kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
ابوالفضل پورعرب:

به احترام دهه فجر به جشنواره آمدم(اخبار ادبی و هنری)

 
 
 
یکی از ستاره‌های سینما در دهه 70 گفت که به احترام دهه فجر و کسانی که جان‌شان را برای انقلاب و دفاع مقدس فدا کردند به جشنواره آمده است. 
«ابوالفضل پورعرب» که روز یکشنبه مهمان ویژه جشنواره فجر بود، در جمع خبرنگاران گفت: به جشنواره آمدم که به دهه فجر احترام بگذارم. ما برای انقلاب اسلامی زحمت کشیده‌ایم. خانواده‌های زیادی عزیزان‌شان را در جنگ تحمیلی و در انقلاب اسلامی از دست دادند. باید قدردان باشیم و بدانیم برای این انقلاب و دهه فجر چه زحماتی کشیده شده است. باید این زحمات را به نسل بعدی منتقل کنیم، کمااینکه ما هم از نسل قبل خیلی تجربیات را وام گرفته‌ایم. 
وی همچنین درباره تحریم جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: من معنای تحریم را نمی‌فهمم. ما داریم کار می‌کنیم. از تفریحات مردم سینما رفتن است. نمی‌توانیم سینما را از مردم بگیریم. بعد از این همه سال که تلاش کردیم و زحمت کشیدیم تا سینمای آبرومندی را داشته باشیم. علت تحریم چیست؟ یک‌سری افراد معترض هستند؛ قبول؛ مسئله‌ای نیست. با تحریم و نرفتن به سینما مشکلی حل نمی‌شود. باید بنشینیم و حرف بزنیم. بزرگ‌‌ترین جنگ‌ها هم با مذاکره حل شده است نه با جنگی دیگر. اعتقادی به این حرکت نداشتم و می‌خواستم این را به مردم بگویم که بنده، همیشه کوچک‌شان هستم و دست‌شان را می‌بوسم. امروز آمدم که فیلم ببینم. هر سال به جشنواره دعوت می‌شویم و فیلم می‌بینیم. البته فرصت نمی‌کنم همه فیلم‌ها را ببینم. 
این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه بیان کرد: با کار نکردن و خواباندن سینما گرهی باز نمی‌شود. سینما پیش خواهد رفت؛ چه من کار کنم چه کار نکنم. بهتر است هنرمندانی که سال‌ها زحمت کشیدند، تجربیات‌شان را در اختیار جوان‌تر‌ها قرار دهند. 
پورعرب با تحسین عفو گروهی از زندانیان با حکم رهبر انقلاب گفت: ایشان محبت کردند و بسیاری از زندانیان را بخشیدند؛ باید اجازه دهیم که دولت مشکلات را حل کند و مسئولان هم باید اشتباهات را بپذیرند.