kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

دودوزه بازی افراطیون مدعی اصلاحات با مرحوم هاشمی(خبر ویژه)

«اصلاح‌طلبان دنبال لیدر می‌گردند، ولو کسی مثل هاشمی که درگذشته و در قید حیات نیست»!
 
 
 
این تحلیل را  بیژن مقدم مدیر وبسایت الف، عنوان کرد. به نوشته «نامه نیوز»، اصلاح‌طلبان چندی است که بیش از پیش در مدح هاشمی رفسنجانی سخن می‌گویند و از چندین روز پیش از سالگرد فوت آن مرحوم به استقبال رفتند و مدام بر دو گزاره تأکید می‌کنند؛ نخست آنکه «ما اصلاح‌طلبان» به هاشمی بسیار نزدیک بودیم و دوم اگر هاشمی زنده بود، وضعیت کشور به اینجا نمی‌رسید. هدف آنها چیست؟ به ویژه آنکه اصلاح‌طلبان در زمان حیات مرحوم هاشمی به جز چندسال پایان عمرش رابطه خوبی با او نداشتند.
بیژن مقدم، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اصلاح‌طلبان در مجموع چه آن زمان که جریان چپ نام داشتند و چه از زمانی که جریان اصلاحات خوانده شدند، درباره مرحوم آقای هاشمی رفتارهای متناقضی از خود نشان داده‌اند. یک زمانی آقای هاشمی را متعلق به جریان راست می‌دانستند و از یک مقطعی طوری رفتار کردند که انگار آقای هاشمی همیشه اصلاح‌طلب بوده است. این رویکرد نشان از تناقض رفتاری آنها در مواجهه با آقای هاشمی داشته است».
او ادامه داد: «هیچ‌کس نوشته‌ها، خطابه‌ها و کتاب‌های اصلاح‌طلبان علیه آقای هاشمی را فراموش نمی‌کند و ناراحتی آقای هاشمی از این جریان هم کتمان‌پذیر نیست. اینکه حالا و در سالگرد فوت آقای هاشمی فراتر از آنچه بوده، از این شخصیت سیاسی دفاع می‌کنند، به دلیل آن است که اصلاح‌طلبان بدون سر شده‌اند و دنبال یک لیدر می‌گردند؛ ولو آن لیدر در قید حیات نباشد. البته مواضع آقای هاشمی هم در اواخر عمرش تغییراتی داشت که اصلاح‌طلبان می‌توانند با توجه به آن تغییر مواضع او را لیدر خود قرار دهند».
این تحلیلگر همچنین بیان کرد: «اینکه گفته می‌شود اگر هاشمی بود چنین و چنان می‌شد به دور از واقعیت است.تردیدی نیست که او شخصیت مهمی در تاریخ معاصر بوده است و برای انقلاب اسلامی کارهای مهمی انجام داده است اما این طور هم نیست که او هر کاری می‌خواست، می‌توانست انجام دهد. افزون بر این امروز عرصه سیاست از فردگرایی عبور کرده است. مثلا در موضوع مذاکرات هسته‌ای عده‌ای می‌گویند اگر فلانی‌ها حضور داشتند نتیجه بهتری به دست می‌آمد یا گروه مقابل هم می‌گویند فلانی‌ها خراب کردند. این حرف‌ها نیست و سیاست‌های کشور روشن است و یک فرد یا یک گروه که نمی‌تواند هر کاری می‌خواهد انجام دهد. بنابراین اینکه اگر هاشمی بود چه می‌شد و چه نمی‌شد بحث نادرست و دقیقی نیست؛ کمااینکه وقتی آقای هاشمی هم بود ناآرامی به وجود می‌آمد و از این دست مشکلاتی که امروز می‌بینیم در دوران حیات او هم وجود داشت».
یادآور می شود افراطیون مدعی اصلاحات، سردمداران حرکت ناجوانمردانه‌ای بودند که بنا داشت ردای عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای را بر تن مرحوم هاشمی بپوشاند و با این وصف عجیب است که پس از درگذشت آن مرحوم، او را لیدر خود جا می‌زنند!