هوشیار بود.
وی با بیان اینکه ملت عزیز ایران در این زمینه ثابت کرده که بصیر و هوشیار است؛ اظهار کرد: آنهایی که از دادن پانسمان به بیماران پروانه‌ای دریغ می‌کنند، حالا دم از دلسوزی برای مردم ایران می‌زنند!
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز ضمن حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در سخنانی گفت: دهه نودی ها با سرود سلام فرمانده و دهه هشتادی‌ها با رکوردهایی که در المپیادهای علمی به دست آوردند، نشان دادند در همه زمینه‌ها پیش رو هستند.
وی افزود: در این راهپیمایی نیز حضور پرشور نوجوان‌ها را می‌بینیم. الحمدلله این نسل را می‌بینیم امیدوارتر به آینده می‌شویم. مطمئن هستیم این نسل آینده را هر چه بهتر از دیروز می‌سازد همچنان‌که امروز ما بهتر از دیروز ما است.