kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

کوتاه اقتصادی

 

زمان پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی
‌شهریار افندی‌زاده؛ معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهر‌سازی، در اولین جلسه ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ که دیروز در ساختمان دادمان برگزار شد با اعلام اینکه ایام پیک سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد، گفت: همه سازمان‌ها باید تلاش کنند تا با ارائه خدمات بهتر، سفرهای نوروزی بهتر و ایمن‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.
‌در این جلسه مقرر شد زمان دقیق پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از طریق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای اتوبوس‌ها و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی برای قطار تعیین شود که اعلام شد ‌آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی ‌حدود هفته سوم بهمن‌ماه خواهد بود.
راه‌اندازی ۱۵۰ دستگاه شتاب‌نگار
در دولت سیزدهم
به خبرگزاری تسنیم، اسماعیل فرزانگان؛ رئیس ‌بخش شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهر‌سازی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته و لرزه‌خیز تمامی ساختمان‌های بلند و مهم همچنین تاسیسات حیاتی همچون پل‌ها، نیروگاه‌ها، سدها، مجهز به دستگاه شتاب‌نگاری هستند، اظهار کرد: در کشور بسیاری از پل‌ها، ساختمان‌ها تاسیسات زیربنایی و مهم پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها مجهز به دستگاه شتاب‌نگار نیستند.
وی با یادآوری این‌که در دولت سیزدهم 150 ایستگاه شتاب‌نگاری جدید در سراسر کشور راه‌اندازی شده  است، افزود: از سال 97 حدود 800 دستگاه شتاب‌نگار جدید خریداری و تاکنون 600 دستگاه نصب شده است. در برنامه است تا در مجموع یک‌هزار دستگاه‌ جدید و مدرن خریداری شود.
۱۰۰۰ ملک مازاد
در وزارت جهاد و آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیداحسان خاندوزی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برگزاری سومین نشست هیئت عالی مولد‌سازی دارایی‌های دولت، گفت: بر اساس مصوبه هیئت عالی مولد‌سازی 990 ملک و دارایی راکد دولت، در مسیر مولد‌سازی قرار گرفت که از این تعداد 470 دارایی(اموال غیرمنقول) راکد وزارت جهاد کشاورزی که مازاد تشخیص داده شد. برای راه‌اندازی 631 پروژه نیمه‌تمام جهادکشاورزی، و همچنین تعداد 520 دارایی (اموال غیرمنقول) راکد وزارت آموزش و پرورش که مازاد تشخیص داده شد، برای راه‌اندازی 1649 پروژه نیمه‌تمام ساخت مراکز آموزشی برای انجام تهاتر به تصویب هیئت عالی مولد‌سازی رسید.
وی افزود: تعداد 470 دارایی (اموال غیرمنقول) معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی با تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای ماده (8) آیین‌نامه اجرایی و با رعایت تبصره دو آن، مازاد تشخیص داده و مقرر شد براساس تبصره (2) ماده (6) آیین‌نامه اجرایی، وزارت جهادکشاورزی با نظارت و تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی، نسبت به انجام فرآیند مولد‌سازی به قیمت مرجع کارشناسی اقدام کند.
وزیر اقتصاد گفت: همچنین مقرر شد دارایی‌های فوق (به استثنای دارایی‌های مازاد شرکت‌های دولتی) در ازای اجرا یا تکمیل تعداد 631 پروژه معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، با اخذ نظر از سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداران و تأیید مجری به استناد جزء (5) بند (الف) ماده (12) آیین‌نامه اجرایی با اولویت اختصاص دارایی‌ها به پروژه‌های همان استان تهاتر شود.