kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
فرنگی‌کارانی که به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند

غیبت گرایی و تصمیم جالب در سنگین‌وزن

ترکیب تیم ملی فرنگی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در حالی مشخص شد که در سنگین‌ وزن هیچ‌کدام از نفرات اعزامی به تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب در لیست قرار نگرفتند.

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا 8 تا 13 فروردین ماه قرار است در هندوستان برگزار شود و تیم‌های آزاد و فرنگی ایران به عنوان مدعیان عنوان قهرمانی در آن شرکت خواهند کرد.
تیم آزاد طبق چرخه‌اش با نفرات اول مسابقات کشوری، به عنوان اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. علیرضا سرلک در 57 کیلو، یاسین رضایی در 61 کیلو، پیمان بیابانی در 65 کیلو، مرتضی قیاسی در 70 کیلو، حسین ابوذری در 74 کیلو، امیرحسین کاووسی در 79 کیلو، علیرضا کریمی در 86 کیلو، ارشک محبی در 92 کیلو، مجتبی گلیج در 97 کیلو و امیررضا معصومی در 125 کیلوگرم آزادکاران اعزامی به این رقابت‌ها هستند.
در مورد تیم ملی فرنگی اما با تصمیم کادرفنی 18 کشتی‌گیر که شامل 10 نفر برتر مسابقات کشوری و همچنین نفرات مدال‌دار معاف‌ شده از این رقابت‌ها بودند، عازم تورنمنت زاگرب شده و قرار شد از بین آنها تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شود.
باتوجه به عملکرد فرنگی‌کاران در این رقابت‌ها، پویا دادمرز در 55 کیلو، مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، ایمان محمدی در 63 کیلو، رضا عباسی در 67 کیلو، سجاد ایمن‌طلب در 72 کیلو، امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو، علیرضا محمدی در 82 کیلو، ناصر علیزاده در 87 کیلو، مهدی بالی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم در لیست تیم ملی فرنگی برای اعزام به قهرمانی آسیا قرار گرفتند.
در اوزان 55، 60، 67، 72، 82، 87 و 97 کیلوگرم نفراتی که جایگاه بهتری را به خود اختصاص داده بودند، به عضویت تیم آسیایی درآمدند. علیرضا محمدی جوان در یک کشتی نزدیک 3-3 از سد پشتام گذشت و به همین دلیل به قهرمانی آسیا خواهد رفت و مهدی بالی هم نفر برتر مسابقات کشوری بود که اختلافش با رقبا آن‌قدری بود که کادرفنی تیم ملی نظرش این باشد که بدون محک در تورنمنت کرواسی، نماینده 97 کیلوگرم باشد.
در وزن 63 کیلوگرم اما باوجودی که عارف محمدی مقام دوم مسابقات زاگرب را به دست آورد و برادر کوچک‌ترش مقام سوم، باتوجه به اینکه در چرخه عنوان نشده بود کشتی‌گیری که جایگاه بالاتری را در تورنمنت بین‌المللی به دست می‌آورد حتما ملی‌پوش می‌شود، با استناد به اینکه هر دو برادر مغلوب یک حریف شدند، عملکرد آنها در دیگر مبارزه‌ها و قرعه‌شان مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن ایمان به عارف در این رقابت‌ها ارجحیت داده شد.
در 77 کیلوگرم هم محمدعلی گرایی مدال طلای مسابقات کرواسی را به دست آورد اما به دلیل مصدومیت، عازم هند نخواهد شد و امین کاویانی‌نژاد که او هم عملکرد قابل قبولی داشت، در قهرمانی آسیا کشتی خواهد گرفت.
وزن 130 کیلوگرم اما جایی است که هیچ کدام از دو سنگین‌وزن اعزامی به کرواسی نظر کادرفنی را جلب نکردند و باتوجه به اینکه علی‎‌اکبر یوسفی از دور رقابت‌ها حذف شد و امیر قاسمی منجزی هم بعد از پیروزی بر یوسفی، خودش در یک کشتی پرانتقاد مغلوب حریف کوبایی شد و در جایگاه سوم قرار گرفت، با نظر مربیان تیم ملی، امین میرزازاده کشتی‌گیر اعزامی ایران به قهرمانی آسیا خواهد بود.
آغاز تمرینات از ۲۵ بهمن
اما اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان جهت حضور در تورنمنت رنکینگ دار مصر و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۵ بهمن تا ۵ اسفند ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
*۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان) مهدی جواهری (قم) رضا خدری (البرز)
*۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد (خوزستان) سجاد عباسپور (مازندران) پویا ناصر پور (خوزستان)
*۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی (خوزستان) میثم دلخانی (فارس) عارف محمدی (خوزستان) اشکان میرکاری (لرستان)
*۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) دانیال سهرابی (خوزستان) رضا عباسی (البرز)
*۷۲ کیلوگرم: امیر عبدی (قم) سجاد ایمن طلب (مازندران) محمدرضا رستمی (فارس)
*۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) امین کاویانی نژاد (خوزستان) علیرضا ارقش (خوزستان)
*۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام (تهران) علیرضا محمدی (خوزستان) محمد چوبچیان (گیلان)
*۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده (مازندران) سعید کریمی زاده (خوزستان)، محمد حسین استاد محمد معمار (تهران)
*۹۷ کیلوگرم: محمد‌هادی ساروی (مازندران)، مهدی بالی (مازندران)، علی عابدی درزی (مازندران)، وحید دادخواه (خراسان رضوی)
*۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده (خوزستان)،امیرقاسمی منجزی (خوزستان) مرتضی الغوثی (مازندران)
سرمربی: حسن رنگرز، مربیان: طالب نعمت پور- حسن حسین زاده- فرزاد ایمانعلی زاده- مجید رمضانی، مربیان بدنساز: دکتر بهمن میرزایی -سید فواد سید رحمانی، مدیر تیم‌های ملی: علی محمدی، ماساژور: امین حق پناه