kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
پرسپولیس امروز در آبادان فقط به پیروزی فکر می‌کند

تثبیت صدرنشینی سپاهان با شکست فولاد سومین پیروزی متوالی استقلال

تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال به ترتیب با کسب پنجمین و سومین پیروزی پیاپی علاوه‌بر تثبیت جایگاه خود در صدر جدول باعث شدند تا رقابت این دو تیم با پرسپولیس در بالای جدول به اوج خود برسد.

 

سرویس ورزشی-

هفته نوزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران از عصر دیروز با انجام چهار دیدار آغاز شد. تیم استقلال که در سه هفته اخیر لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کرده است، با پیروزی برابر تیم قعرنشین نفت مسجدسلیمان، به هم امتیازی تیم پرسپولیس در صدر جدول رسید. در این دیدار که از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه دیروز و با حضور کمتر از دو هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی آغاز شد آبی‌پوشان به پیروزی ۳ بر یک رسیدند. آرش رضاوند (۵) و مهدی قایدی(۵۵ و ۹۰) برای استقلال گل زدند. میلاد شیخ سلیمانی (93) برای نفت مسجدسلیمان گل زد.
استقلال در این دیدار با علیرضا رضایی(۴۶- سینا سعیدی فر)، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا(۷۲- صالح حردانی)، جعفر سلمانی، آرش رضاوند، سعید مهری(۷۲- امید حامدی‌فر)، روزبه چشمی(کاپیتان)، محمد محبی(۸۰- پیمان بابایی)، مهدی قایدی و ارسلان مطهری(۷۲- سجاد شهباززاده) به میدان رفت.
در شرایطی که بازی هنوز جان نگرفته بود، یامگا در نفوذی از سمت راست توپی را درون محوطه جریمه به عقب پاس داد که آرش رضاوند با حضور به موقع و ضربه‌ای زمینی و آرام در دقیقه ۵ گل اول را به تیم قعرنشین لیگ زد.
در دقیقه ۲۰ ارسلان مطهری با حرکتی انفرادی و زیبا دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان را هم جا گذاشت و وارد محوطه جریمه شد اما برای باز کردن دروازه خالی یک قدم کم آورد و مدافع نفت زودتر به توپ رسید و آن را دفع کرد.
استقلال در دقایق پایانی نیمه اول صاحب چند موقعیت دیگر هم شد تا تعداد گل‌هایش را بیشتر کند اما آبی‌پوشان در زدن ضربات آخر کم دقت و ناکام بودند و با همان یک گل به رختکن رفتند.
در شروع نیمه دوم این نفت مسجدسلیمان بود که چند موقعیت روی دروازه استقلال ایجاد کرد اما استقلال در ضد حمله توانست در دقیقه ۵۵ توسط مهدی قایدی به گل دوم دست پیدا کند. در این دقیقه آرش رضاوند در عمق دفاع حریف توپی را برای قایدی ارسال کرد که این بازیکن هم پس از عبور از خط دفاعی نفت گل دوم را به ثمر رساند.
در ادامه نفتی‌ها که نیمه دوم را بهتر دنبال می‌کردند موقعیت‌هایی را تا داخل محوطه جریمه استقلال انجام داد و در دقیقه ۷۹ ضربه تماشایی بازیکن این تیم به تیر افقی برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقایق پایانی با فشار بیشتر تیم جنوبی همراه شد و استقلال چشم به ضد حملات توسط مهدی قایدی داشت و بازیکنان این تیم توپ‌ها را بلند پشت مدافعان نفت ارسال می‌کردند تا آبی‌ها به گل سوم دست پیدا کنند.در اولین دقیقه وقت‌های اضافه مهدی قایدی بازهم از تکنیک و سرعتش استفاده کرد و توپی که روزبه چشمی برای او ارسال کرده بود را با عبور از مدافع مستقیم خود به سمت دروازه زد و سومین گل آبی‌پوشان را به ثمر رساند.
دو دقیقه بعد نفت مسجدسلیمان ثمره بازی خوبش در این دیدار را گرفت و یکی از گل‌ها را توسط میلاد شیخ سلیمانی جبران کرد. با این حال این پایان کار نبود و استقلال در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه باز هم روی حرکت مهدی قایدی درون محوطه جریمه صاحب یک ضربه پنالتی شد. این ضربه را خود قایدی زد اما کرمانشاهی دروازه‌بان حریف ضربه او را مهار کرد.
استقلال با این پیروزی ۳۶ امتیازی شد و با پرسپولیس در صدر جدول هم امتیاز شد و به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم باقی ماند. نفت مسجدسلیمان هم با ۱۱ امتیاز در رده شانزدهم قرار گرفت تا همچنان گزینه اول سقوط به لیگ دسته اول باشد.
در سایر دیدارهای دیروز تیم نساجی مازندران در دیدار برابر پیکان به نتیجه تساوی یک - یک رسید تا در پنجمین بازی متوالی رنگ پیروزی را نبیند. در این مسابقه که از ساعت ۱۵ و با قضاوت یعقوب آشوری در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آغاز شد، ابتدا حامد شیری (۴۸- پنالتی) برای نساجی گلزنی کرد اما «شرزود تمیروف» مهاجم ازبکستانی در دقیقه ۶۹ گل تساوی را برای پیکان به ثمر رساند.نساجی با هدایت حمید مطهری که آخرین بار در هفته چهاردهم به پیروزی رسیده بود، امید داشت در این بازی خانگی نوار نبردن‌های خود را قطع کند اما برای پنجمین بار از کسب سه امتیاز بازماند.
تیم آلومینیوم اراک پس از تساوی مقابل پرسپولیس، در هفته نوزدهم لیگ برتر مقابل مس رفسنجان به پیروزی رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۵ و با قضاوت موعود بنیادی فر آغاز شد ابتدا آلومینیوم توسط محمدرضا آزادی (۲۳) و «هانسل زاپاتا» (۵۰) برای آلومینیوم گلزنی کردند. در ادامه «گادوین منشا» مهاجم نیجریه‌ای که قرار بود در نیم فصل مس رفسنجان را ترک کند و در نهایت در این تیم ماندنی شد، یکی از گل‌های خورده را (۶۰) جبران کرد. منشا در این بازی نیمکت‌نشین بود و دو دقیقه پیش از گلزنی‌اش به زمین آمده بود.
در آخرین دیدار دیروز تیم سپاهان در دیداری خارج از خانه برابر فولاد به بردی باارزش دست یافت. تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان از ساعت 18 دیروز در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان مورایس خاتمه یافت. تنها گل سپاهان توسط محمد نژادمهدی مدافع فولاد (گل به خودی) در دقیقه 48 به ثمر رسید.
فولادی‌ها پس از این گل تمام توان خود را برای جبران به کار بستند. حضور پر تعداد بازیکنان این تیم در نیمه زمین سپاهان باعث خلق موقعیت‌های گلزنی متعددی روی دروازه نیازمند شد اما واکنش‌های او باعث شد تا فولادی‌ها هرچه زدند به تیر بسته بخورد.سوپر واکنش‌های نیازمند در دقیقه ۵۹ باعث شد تا شوت‌های متوالی فولاد به کرنر برای این تیم ختم شود. کرنر ارسالی نیز با ضربات متوالی پا و سر بازیکنان این تیم همراه شد اما دیرک دروازه و دفاع پر تعداد سپاهان پنج بار مانع از فرو ریختن دروازه میهمان شد. سپاهان با پیروزی در اهواز با 39 امتیاز به صدرنشینی‌اش ادامه داد و پرسپولیس امروز باید با اختلاف بیش از 4 گل صنعت نفت را شکست دهد تا به صدر جدول برگردد.