kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

قابل توجه روشن فکرها
فاطمه شریف با انتشار این تصویر نوشت: «خطاب به جمعی از دوستان روشنفکر خواستم بگم این عکس‌ها متعلق به مترو دوبی هست که واگن کودکان و بانوان جدا از واگن آقایون! کسی هم نمیگه زن آزاده منم هیز تویی.»
اعتراف خوبیه
سیدعلی موسوی: «مسیح علینژاد در گفت‌وگو با اینترنشنال می‌گوید: کاخ سفید و دفتر مکرون و رهبران کشوران غربی از من می‌پرسند، الان انقلاب شما تمام شده و کسی در خیابان نیست، پس چرا نباید به میز مذاکره برگردیم؟ این ته دل منو خالی می‌کنه، این نگران‌کننده‌ست.»
فرهنگ بی‌مانند
محمد صدرات: «یه اتفاق خوب دیدم؛ از صبح کلی استوری از اهالی شهرهای مختلف آذربایجان‌های غربی وشرقی دیدم که اعلام کردن خانه و سوییت و هتل به صورت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان خوی قرار میدن. این‌نمایی از فرهنگ تمدنی ایران اسلامی است که در بین مدعیانی که میگن دینشون انسانیته پیدا نمیشه!»
یک پیشنهاد
حسین صادقی: «کاش قوه قضائیه بازداشتی‌های شلوغی‌های اخیر رو بفرسته خوی کنارِ بسیجیا به زلزله‌زده‌ها کمک کنن. البته اگه‌ قول‌ بدن اونجا سطل آشغال آتیش نزنن.»
مسئولین می‌شنون؟
حسام الدین براتی: «ناراحتی و غصه در کلام آقا درباره بیکاری جوانان،کاهش ارزش پول ملی و مشکلات اقتصادی مردم عیان بود.این ناراحتی و گلایه مختص امروز هم نبوده و بارها عنوان شده و هر دفعه هم راهکارهای متعددی برای حل این موضوعات بیان کردن. مسئولین اگر اقدام جدی و عاجل نکنند در محضر خدا باید پاسخگو باشند.»
وطن‌پرست واقعی
سید: «وطن‌خواهی و فارسی‌دوستی واقعی این‌جوریه که فرمود:
«MADE IN IRAN» هم ننویسید؛ بنویسید «ساخت ایران»، با خط فارسی. ببرید در خارج، مجبور بشوند بخرند؛ برای خاطر اینکه کیفیتش خوبه و قیمتش پایینه. حالا بزرگ‌ترین افتخار براندازای مدعی وطن‌پرستی، سیاه‌نمایی ایران و خرید کالای خارجیه!»
دشمن نادان هم نعمتی است
انصاری: «ایران چندین ماه است از طرف غربی‌ها متهم به کمک نظامی به روسیه می‌شود؛ اتهامی که جمهوری اسلامی همواره آن را رد کرده، و جالب اینکه طرف غربی نیز موفق به اثبات ادعایش نشده؛ اما موضع اخیر مشاور زلنسکی مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله ناکام به تاسیسات اصفهان یک پاس گل فوق‌العاده بود!»
اینم از آزادی آزادی‌خواهان
مریم: «تهیه‌کننده فیلم «چرا‌گریه نمی‌کنی؟»از بازیگران این فیلم که بیانیه تحریم جشنواره فجر را امضا کرده‌اند انتقاد کرده و گفته:»شما آبروی آزادی را بردید.این چه مدل دموکراسی است که شما از آن دم می‌زنید؟« همین‌طوره، این جماعت دوزاری هر جا پای منافعشان وسط باشد انسانیت را هم قربانی می‌کنند.»
کلام مولا
مژگان حقمرادی: «کلام مولا علی علیه‌السلام در بخشی از حکمت
۴۵۸ نهج‌البلاغه: در برخورد با سخنانِ ديگران تقوا پيشه كن و فوراً گفتار آنها را نفى نكن، درست بينديش، اگر گفتار صحيحى است بپذير و جدال نكن، از روى حسادت به نفى سخنان صحيح ديگران اقدام مكن.»