آخرین آمار استقبال کاربران از پیامرسانهای بومی اعلام شد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین به روزرسانی خود آمار استقبال کاربران از پیامرسانهای بومی را به تفکیک فعالیت روزانه و ماهانه اعلام کرد.
بنا بر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از اعمال محدودیت بر روی دو پلتفرم خارجی به دنبال اتفاقات اخیر در کشور، کوچ کاربران به سمت پیامرسانها و شبکههای اجتماعی داخلی افزایش یافته است.
این وزارتخانه در آخرین به روزرسانی آمار استقبال کاربران از پیامرسانهای بومی را اعلام کرده که به شرح زیر آمده است:
فعالیت ماهانه کاربران در روز منتهی به سوم دی (میلیون): بله: ۱۰.۴۲، ایتا: ۱۶.۴۵،روبیکا: ۳۲.۶.
فعالیت روزانه کاربران در روز سوم دی (میلیون): بله: حدود ۴، ایتا: ۱۰,۳،روبیکا: ۱۷,۷.
آخرین آمار کاربر فعال ماهانه تا ۱۵ آذر: روبیکا
۳۵ میلیون نفر، ایتا ۱۵.۵ میلیون نفر، بله ۱۰ میلیون نفر، سروش پلاس ۸ میلیون نفر.
گفتنی است، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات پیش از این با اشاره به رشد کاربران پیامرسانهای داخلی گفته بود: روبیکا با ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۱۵ میلیون مراجعه روزانه پرترافیکترین سکوی داخلی محسوب میشود. وی روبیکا را پرمخاطبترین سکوی پیامرسان داخلی عنوان کرد و گفت: ایتا، بله و سروشپلاس بهترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.