کد خبر: ۲۵۷۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

متروی کرج پس از 2 دهه انتظار ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود

رئیس‌کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: فاز ۱ خط ۲ متروی کرج از ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.

علیرضا رحیمی در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرج تا به امروز مسیر پرپیچ و خمی را طی کرده است، اظهارداشت: شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که هنوز سیستم برق آن راه‌اندازی نشده بود، رام قطار نداشت، ریل کامل نبود و آسانسور و حتی پله برقی آن هم نصب نشده بود. رحیمی تاکید کرد: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توان گفت این پروژه ۲۲ بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: در بازدیدی که از ایستگاه f تا k (45 متری گلشهر تا چهارراه طالقانی) صورت گرفت مشخص شد همه اقدامات لازم برای بهره‌برداری از این پروژه صورت گرفته و با ورود رام هفت واگنه به ریل، انتظار شهروندان برای بهره‌برداری از این پروژه به پایان می‌رسد. البته بعد از ورود رام به ریل بین ۴۸ ساعت تا ۲۰ روز زمان لازم است که با حرکت قطار در ریل ایرادات احتمالی رفع شود و بعد از آن دیگر مسئله‌ای باقی نمی‌ماند. عضو شورای شهر کرج اظهارداشت: روزی که این پروژه شروع شد، تکمیل هر کیلومتر از مترو حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت ولی اکنون به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. رحیمی گفت: در فاز دوم، روی بهره‌برداری از ایستگاه چهارراه طالقانی تا شهید سلطانی و پایانه خط ۵ تهران متمرکز شده است.این مسیر حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته و در صورت تامین اعتبار، تا پایان دوره ششم می‌توانیم ایستگاه k تا q(شهید سلطانی) را هم تحویل دهیم تا خط حداقل ۱۵ کیلومتری را در کرج راه‌اندازی کرده باشیم. این افق بلند شورای ششم در این خصوص است. وی با اشاره به اینکه خرید رام قطار تماما به عهده دولت است، افزود: با توجه به بالا رفتن هزینه خرید تجهیزات و... دولت باید بیش از پیش حمایت کند. عضو شورای شهر کرج در پاسخ به اینکه انتقاداتی مبنی بر اینکه بهره‌برداری از ایستگاه f تا k گرهی از مشکل ترافیک کرج حل نمی‌کند وجود دارد، اظهارداشت: این ایستگاه‌ها به نوعی به صورت نمادین هستند و قبول داریم که نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهر ندارند ولی چه باید می‌کردیم، پروژه‌ای که شهروندان دو دهه منتظر بهره‌برداری از آن هستند را با این همه هزینه کرد رها می‌کردیم؟