kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
شکست سنگین گل گهر و پیروزی شیرین تراکتور در ثانیه‌های پایانی مقابل فولاد

پرسپولیس در هفته هجدهم صدرجدول را تقدیم سپاهان کرد اعتراض به داوری در تهران و اصفهان

توقف پرسپولیس برابر آلومینیوم و پیروزی پرگل سپاهان مقابل گل گهر باعث شد سرخپوشان پایتخت پس از 111 روز صدر جدول را از دست بدهند.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
هفته هجدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر عصر دیروز با انجام چهار دیدار آغاز شد.در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته تیم سپاهان در اصفهان تیم گل گهر را با نتیجه چهار بر یک در هم کوبید و در حالی که نزدیک به یک نیمه ۱۰ نفره بود، به یک پیروزی پرگل دست یافت.
در این مسابقه که از ساعت ۱۵ به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شد، شهریار مغانلو (۸ و ۶۷)، فرشاد احمدزاده (۴۵) و رامین رضاییان (۷۷) برای سپاهان گلزنی کردند. تیم گل گهر هم توسط یونس شاکری (۸۲) یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.
تیم سپاهان که در سه بازی گذشته خود در لیگ برتر هم صاحب برد شده بود، در دقیقه ۴۸ با اخراج امید نورافکن توسط سعاد وفاپیشه داور مسابقه ۱۰ نفره شد اما یک بازیکن کمتر هم از زهر خط حمله این تیم کم نکرد؛ تا جایی که سپاهان دو گل خود را در نیمه دوم وارد دروازه گل گهر کرد. گل گهری‌ها البته نسبت به گل نخست تیم سپاهان معترض بودند. پیش از این گل، یکی از بازیکنان گل‌گهر به خاطر مصدومیت روی زمین افتاده بود که بازیکنان سپاهان به جای بیرون زدن توپ ترجیح دادند به بازی ادامه بدهند. همان توپ لحظاتی بعد توسط مغانلو به گل تبدیل شد. باشگاه گل گهر با انتشار فیلم این گل نوشت: «خطای مسلم را که داور نگرفت، اما شرافت را هم باید در این صحنه معنا کرد». گل گهر با سرمربیگری امیر قلعه نویی در این فصل سنگین‌ترین شکست خود را تجربه کرد تا ۳۰ امتیازی باقی بماند و با یک پله سقوط و به‌خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده چهارم جدول قرار بگیرد. سپاهان هم با این برد ضمن کسب چهارمین پیروزی متوالی، ۳۶ امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد.
شکست فولاد در ثانیه‌های پایانی
دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و تراکتور تبریز با گل دیرهنگام تراکتور به سود این تیم تمام شد.در این بازی بازیکنان فولاد و تراکتور از ساعت ۱۴ در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی هم قرار گرفتند اما تلاش آنها برای گلزنی تا وقتهای اضافه نیمه دوم ثمری نداشت. اشکان خورشیدی داور مسابقه برای نیمه دوم ۹ دقیقه وقت اضافه تعیین کرد و همین زمان کافی بود تا تراکتور از فرصت استفاده کند و به گل برتری برسد. در دقیقه ۹+۹۰ بود که ‌هادی محمدی کرنر ارسالی «ریکاردو آلوز» را با ضربه سر به دروازه فولاد هدایت کرد و شوک دیرهنگامی به فولادی‌ها وارد شد.
فولاد هفته گذشته موفق شد پرسپولیس را با یک گل شکست بدهد اما دیروز برابر تراکتور حتی به یک امتیاز هم نرسید.این مسابقه همچنین تقابل ‌اندیشه‌های جواد نکونام سرمربی تیم فولاد با سابقه بازی در اوساسونا اسپانیا با «پاکو خمز» سرمربی اسپانیایی تراکتور بود که در نهایت خمز مچ نکونام را خواباند. البته نکونام به خاطر محرومیت از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد. تراکتور با این برد ۲۹ امتیازی شد و جای خود را در رده پنجم حفظ کرد. فولاد هم ۲۴ امتیازی باقی ماند.
جدال شمالی‌های لیگ را ملوان از نساجی برد
 تیم ملوان با پیروزی برابر نماینده مازندران به وضعیت خود در جدول رده‌بندی لیگ برتر سروسامان بهتری داد. در این دیدار تیم ملوان در انزلی میزبان نساجی مازندران بود که شاگردان مازیار زارع موفق شدند با یک گل به پیروزی برسند.ملوان که هفته گذشته شکست سنگینی را برابر استقلال متحمل شده بود و نوار پیروزی‌هایش قطع شده بود، با برتری یک بر صفر برابر نساجی به مسیر برد برگشت و سه امتیاز مهم و خانگی را از نساجی گرفت.سجاد بازگیر در دقیقه ۴۹ تنها گل این دیدار را برای قوی سپید انزلی به ثمر رساند تا شاگردان مازیار زارع ۲۱ امتیازی شوند و به رده دهم جدول رده‌بندی صعود کرد.
صدر از دست گل‌محمدی پرید!
اما در مهم‌ترین دیدار دیروز و از ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان آلومینیوم بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. یحیی گل محمدی در این دیدار تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند‌، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، وحید امیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا (۴۶- سینا اسدبیگی)، امید عالیشاه(کاپیتان) (۵+۴۵- احمد گوهری)، مهدی ترابی (۸۸- سروش رفیعی)، شیخ دیاباته (۴۶ -عیسی آل کثیر) و محمد عمری به میدان فرستاد.
پرسپولیس که دیدار هفته هفدهم را برابر فولاد واگذار کرده بود و صدرنشینی‌اش را در خطر می‌دید، برای رسیدن به پیروزی در این دیدار انگیزه بالایی داشت اما در نیمه اول نتوانست به آنچه می‌خواهد برسد و با وجود حملاتی که طراحی کرد نتوانست دروازه تیم اراکی را باز کند.
در این دیدار که با حضور تعداد ‌اندکی از هواداران پرسپولیس برگزار شد، سرخپوشان در نیمه اول با بازی بسته حریف مواجه شدند و هر چند بخش بیشتری از زمان بازی را در اختیار داشتند اما در خلق موقعیت خطرناک ناکام بودند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
اخراج بیرانوند و آغاز اعتراض به داوری
مهم‌ترین اتفاق این دیدار مربوط به صحنه اخراج علیرضا بیرانوند بود. در دقیقه ۴۳ میلاد فخرالدینی در موقعیتی عالی به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد که علیرضا بیرانوند با خروج از محوطه جریمه روی این بازیکن مرتکب خطا شد و داور با کارت قرمز مستقیم دروازه‌بان تیم ملی ایران را اخراج کرد تا کار سرخپوشان سخت شود. مربیان و کادرفنی پرسپولیس در این صحنه اعتقاد داشتند فخرالدینی قبل از رویارویی با بیرانوند در موقعیت آفساید قرار داشته و به شدت هم به این موضوع اعتراض داشتند.
با شروع نیمه دوم گل محمدی دو بازیکنش را تعویض کرد و سینا اسدبیگی و عیسی آل کثیر را به جای کامیابی‌نیا و شیخ دیاباته به زمین فرستاد تا با قدرت تهاجمی بهتری روی دروازه حریف حمله کند که این تصمیم او برای سرخپوشان مؤثر بود و با وجود این که سرخپوشان یک بازیکن کمتر داشتند اما حاکم توپ و زمین بودند.پرسپولیس البته برای رسیدن به دروازه حریف با دفاع چند لایه شاگردان مهدی رحمتی مواجه بود و همین امر کار سرخپوشان را برای رسیدن به گل سخت می‌کرد.
از سوی دیگر آلومینیوم هم چشم به ضد حملات دوخته بود تا بتواند از تک موقعیت‌هایی که نصیبش می‌شود بهترین استفاده را ببرد و به سه امتیاز ارزشمند دست یابد.
داور اعتقادی به پنالتی نداشت
با این حال شاگردان گل محمدی که نمی‌خواستند صدر جدول را به سپاهان بدهند، بر میزان حملات خود اضافه کردند و در دقیقه ۶۶ روی حرکت مهدی ترابی وارد محوطه جریمه حریف هم شدند که مدافع حریف پای ترابی را زد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت که همین امر باعث اعتراض مجدد پرسپولیسی‌ها شد.
با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، استرس سرخپوشان برای از دست دادن صدر جدول بیشتر می‌شد و همین امر روی کار شاگردان گل محمدی تأثیرگذار بود. ضمن این که مهدی رحمتی با به میدان فرستاد خلعتبری سعی در استفاده بهتر از ضدحملات داشت که در چند موقعیت هم خطرناک ظاهر شدند.در دقایق پایانی فشار پرسپولیس برای زدن گل برتری بیشتر شد اما حملات این تیم آن‌قدر زهردار نبود که دروازه حریف را باز کند.
پرسپولیس با این تساوی ۳۶ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان صدر جدول را به این تیم اصفهانی واگذار کرد. پرسپولیس از هفته چهارم لیگ برتر که به صدر صعود کرده بود، به رده دوم سقوط کرد.
برنامه سایر دیدارهای هفته هجدهم به این شرح است:
پنج‌شنبه 13 بهمن 1401
*پیکان.................................نفت مسجد سلیمان(ساعت15:00)
*مس رفسنجان....................................ذوب آهن(ساعت15:00)
*مس کرمان............................................استقلال(ساعت17:00)
*صنعت نفت آبادان....................................هوادار(ساعت17:00)