kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد

توزیع گوشت گوسفندی ۱۴۲ هزار تومانی بدون محدودیت در کشور

 
 
 
معاون شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع گوشت گوسفندی ۱۴۲ هزار تومانی بدون محدودیت در کشور خبر داد.
 محمد جعفری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم درباره توزیع گوشت قرمز با نرخ مصوب اظهار داشت: توزیع گوشت گوسفندی و گوساله با قیمت مصوب در حال توزیع است و بدون محدودیت وزنی و در حد نیاز و کشش بازار این اقدام ادامه خواهد داشت. وی افزود: با توجه به اینکه ذخایر استراتژیک گوشت در وضعیت مناسبی قرار دارد توزیع این محصولات با قیمت مصوب در کل کشور انجام می‌شود و محدودیتی برای توزیع در استان‌های مختلف و حجم تقاضا وجود ندارد. در واقع، ذخایر استراتژیک در حال توزیع در بازار از منابع داخلی و خارجی تامین 
شده.
معاون شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط 145 هزار تومان است (قیمت سردست و ران کمی تفاوت دارد). نرخ گوشت گوسفندی مخلوط نیز 135 هزار تومان است که درب سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام به توزیع‌کنندگان تحویل داده می‌شود. توزیع‌کنندگان این محصولات می‌توانند حداکثر هفت هزار تومان بابت سود خرده‌فروشی این محصولات اضافه کرده و به دست مردم برسانند. بنابراین گزارش، مردم برای خرید گوشت با قیمت‌ای مصوب یاد شده به میادین میوه و تره‌بار و مراکز خرده‌فروشی که در این فروش این طرح مشارکت دارند، مراجعه کنند.
لازم به یادآوری است، چند روز پیش مدیرکل دفتر بازرگانی کالا‌های کشاورزی وزارت جهاد گفته بود: برای تامین نیاز بازار داخلی و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم، قرار است گوشت گرم گوسفندی وارد کشور شود و با قیمت هر کیلوگرم 200 هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.
وی افزود: ثبت سفارش گوشت گرم گوسفندی انجام شده و انتظار می‌رود از اواسط هفته آینده (هفته جاری) واردات گوشت گرم گوسفندی را به کشور داشته 
باشیم.
گفتنی است، ایران در تولید گوشت قرمز تقریبا خودکفاست اما مسائلی چون صادرات بی‌رویه دام، نوسانات قیمتی به دلیل سپردن بازار به بخش خصوصی و... موجب نیاز به واردات می‌شود.
ضمن اینکه حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری با انتقاد از قیمت 300 هزار تومانی گوشت قرمز، گفت: قیمت گوشت باید به کجا برسد که مسئولان وزارت جهادکشاورزی پای کار بیایند. باید هرچه سریع‌تر تدبیر کنید. ضمن اینکه تولیدکنندگان مرغ با مشکل مواجه هستند. خواهش می‌کنم در بازار مرغ دولت تماشاچی نباشد و به میدان بیاید.