kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

«بی‌بی‌سی پادشاه دروغگویان» شعار هزاران انگلیسی مقابل ساختمان بی‌بی‌سی

هزاران نفر از مردم انگلیس در مقابل امپراتوری رسانه‌ای این کشور، بنگاه خبرپراکنی «بی‌بی‌سی» و در اعتراض به این شبکه دست به تظاهرات زدند. خبر مهمی که در بی‌بی سی انعکاس نیافت!

بی‌بی‌سی (British Broadcasting Corporation) به معنی «بنگاه خبر پراکنی بریتانیا»، سرویس پخش همگانی عمومی در سراسر پادشاهی «بریتانیا» است. این مرکز رسانه‌ای در «برودکستینگ‌هاوس» در لندن مستقر است و کهن‌ترین سازمان رسانه‌ای ملی جهان با سابقه کمک به استعمار پیر لقب دارد؛ و بدنامی همواره با این شبکه عجین بوده است. حالا هزاران نفر از مردم خشمگین انگلیس در مقابل این امپراتوری رسانه‌ای و در اعتراض به دروغ پراکنی‌های این شبکه دست به تظاهرات زده‌اند. آنها شعارهایی چون «شرم بر تو» و «دروغگو، دروغگو» سر دادند و خواستار «پایین کشیدن» و تعطیلی این رسانه شدند. این اعتراضات در صفحات مجازی بازتاب داشته است. برخی از کاربران با اشاره به این‌که بی‌بی سی همواره این تجمعات را نادیده می‌گیرد، به پوشش اعتراضات پرداخته‌اند.
گفتنی است، هزینه فعالیت بی‌ بی‌‌سی مطابق کارمزد سالانه پروانه تلویزیون در «پادشاهی متحد» از آن دسته از خانوارها، شرکت‌ها و سازمان‌های انگلیسی که تجهیزات دریافت یا ضبط رسانه‌های زنده تلویزیونی را دارند تأمین می‌شود.