kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۷۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر با پیروزی فولاد و هوادار آغاز شد

تلاش 3 تیم برای صدرنشینی در پایان نیم‌فصل پرسپولیس به نساجی رسید، استقلال به تراکتور

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی تیم‌های هوادار تهران و فولاد خوزستان آغاز شد.
 
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
عصر دیروز با برگزاری دو دیدار همزمان و از ساعت 14 در اراک و تهران بازی‌های هفته پانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر آغاز شد.در اراک تیم‌های آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان جواد نکونام با یک گل به برتری دست پیدا کردند و تا حدودی از بحران خارج شدند. فولاد پس از ۲ تساوی متوالی نیاز شدیدی به پیروزی داشت و موفق شد به این مهم برسد. تک گل بازی در دقیقه‌ ۲۸ به وسیله‌ احمد عبدالله‌زاده زده شد. ارسال فولادی از سمت چپ در داخل محوطه جریمه و در شلوغی به وجود آمده به‌هافبک باتجربه‌ فولاد رسید و ضربه‌ این بازیکن در موقعیت مشکوک به آفساید وارد دروازه‌ حسین پورحمیدی شد.تیم تحت هدایت مهدی رحمتی برای جبران گل خورده تلاش زیادی را انجام داد و می‌توانست در دقیقه‌ ۴۵ به گل تساوی هم دست یابد اما ضربه‌ سر فوق‌العاده‌ وحید محمدزاده با مهار دیدنی کریستوفر کنت به کرنر ارسال شد. در ادامه هم موقعیت‌های تیم میزبان به گل منتج نشد تا بازی با همان یک گل به سود تیم اهوازی خاتمه پیدا کند و ایرالکو یک مرتبه‌ دیگر در بازگشت به بازی دچار مشکل شد.
اما در تهران تیم هوادار به پیروزی ارزشمندی برابر ذوب آهن رسید.این دیدار که آخرین بازی دو تیم در دور رفت رقابت‌های لیگ برتر بود با پیروزی یک بر صفر هوادار مقابل شاگردان مهدی تارتار همراه بود.عزت الله پورقاز (۲+۴۵) تک گل این دیدار را برای هوادار به ثمر رساند صادق صادقی،‌هافبک ذوب‌آهن در دقیقه ۷۵ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.سه امتیاز هوادار در حالی به دست آمد که هوای تهران با شاخص آلایندگی ۱۶۲ به هیچ وجه مناسب برگزاری بازی نبود. برد مهم هوادار باعث شد تا شاگردان ساکت الهامی ۱۷‌امتیازی شده و موقتا در رتبه یازدهم جدول قرار بگیرد. ذوب آهن نیز سومین باخت خود در دور رفت را پذیرفت تا ۱۸ امتیازی باقی بماند.هوادار با کسب چهارمین پیروزی خود پایان خوشی را در نیم فصل رقم زد تا ساکت الهامی با خروج از منطقه بحران بتواند استراتژی‌های خود را برای دور برگشت ترسیم کند.
لیگ به نیمه راه خود رسید
اما امروز و با انجام 6 مسابقه، نیم فصل اول لیگ برتر به پایان می‌رسد. البته یک بازی معوقه بین آلومینیوم اراک و گل گهر روز دوشنبه آینده برگزار خواهد شد. احتمال دارد امروز قهرمان نیم فصل یا به عبارت بهتر تیم صدرنشین دور رفت مسابقات مشخص شود. سه تیم پرسپولیس، استقلال و گل گهرسیرجان برای قهرمانی نیم فصل شانس دارند.
تراکتورتبریز- استقلال؛ در غیاب سرمربی پرتغالی 
استقلال در این فصل در خارج از خانه همواره نتایج بهتری گرفته و در این بازی هم برای حفظ رتبه دومی خود در پایان دور رفت مسابقات و همچنین امید ‌اندکش برای قهرمانی نیم فصل تلاش خواهد کرد. آبی پوشان اگر در تبریز با بیش از سه گل پیروز شوند و پرسپولیس برنده نشود قهرمان نیم فصل خواهند شد. اتفاقی که غیرممکن نیست اما بسیار دشوار به نظر می‌رسد.
ساپینتو سرمربی پرخاشگر استقلال این هفته محروم است و از روی سکوها نظاره‌گر بازی تیمش خواهد بود. در تراکتور هم پاکو خمز سرمربی اسپانیایی در لیگ برتر با شکست هم آشنا شد. حالا نبرد دو مربی پرتغالی و اسپانیایی می‌تواند این بازی را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مسابقات دور رفت کند. تراکتوری‌ها برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر از هشتمی در جدول لیگ تلاش می‌کند. 
استقلال در این بازی محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.تراکتور هم هفته گذشته مقابل نساجی شکست خورد تا با 19 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ قرار بگیرد اما قرمزپوشان تبریزی به هیچ عنوان نمی‌خواهند نیم فصل را با شکست تمام کنند و به دنبال یک برد خانگی هستند تا شاید در دور برگشت شرایط بهتری را تجربه کنند و دوباره به جمع تیم‌های مدعی برسند. تفکرات خمز سرمربی اسپانیایی در تقابل با ساپینتو پرتغالی می‌تواند این بازی را تبدیل به یکی از تاکتیکی‌ترین بازی‌های نیم فصل اول کند. این شاید جدی‌ترین آزمون خمز در تراکتور است. مسابقه‌ای با حضور دو مربی اروپایی و نقش‌آفرینی جوانان ایرانی.
پرسپولیس- نساجی؛ شکست دادن دوست قدیمی
 برای قهرمانی نیم فصل؟
حساس‌ترین بازی هفته در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود جایی که دو رفیق سابق رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. حمید مطهری سرمربی نساجی در گذشته سال‌ها در پرسپولیس به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی فعالیت کرده و به خوبی با تفکرات فوتبالی‌اش آشناست. نساجی هفته گذشته در خانه تراکتور را با دو گل بدرقه کرد و پرسپولیس هم با بازیکنان جوانش سه امتیاز حساس و شیرین از سیرجان سوغاتی آورد.
حالا پرسپولیس برای رسیدن به عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم فصل و صدرنشینی بی‌چون و چرا باید نساجی را شکست بدهد. هر نتیجه‌ای به جز این می‌تواند شاگردان گل‌محمدی را از صدرنشینی در نیم فصل هم دور کند. بنابراین پرسپولیس با تمام توان در این بازی حاضر خواهد شد زیرا می‌داند نساجی با حمید مطهری چه انگیزه مضاعفی برای شکست دادن یک غول دیگر فوتبال ایران را دارد. 
در پرسپولیس هم ظاهرا امید عالیشاه بازیکن مصدوم آماده بازی با نساجی شده‌ اما شیخ دیاباته در این مسابقه هم غایب خواهد بود. از سویی دیگر ظهور بازیکنانی مثل سینا اسد بیگی و محمد عمری هم شرایط پرسپولیس را بهتر از قبل کرده است.
صنعت نفت آبادان- گل گهرسیرجان؛
 تقابل قلعه‌نویی با یک برزیلی 
نفت با یک پنالتی بحث برانگیز مقابل استقلال در خانه بازنده شد و هفته گذشته هم نتوانست برتری 2 بر صفر خود را مقابل ذوب آهن تا دقیقه 90حفظ کند و برد را با مساوی عوض کرد. تابارز سرمربی برزیلی حالا باید مقابل یکی دیگر از مدعیان قهرمانی لیگ قرار بگیرد. گل گهرسیرجان تیمی که هفته گذشته اسیر جوانان پرسپولیس شد و باخت خانگی را متحمل شد.
امیر قلعه‌نویی از جمله پرافتخار‌ترین سرمربی فوتبال کشورمان مقابل یک مربی برزیلی محکی دوباره خواهد خورد البته صنعت نفت از نظر بازیکنان به‌اندازه گل‌گهر دستش باز نیست ولی این تیم با حضور مربی جدیدش نشان داده می‌خواهد همچنان در لیگ برتر بماند. گل گهر با 19 گل زده به همراه سپاهان یکی از خطوط حمله قدرتمند لیگ را در اختیار دارد اما نفتی‌ها همچنان در گلزنی مشکل دارند.
برنامه کامل دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
پنج‌شنبه 15 دی 1401
*ملوان..................................نفت مسجد سلیمان(ساعت14:00)
*تراکتور....................................................استقلال(ساعت14:00)
*سپاهان............................................مس کرمان(ساعت15:00)
*مس رفسنجان..........................................پیکان(ساعت15:00)
*پرسپولیس..............................نساجی مازندران(ساعت16:00)
*صنعت نفت آبادان..................گل گهرسیرجان(ساعت17:00)