عبور استقلال از سد تراکتور با پنالتیهای یامگا چهره 16 تیم صعودکننده مشخص شد
سرویس ورزشی-
مرحله یک شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاههای کشور در چند روز گذشته برگزار شد و پنجشنبه هفته گذشته با برگزاری دو دیدار به پایان رسید که تیمهای مس کرمان و استقلال با برتری برابر حریفان خود جمع ۱۶ تیم صعودکننده را تکمیل کردند. استقلال در تهران در ورزشگاه خالی از تماشاگر ورزشگاه آزادی توانست دو بر یک از سد تراکتور عبور کند. این مسابقه در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل رسید و در وقتهای اضافه استقلالیها با دو گل کوین یامگا که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید در مقابل تنها گل رضا اسدی به برتری رسیدند و راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.
آبی پوشان که در هفته پانزدهم لیگ برتر برابر تراکتور شکست خورده بودند در این دیدار خانگی به دنبال کسب پیروزی و صعود به مرحله بعدی بودند تا آن شکست را جبران کنند به جمع شانزدهم تیم برتر مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. دو تیم در نیمه اول تلاش زیادی کردند تا به دروازهها نزدیک شوند اما بازی پراشتباه و بیکیفیت بازیکنان اجازه نداد موقعیت خاصی روی دروازهها ایجاد شود.
در نیمه دوم هم هر چند شرایط بازی بهتر شد اما بازهم بازی بیبرنامه و سردرگم دو تیم ادامه داشت و بیشتر درگیریهای دو نفره و خطاهای بازیکنان بود که به چشم میآمد. استقلال برای رسیدن به گل برتری تلاش زیادی در دقایق پایانی داشت اما نتوانست از معدود موقعیتهایش به درستی استفاده کند تا در نهایت کار به وقتهای اضافه کشیده شود.
در شروع وقت اضافه اول این تراکتور بود که در دقیقه ۹۳ روی حضور خوب رضا اسدی درون محوطه جریمه و ضربه دقیقی که به توپ زد دروازه حریف را باز کرد. با این حال استقلال یک دقیقه بعد میتوانست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه سر ارسلان مطهری به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.
در وقت اضافه دوم اما مهدی قایدی به داد استقلال رسید و روی سرعت بالایش و پاس در عمق محبی روی خط محوطه جریمه با تکل محمدی سرنگون شد که کوپال ناظمی به نشانه پنالتی در سوتش دمید و در دقیقه ۱۱۰ کوین یامگا این ضربه را به گل تبدیل کرد. در این صحنه تراکتوریها اعتقاد داشتند خطا پشت محوطه جریمه صورت گرفته است.
اما صحنه مشکوک برای استقلال به همین گل ختم نشد و چند دقیقه بعد دوباره مهدی قایدی پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و ناظمی اعلام ضربه پنالتی کرد که این تصمیم هم با واکنش و اعتراض شدید تراکتوریها همراه بود. این ضربه را هم کوین یامگا زد اما محمدرضا اخباری ضربه او را مهار کرد. با این حال کمک داور اعلام کرد که اخباری از روی خط جلوتر آمده بود و این ضربه باید تکرار شود. در این صحنه اعتراض تراکتوریها منجر به اخراجهادی محمدی شد. یامگا دوباره پشت ضربه ایستاد و توپ را گل کرد اما ناظمی بازهم تکرار داد و در سومین بار توپ به گل تبدیل شد تا استقلال ۲ بر یک پیش بیفتد. استقلال در دقایق باقی مانده از گل برتری اش مراقبت کرد و در نهایت دو بر یک به پیروزی رسید و به عنوان شانزهمین تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شد.
در پایان این بازی باشگاه تراکتور از مدیرعامل گرفته تا مربی و بازیکن نسبت به عملکرد داور معترض بود و صحبتهایی را علیه داور مسابقه انجام دادند.
مس، نفت آبادان را حذف کرد
در دیگر بازی پنجشنبه تیم فوتبال مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر میزبان صنعت نفت بود و موفق شد با پیروزی برابر این تیم به مرحله بعدی صعود کند.در این دیدار تیم فوتبال مس کرمان با نتیجه ۲ بر صفر حریف جنوبی خود را شکست داد و به عنوان پانزدهمین تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. امین کاظمیان(۴۱) و علی تهامی(۶۶) برای مس کرمان گل زدند.
نتایج دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی
نتایج دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی به شرح زیر است:
* آرمان گهر ۱............................................... استقلال ملاثانی ۳
* مس رفسنجان ۱............................... ذوب آهن اصفهان صفر
* پیکان ۱.............................................. استقلال خوزستان صفر
* نساجی مازندران ۲............................................. فجرسپاسی ۱
* ملوان انزلی ۱...................................... نفت مسجد سلیمان ۳
* پارس جنوبی ۱.................................... ایمان سبز شیراز صفر
* شهرداری همدان ۱(۷).... دریا بابل ۱(۸) در ضربات پنالتی
* سپاهان اصفهان ۳..................................................... سایپا صفر
* آریو اسلامشهر ۲.......................................... آلومینیوماراک ۳
* هوادار تهران ۱....................................... چادرملو اردکان صفر
* بعثت کرمانشاه ۱ (۶)................................... نود ارومیه ۱ (۷)
* گل گهر سیرجان ۲..................................... مس شهر بابک ۱
* پرسپولیس ۲ (۴)............................. ون پارس اصفهان ۲(۱)
* فولاد خوزستان ۲........................... خوشه طلایی ساوه صفر
* مس کرمان ۲.................................... صنعت نفت آبادان صفر
* استقلال تهران ۲.......................................... تراکتور تبریز یک
تقابل استقلال و هوادار در مرحله یک هشتم
به این ترتیب تیمهای استقلال، پرسپولیس، فولاد خوزستان، گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان، مس رفسنجان، نساجی مازندران، آلومینیوم اراک، هوادار تهران، نفت مسجدسلیمان، نود ارومیه، پیکان تهران، مس کرمان، استقلال ملاثانی، دریا بابل و پارس جنوبی جم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند. هنوز زمان برگزاری دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مشخص نشده است اما در مهمترین دیدارهای این مرحله استقلال برابر هوادار به میدان میرود و پرسپولیس مقابل دریا بابل قرار خواهد گرفت.
نساجی قهرمان دوره گذشته جام حذفی نیز در مرحله یک هشتم نهایی برابر سپاهان اصفهان قرار میگیرد.