kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۴۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
وزیر کشور در دیدار مراجع تقلید عنوان کرد

تلاش دولت معطوف به توقف افزایش نرخ تورم و کاهش آن است

وزیر کشور گفت: دولت تلاش کرد تا روند افزایشی تورم را متوقف و کاهش دهد و اصلاح اقتصادی در حوزه‌های ارزی و یارانه‌ها نیز در همین راستا بوده است.

احمد وحیدی پیش از ظهر پنجشنبه در جریان سفر به قم با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
احمد وحیدی در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت سیزدهم اظهار داشت: دولت تلاش کرد تا روند افزایشی تورم را متوقف و کاهش دهد و اصلاح اقتصادی در حوزه‌های ارزی و یارانه‌ها نیز در همین راستا بوده است.
وزیر کشور عنوان داشت: موضوع سرمایه‌گذاری در کشور باید تقویت شود و امروز در کشورهای مختلف شاهدیم که سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف بسیار است و این امر به رشد و پویایی اقتصاد کمک بسزایی می‌کند.
وی افزود: دشمنان در حوادث اخیر به اهداف خود دست نیافتند و تلاش می‌کنند تا بار دیگر این‌گونه اقدامات خود را تکرار کنند.
وحیدی افزود: فعال‌سازی واحدهای تولیدی در سراسر کشور از جمله برنامه‌های دولت بوده که در طی این مدت ۴۵۰۰ واحد تولیدی احیا شد و این امر در راستای اشتغال‌آفرینی و کمک به تولید داخل بسیار مؤثر بوده است.
وحیدی بیان داشت: دولت تلاش کرده تا بخشی از مشکلات اقتصادی را با پرداخت یارانه‌ها در بخش‌های مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقیم کاهش دهد.
وزیر کشور بیان داشت: انبارسازی کالاهای اساسی در کشور در برخی کالاها تا ۱۳۰ درصد افزایش یافته در خالی که در ابتدای فعالیت دولت وضعیت خوبی در این عرصه نداشتیم.
وی افزود: دولت تلاش کرد تا ارتباط خود را با همسایگان افزایش دهد و اقدامات لازم در جهت تقویت جایگاه کشور در عرصه‌های بین‌المللی نیز صورت گرفته است.
وحیدی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی در کشور اجتناب ناپذیر بوده است افزود: این امر مصوبه مجلس بوده که دولت تلاش کرد تا به بهترین نحو اصلاحات اقتصادی را انجام دهد و کارشناسان نیز بر انجام آن تاکید داشتند و هر چند نگرانی‌هایی در خصوص افزایش تورم بالا نیز وجود داشت.
وزیر کشور بیان داشت: دولتمردان امروز تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به‌کار گرفته‌اند و رئیس‌جمهور نیز تلاش شبانه روزی دارد و این در حالی است که دشمنان نیز به توطئه‌های خود در عرصه‌های مختلف ادامه می‌دهند.
دولتمردان با حل مشکلات
توطئه‌ها در ناامید کردن مردم را خنثی کنند
آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با وزیر کشور اظهار داشت: حفظ و حراست از نظام اسلامی یکی از موضوعات مهمی است که امام راحل همواره به آن تاکید داشتند.
این مرجع تقلید عنوان داشت: حفظ نظام اسلامی متکی به عواملی است که از جمله آنان خدمت به ملت است تا مردم در رفاه و آسایش زندگی کنند.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها در راستای از بین بردن ظلم، تبعیض و فقر باید در دستور کار باشد که اگر این موارد برطرف نشود در حقیقت انقلاب اسلامی به اهداف خود نرسیده است.
وی با بیان اینکه مردم از مراجع و علما انتظار دارند تا مشکلات معیشتی را به گوش مسئولین برسانند افزود: ما مشکلات دولت را هم درک می‌کنیم و عده‌ای تلاش می‌کنند تا مردم را از انقلاب و نظام اسلامی ناامید کنند که در این راستا مسئولین با کار جهادی و همت مضاعف در خدمت به مردم می‌توانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.
اطلاع رسانی دولت
در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تقویت شود
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم نیز در دیدار وزیر کشور اظهار داشت: دولت در عرصه جهاد تبیین باید نقش‌آفرینی کند و در عرصه‌های فرهنگی و اعتقادی نیز باید بستر لازم در این بخش فراهم شود تا حوزویان و دیگران بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند.
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه جامعه امروز چندین مشکل دارد که البته قابل حل است افزود: مسائل و آسیب‌های اجتماعی از جمله معضلات کشور است که در مقایسه با مسائل اقتصادی کمتر بدان پرداخته می‌شود و انتظار است همان‌طور که در زمینه مسائل معیشتی باید دغدغه‌مند باشیم باید نسبت به ناهنجاری‌های موجود جامعه نیز توجه کنیم و نباید این موضوع فراموش شود.
دولتمردان و شخص رئیس‌جمهور
تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای حل مشکلات دارند
آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) هم در دیدار با وزیر کشور گفت : در مناسبت‌های مختلف امسال دیدیم که چگونه مردم در صحنه حضور یافتند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند که همین امر خود به نوعی دهنده جهاد تبیین است.
آیت الله سعیدی با ابراز خرسندی از عملکرد استاندار قم بیان داشت: استاندار قم در طی این مدت فعالیت‌های خوبی داشتند و ثبات مدیریت در استان مهم است و امیدواریم در ادامه نیز از خدمات وی در استان بهره‌مند شویم.
امام جمعه قم گفت: دولتمردان و شخص رئیس‌جمهور تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای حل مشکلات دارند و که از این تلاش‌ها تقدیر می‌کنیم و امیدواریم مشکلاتی که کشور با آن مواجه است بر طرف شود.
کشورهای غربی تابع هیچ قانون اخلاقی نیستند
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در دیدار وحیدی وزیر کشور با اشاره به اهانت مجله‌ فرانسوی گفت: کشورهای غربی تابع هیچ قانون اخلاقی نیستند، بدترین اهانت‌ها را می‌کنند، اما نه دادگاهی به آن‌ها رسیدگی می‌کند و نه از سوی دولت خودشان و نه دیگر دولت‌ها محکوم می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم افزود: ما نمی‌خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.
این مرجع تقلید با اشاره به حوادث اخیر اضافه کرد: باید میان کسانی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند با کسانی که در پی تخریب و آتش‌زدن و یا تبلیغ مسائل ضدفرهنگی هستند و یا عوامل خارجی‌اند، تفاوت قائل شد و با هر کدام رفتار متناسب داشت.
وی افزایش نرخ دلار را از عوامل نگرانی و ناراحتی مردم دانسته و تأکید کردند: معلوم نیست بازیگر و گرداننده‌ بازار ارز کیست؟ آیا دولت سبب افزایش آن می‌شود یا عرضه و تقاضا و یا عوامل خارجی و خارج‌نشینان؟ لذا باید عامل اصلی بازار ارز مشخص شود و جلوی این مسائل گرفته شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی حاصله از آن و همچنین تفاوتی که در نرخ ارز اتفاق افتاده، افزود: باید آثار و نتیجه‌ آن در زندگی و سفره‌ مردم آشکار شود، در حالی که چنین چیزی احساس نمی‌شود.