kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* باید قوت و قدرت نظام اسلامی را برای نسل جدید تبیین نمود تا دشمن از خلا اطلاعات تاریخی در این قشر نتواند بذر تردید و ناامیدی در دل جوانان بپاشد. رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و مطبوعات باید هرکدام به ایفای نقش خود در جهاد تبیین اهتمام ورزند و لحظه‌ای از این مهم غفلت نکنند.
نصرآبادی
* حضور رئیس‌جمهور محترم و دولت او در سفرهای استانی و صرف اوقات تعطیلی هفته برای مردم، نشانه اهمت بالای او و دولت برای رفع کاستی‌ها و مشکلات است. این ویژگی مثبت و تاثیرگذار را متاسفانه برخی نمی‌بینند و حتی می‌خواهند دیده نشود. وظیفه و انصاف حکم می‌کند تا رسانه‌ها از امور مثبت و تاثیرگذار دولت در سر سفره مردم قدردانی کنند و به مردم هم اطلاع دهند.
نبیونی
* تحلیل یک کاربر عراقی از وقایع اخیر ایران قابل توجه است. ایشان می‌نویسد مسائل اقتصادی‌، اجتماعی، علمی و... در فهرست مطالبات اغتشاشگران دیده نمی‌شود‌، چرا که ایران در این زمینه‌ها سرآمد بسیاری از کشورهاست. بلکه اغتشاشگران به تأسی از فرهنگ منحط غربی فقط خواهان کشف حجاب، روابط نامشروع در انظار عمومی، صرف مشروبات الکلی و فسق و فجورند!
مالکی
*این شعار روی دیوار سفارت و جاسوس‌خانه پیر استعمار در تهران که
«ننگ با رنگ پاک نمی‌شود» به تریج قبای روزنامه زنجیره‌ای مردم‌سالاری برخورده است که درست است در انگلیس شعارنویسی روی دیوار سفارتمان توسط گروهک‌های بدسابقه صورت می‌گیرد ولی ما که نباید مثل آنها رفتار‌ نماییم! یعنی فقط ما می‌توانیم تماشاچی باشیم چرا که انگلیس خبیث آمریکای دوم است و لطفش تا به حال زیاد به ما رسیده است از جمله در قتل‌عام چند میلیونی قحطی‌ عمدی جنگ جهانی اول!
طالبی
* روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد که تمام سعی و تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا از دولت جهادی مچ‌گیری کند و دولت و عملکردش را زیر سؤال ببرد در جدیدترین طنز خود آورده «تیتر اصلی روزنامه: نام دیگر تعطیلی مدارس شده آموزش مجازی!» البته اگر کمی انصاف به خرج می‌داد اقرار می‌کرد که این روش توسط دولت مورد حمایت خودشان ابلاغ شد آن هم بدون ضمیمه فرهنگی! به یکباره گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی افسارگسیخته را تحویل کودکان و نونهالان و نوجوانان دادیم بدون اینکه ابتدا آنها را با روش‌های استفاده از گوشی آشنا کرده باشیم! حال وقتی هوا آلوده است و کارشناسان معتقدند به ضرر بچه‌هاست در این هوای آلوده تردد کنند طبیعی است که مدارس مجازی به‌کار خود بپردازند.
رحمانی
* یکی از راه‌های رونق اقتصادی احیای روابط اقتصادی با کشورهاست که بحمدالله این دولت با جدیت به دنبال تحقق آن است و با کشورهای بزرگ چون روسیه و چین و... قراردادهای طویل‌المدت بسته و با کشورهای همسایه و منطقه نیز طی یک‌سال و نیم اخیر از حیث واردات و صادرات رشد چشمگیری داشته است.
تربتی
* این نکته را باید توجه کرد که چینی‌ها در حال حاضر کار روتین اقتصادی و گسترش رابطه دیپلماتیک خود با منطقه ما یعنی غرب آسیا را در دستور کار خود قرار داده‌اند و دنبال تضمین رفع نیازهای خود در این حوزه هستند. البته آمریکایی‌ها راضی نیستند که پای چینی‌ها به ایران و سرمایه‌گذاری در کشور ما باز شود. بی‌جهت نیست که سروصدای جریان غربگرا در داخل کشور بلند شده است.
شاکری
* برخی جریانات سیاسی که معتقدند غربی‌ها هر جنایتی را که علیه ایران کرده باشند باید نادیده گرفت و در برجام هرچه خواستند و گفتند باید بپذیریم و اعتراض هم نکنیم اما نوبت به چین یا روسیه که می‌رسد وطن‌دوستی دروغین آنها گل می‌کند. معلوم می‌شود دل در گرو غرب دارند و دردشان این است که چرا اربابشان از ایران بی‌نصیب مانده است.
حمیدنیا
* پس از بیانیه مشترک چین و عربستان عوامل غربگرا در دخل کشور خوشحال شده و تلاش کردند ادای وطن‌دوستی در بیاورند. در حالی که وطن‌دوستی با غربگرایی این جماعت غربگرا اصلا جور درنمی‌آید.
مسجدی
* از دستگاه قضایی درخواست می‌شود متهمان در دادگاه به همان شکلی که مرتکب جرم شده‌اند در دادگاه حاضر شوند نه با وضع افراد محترم و وجهه دینی که برخی‌ها را به تردید می‌اندازد. (تسبیح به دست و ریش و چادر و مقنعه و...)
کروندی- سلیمانی مالک‌آبادی
* در بارش برف اخیر عملکرد شهرداری تهران در مناطق برف‌گیر تهران اصلا قابل پذیرش نیست. درسال‌های قبل به محض شروع بارش برف اکیپ‌های برف‌روبی شهرداری وارد عمل می‌شدند. ولی به عنوان مثال محله‌هایی مثل سوهانک و شهرک‌های شهیدمحلاتی‌، صدف‌، نفت، قائم و... واقع درشمال بزرگراه ارتش روزهای شنبه و یکشنبه ساعات زیادی را با قفل شدن خیابانها و عدم دسترسی وسائل نقلیه به منازل و محل‌های کار خود مواجه شدند.چون اثر محسوسی از فعالیت شهرداری نبود. ازشهردار جهادی انتظاری بیش از اینها وجود دارد.
شجاعی
* دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی با بی‌حجابی‌های سازمان‌یافته مزدبگیران بیگانگان برخورد نمایند.
مطلبی
* در قضیه اعدام یکی از محاربان شهر مشهد که با چاقو دو نفر از بسیجیان را به شهادت رسانده بود طنز ماجرا آنجا است که کشورهای غربی مثل آمریکا که لحظه لحظه حکومتشان با نقض حقوق بشر همراه است در واکنش به اعدام عامل این جنایت در ایران ژست حقوق بشری به خود گرفته و هشتگ نه به اعدام راه‌انداخته‌اند.
نجف‌آبادی
* شورای عالی اصناف نمی‌خواهد به اوضاع نابسامان برخی فروشندگان خانم قانون‌شکن که کشف حجاب می‌کنند رسیدگی کنند؟ آیا لازم است در همه امور دستگاه‌های انتظامی ورود نمایند؟ سری به پاساژ قائم در شمیران و پاساژ شیرازی‌ها و... بزنید.
قطب‌زاده
* یکی از تماشاگران خارجی غربی در قطر از دیدن شلنگ آب در دستشویی به جای دستمال توالت به وجد آمده و می‌گوید واقعا این شلنگ بهترین چیز دنیاست! اروپایی‌ها در مواجهه با این جزئیات به مزیت سبک زندگی ما پی می‌برند. تأسف بر برخی از نادان‌های خودمان که به دنبال سبک زندگی غربی هستند!
محمدیان