kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*احمد میرزاپور به عنوان پهلوان کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور بعدازظهر دیروز در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار شد و با معرفی نفرات برتر در اوزان شش‌گانه خاتمه یافت.در فینال وزن 100+ کیلوگرم احمد میرزاپور و مصطفی طغانی هر دو از خراسان رضوی مقابل هم قرار گرفتند که در پایان، میرزاپور حریفش را ضربه فنی کرد و با شکست این حریف به مقام قهرمانی رسید و به عنوان پهلوان کشور در سال 1401 معرفی شد.بازوبند پهلوانی توسط حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بر بازوی میرزاپور بسته شد.حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، غفور کارگری رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا شعبانی بهار رئیس‌فدراسیون تیراندازی با کمان، شروین اسبقیان رئیس‌فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از جمله مسئولانی بودند که در سالن12 هزار نفری حضور داشتند و این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا کردند.
*سرمربی سابق تیم ملی با حکم رئیس‌هیئت کشتی تهران به عنوان مدیر فنی کشتی فرنگی استان منصوب شد. محمد بنا که همواره نسبت به کشتی عشق خاصی داشته این بار و برای احیای کشتی فرنگی تهران و توابع وارد میدان شده تا دین خود را بار دیگر به کشتی کشور ادا کند. بر این اساس طی حکمی از سوی قاسم علی عسگری رئیس‌هیئت کشتی استان تهران و توابع، او به سمت مدیر فنی کشتی فرنگی پایتخت منصوب شد.
*سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به نقاط ضعف وزنه‌برداری کشور اظهار داشت: واقعیت این است که وزنه‌برداری و قهرمانان این ورزش علی‌رغم کسب مدال‌های ارزشمند و افتخار‌آفرینی‌های بسیار مورد عنایت و توجه لازم قرار نگرفته‌اند. طی چند ماه گذشته که مسئولیت اداره فدراسیون به من و همکارانم سپرده شده به جرات می‌توانم ادعا کنم ویرانه‌ای را تحویل گرفتیم که از کمترین امکانات برخوردار است. در هر اتاق و سالنی را که باز کردیم اشک‌مان از این همه کم لطفی سرازیر شد. نه تنها تیم ملی بلکه در هیچ شهر و استانی یک سالن استاندارد و مناسب وجود ندارد و با کوهی از مشکلات مواجه هستیم.