kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱

قالیباف: اجلاس الجزایر فرصت خوبی برای توسعه روابط و وحدت کشورهای اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران برای عزیمت به الجزایر جهت شرکت در نشست مجالس سازمان همکاری‌های اسلامی، گفت: آفریقا در شرایط فعلی از فرصت‌های مهم اقتصادی فرهنگی امروز جهان اسلام است.
 
 
 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران برای عزیمت به الجزایر به جهت شرکت در نشست مجالس سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: در این نشست بیش از ۲۰ رئیس مجلس حضور دارند که بدون شک از اهمیت ویژه‌ای با محور بحثی که مطرح است ـ جهان اسلام و نو‌سازی و توسعه در جهان اسلام ـ برخوردار است.
به گزارش مهر، وی افزود: با توجه به شرایطی که امروز از طرف کشورهای غربی از طریق اسلام‌هراسی علیه امت اسلامی وجود دارد و همچنین شرایط فلسطین، این نشست در این مقطع بسیار حساس باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هم در این کنفرانس موضوعی را تحت عنوان جهان اسلام، همبستگی برای صلح و توسعه پایدار، به‌صورت ابتکاری مطرح خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت: همچنین نشست‌های دوجانبه با الجزایر در حاشیه این کنفرانس خواهیم داشت. آفریقا در شرایط فعلی از فرصت‌های مهم اقتصادی فرهنگی امروز جهان اسلام است.
قالیباف اظهار کرد: موضوعی که به‌صورت ابتکاری در این کنفرانس مطرح خواهم کرد، جهان اسلام، هم‌بستگی برای صلح و توسعه پایدار است. طبیعتاً این فرصتی است که ما در اختیار داریم تا روابط چندجانبه با کشورهای حاضر در این اجلاس و به‌صورت مخصوص روابط دوجانبه بین ایران و الجزایر، گسترش یابد و امیدوارم از این فرصت ۲ روزه، استفاده لازم را در راستای توسعه روابط و وحدت بین کشورهای اسلامی ببریم.