kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
ژاپن

فوران آتشفشان


آتشفشان ساکوراجیما در جزیره کیوشو در جنوب ژاپن فوران کرده و مقامات محلی از ساکنان منطقه خواستند که منازل خود را ترک کنند.
به گزارش ایرنا از واشنگتن پست، آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد که آتشفشان ساکوراجیما بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی فوران کرده و تخته سنگ‌های بزرگی را تا ۲.۵ کیلومتری در استان جنوبی کاگوشیما از بین برده است.
فیلم‌های تلویزیون دولتی NHK ژاپن شعله‌های نارنجی در نزدیکی دهانه آتشفشانی و آتش و دود تیره خاکستر را نشان می‌دهد که از بالای کوه زبانه می‌کشد.
معاون دبیر کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت: «ما جان مردم را در اولویت قرار خواهیم داد و تمام تلاش خود را برای ارزیابی وضعیت و پاسخ به هر شرایط اضطراری انجام خواهیم داد.»
یوشیهیکو ایزوزاکی از ساکنان منطقه خواست به آخرین اطلاع‌رسانی‌های مقامات محلی برای محافظت از جان خود توجه جدی داشته باشند.
آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد که هشدار را به بالاترین سطح یعنی پنج افزایش داده است و ساکنان دو شهر نزدیک آتشفشان توصیه شده است که خانه‌های خود را ترک کنند. این آژانس همچنین نسبت به سقوط سنگ‌های آتشفشانی در مناطقی در فاصله ۳ کیلومتری دهانه و جریان احتمالی گدازه، خاکستر و گاز سوزان در فاصله ۲ کیلومتری هشدار داد.
ساکوراجیما در هزار کیلومتری جنوب غربی توکیو یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های ژاپن است که بارها فوران کرده است.