kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

نمایش جنایت اقتصادی علیه ملت ایران در سریال «تمام‌رخ»(اخبار ادبی و هنری)

تهیه‌کننده سریال «تمام‌رخ» گفت که این سریال نمایش‌دهنده یک جنایت اقتصادی علیه ملت ایران است.

ابوالفضل صفری، تهیه‌کننده سریال‌هایی چون «خانه امن»، «سرجوخه» و... که در ژانر جاسوسی- امنیتی تولید و پخش شدند، این شب‌ها نیز سریال «تمام‌رخ» را در همین ژانر اما با موضوعی جدید و متفاوت در دست پخش دارد. سریالی که هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود. صفری به خبرنگار کیهان گفت: «تمام‌رخ» تروریسم اقتصادی و به زبان گویاتر جنایت اقتصادی علیه کشورمان را نمایش می‌دهد؛ یعنی در زمانی که تحریم‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شد فرآیندی از سوی سرویس‌های بیگانه طراحی شد که هوشمند‌سازی تحریم‌ها نام گرفت. با این هدف که حلقه تحریم‌ها به‌طور دائم تنگ‌تر شود و مردم تحت فشار معیشتی بیشتری قرار بگیرند. تمام‌رخ به ماجرای این طراحی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه درخصوص تحریم‌ها می‌پردازد.
وی تأکید کرد: البته بستر طرح این ماجرا اما مخاطب پسند است به این ترتیب که با یک مسئله ساده و از دل یک کشمکش خانوادگی و معمولی یک مسئله امنیتی ایجاد می‌شود.
تهیه‌کننده «تمام‌رخ» ادامه داد: دشمن روش‌های مختلفی برای تحت فشار قرار دادن کشور دارد و راه‌های مختلفی را امتحان کرده است و عملا بخش زیادی از برنامه‌هایش طی ماه‌های اخیر به‌خاطر همین تحریم‌ها شکل گرفت. تحریم‌ها راه افتاد تا معیشت مردم به خطر بیفتد و این مخاطره منجر به ایجاد نارضایتی و القای ناکارآمدی نظام و... شود. بر همین اساس، به‌خاطر اهمیتی که این مسئله برای دشمنان دارد، برای ما هم مهم است. چرا که آنها معیشت مردم را هدف قرار دادند تا از دل آن به اهداف دیگری برسند. به‌طور مثال، مشکل‌تراشی برای دسترسی مردم ایران به دارو یکی از این اهداف است که داستان این سریال هم با همین موضوع شروع شده است.