کد خبر: ۲۵۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

 اعتراض آلمان و فرانسه به سوءاستفاده آمریکا از بحران انرژی اروپا

 
 
شماری از مقامات ارشد اروپایی از جمله امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و وزیر اقتصاد آلمان، از سوءاستفاده آمریکا از بحران انرژی در اروپا و فروش گاز با قیمت‌های بالاتر به کشورهای این قاره انتقاد کردند.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در این زمینه گفت:« افزایش میزان هزینه گاز تقصیر ما نیست بلکه آمریکا بهای گاز را گران کرده است. دوستان آمریکایی باید گاز را به بهای پایین تری به ما بفروشد. ما به دوستان آمریکایی و نروژی خود می‌گوییم که شما گاز خود را با بهای بیشتری به ما می‌فروشید. این به معنای دوستی نیست.» رابرت‌هابک، وزیر اقتصاد آلمان نیز در این زمینه گفت:« برخی از کشور‌ها حتی کشور‌های دوست در برخی از موارد به قیمت‌های نجومی رسیده‌اند و این مشکل ساز است و ما باید در این رابطه گفت‌وگو کنیم. به نظرم آمریکاباید بهای گاز را کاهش دهد.» طی ماه‌های گذشته گفته مقامات اروپایی آمریکا با سوءاستفاده از بحران کنونی انرژی گاز مایع را چهار برابر گران‌تر به کشورهای اروپایی فروخته است.