kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

تسلیت اتحادیه جهانی به خاطر جان‌باختن ۹ کشتی‌گیر ترکیه

 

اتحادیه جهانی کشتی از حضور رئیس‌فدراسیون کشتی ترکیه و کشتی‌گیران مطرح این کشور در عملیات امداد و نجات زلزله‌زدگان خبر داد.
اتحادیه جهانی کشتی با اعلام درگذشت ۹ کشتی‌گیر ترکیه بر اساس آخرین آمار ارائه شده، نام این کشتی‌گیران را به شرح زیر اعلام کرد:مهمت اسکیساریلی،احمت تاس،علی گورسوی،ارای سیمسک،ابراهیم ادرین،حسن ساریترک،اوزان تاتلی،احمت دورمان و اصلان اکیز.
اتحادیه جهانی کشتی هم‌چنین اعلام کرد شرف اروغلو، رئیس‌فدراسیون کشتی ترکیه که از شهر قهرمان ماراش است به همراه طاها آکگل، رضا کایالپ و کرم کمال که از چهره‌های شاخص و عنوان‌دار کشتی جهان و المپیک محسوب می‌شوند از روز نخست، داوطلبانه عازم مناطق زلزله‌زده شدند و در عملیات امداد و نجات زلزله‌زدگان حضور داشته‌اند.
شب قبل از وقوع زلزله تورنمنت زیر ۲۰ سال کشتی در این شهر با حضور تیم‌های ترکیه، فرانسه، ازبکستان و کوزوو به پایان رسید و این تیم‌ها یک روز پس از وقوع زلزله به سلامت عازم کشورهای‌شان شدند اما باشگاه کشتی به طور کامل تخریب شد. در روز نخست ۲۱ کشتی‌گیر بلافاصله با عملیات امداد و نجات از زیر آوار زنده بیرون کشیده شدند.
نناد لالوویچ رئیس‌اتحادیه جهانی کشتی با تسلیت درگذشت ۹ کشتی‌گیر ترکیه، گفت: با قلبی مملو از درد درگذشت ۹ کشتی‌گیر ترکیه را اعلام می‌کنم. کشتی‌گیرانی که آینده درخشانی داشتند. تمام جامعه کشتی از این اتفاق تلخ غمگین است.