kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
جزئیات حمله پهپادی در اصفهان

طمع حقارت‌بار دشمنان برای مالکیت یک عملیات ناموفق

رسانه‌های ضدانقلاب طبق روال معمول سعی در بزرگنمایی این حادثه دارند. در حالی که بنا به اطلاعیه وزارت دفاع، هیچ آسیب جدی به ساختمان مورد حمله وارد نشده و هر سه ریزپرنده ساقط شده‌اند.

 


شامگاه شنبه 8 بهمن‌ماه‌، صدای انفجاری در یکی از مناطق اصفهان شنیده شد و به‌دنبال آن روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای خبر از حمله ناموفق سه ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی این مجموعه داد.
در اطلاعیه وزارت دفاع گفته شده: «شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت 23:30 حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.»
بنابر اطلاعیه مذکور، این حمله هیچ تلفات جانی نداشته و فقط آسیبی جزئی به سقف کارگاه وارد شده است.
اما گمانه‌زنی‌ها پیرامون عامل این حمله ناموفق و جزئیات آن به‌شدت در رسانه‌ها جریان دارد. به‌عنوان مثال محمد مرندی، کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای روز یکشنبه در توئیتی این حمله را تلویحاً به رژیم صهیونیستی نسبت داد و به نوعی مدعی اقدام متقابل ایران شد. وی نوشت: «هفته خوبی برای اسرائیل نخواهد بود.»
از طرفی خبرگزاری العربیه به نقل از برخی منابع آمریکایی مدعی شد این حمله از سوی نیروی هوایی ارتش آمریکا و یک کشور دیگر رخ داده و محل مورد هجوم، یک انبار موشک‌های بالستیک بوده است.
در پی انتشار خبر حمله به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان، شایعاتی نیز در فضای مجازی منتشر شد که وقوع آتش‌سوزی در کارخانه روغن موتور آذرشهر تبریز را نیز به این حادثه مرتبط می‌ساخت. همچنین اخباری مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در استان‌های همدان و البرز منتشر شد که همگی توسط مسئولین استانی تکذیب شد.
نکته قابل توجه پس از وقوع این حادثه، عملیات رسانه‌ای گسترده ضدانقلاب برای بزرگنمایی و موفق جلوه دادن آن و نیز دست‌وپا زدن مضحک دشمنان ایران برای تصاحب سند مالکیت این عملیات کور و ناموفق است! به‌گونه‌ای که تاکنون منابعی از کشورهای آمریکا و اوکراین به‌علاوه رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند این حمله از سوی آنها صورت گرفته است.