درخواست سجادی از شورای عالی ورزش برای بازنگری اساسنامه فدراسیونها
وزیر ورزش و جوانان گفت: بازنگری اساسنامه فدراسیونها از کارهایی است که میتواند جزو اقدامات شورای عالی ورزش باشد. در اساسنامه، همه فدراسیونها به یک شکل دیده شدهاند و همین امر مشکلساز شده است.
سیدحمید سجادی در نشست کمیسیون دائمی شورای عالی ورزش و تربیتبدنی کشور که دیروز به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به اهمیت نشست شورای عالی ورزش اظهار داشت: امیدوارم که نتایج این جلسه به خیر و صلاح ورزش کشور باشد و شاهد انسجام و وحدت رویه بیش از پیش در ورزش باشیم. وی با اشاره به وظایف شورای عالی ورزش گفت: بازنگری اساسنامه فدراسیونها یکی از کارهایی است که میتواند جزو اقدامات شورای عالی ورزش باشد. یکی از اتفاقاتی که افتاده در اساسنامه همه فدراسیونها به یک شکل دیده شدهاند و همین امر مشکلساز شده است. شورای عالی ورزش باید اعتماد به نفس را به ورزش کشور بازگرداند. یکسری تصمیمات در ۲ دهه گذشته برای حوزه ورزش گرفته شده که منجر به اتفاقات خوبی نبوده است. در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ما به عنوان ناظر فقط حضور داریم و این درحالی است که همه امکانات و منابع را وزارت ورزش در اختیار فدراسیون فوتبال میگذارد. سجادی ادامه داد: امیدوارم که بحث اساسنامه فدراسیونها از اولویتهای شورای عالی ورزش باشد و انجمنها نیز به طور ویژه دیده شوند چون برخی از انجمنها قابلیت فدراسیون شدن را دارند. وی افزود: موضوع عفاف و حجاب نیز یکی از مباحثی است که نیاز است در شورای عالی مورد بازنگری قرار بگیرد. به طور مثال با توجه به اینکه بانوان در ورزشگاهها حضور پیدا میکنند نیاز است که این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.