kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
خزاعی «تفکر تحریم‌محور» را محکوم به شکست دانست

همکاری ایران و روسیه برای ایجاد آلترناتیو اسکار(اخبار ادبی و هنری)

آیین افتتاحیه «روزهای فیلم روسیه» عصر روز شنبه سوم دی با حضور مدیران ارشد سینمایی ایران، سفیر روسیه و مهمانان ویژه سینمای روسیه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این مراسم تصریح کرد: «تفکر تحریم‌محور» به‌ویژه در عرصه فرهنگ و سینما محکوم به شکست است و این واقعیتی است که سیاستمداران باید به آن توجه کنند.
در ابتدای این برنامه سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: همکاری در تولید مشترک فیلم‌های سینمایی، اکران متقابل فیلم‌ها در دو کشور، برگزاری رویدادها و هفته‌های مشترک فیلم بخشی از توافقات عالی سینمای ایران و روسیه بوده است. برگزاری روزهای فیلم روسیه در ایران می‌تواند اولین گام اجرایی برای تحقق این توافقات باشد و امیدوارم به‌زودی شاهد نمایش فیلم‌های ایرانی بر پرده سینماهای روسیه و تولید فیلم‌های مشترک بین دو کشور باشیم.
الکسی دِدوف سفیر روسیه نیز گفت: اگر بخواهیم دقیق به صنعت مشترک سینمای ایران و روسیه نگاه کنیم، اشتراک آن دو را در ساخت و ارائه فیلم‌هایی معنوی که صرفاً با هدف سینمای تجاری ساخته نمی‌شوند، می‌یابیم. این هدف مشترک نمایش گذاشتن زیبایی، عشق، وفاداری، شجاعت، صداقت و معنویت است و در روسیه درست به همین دلیل به صنعت فیلم‌سازی ایران علاقه دارند.
در ادامه پیام نیکیتا سرگیویچ میخالکوف رئیس اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه خوانده شد. پیام ویدیویی دیمیتری آناتولویچ داویدنکو رئیس دپارتمان سینما و توسعه صنعت دیجیتال وزارت فرهنگ روسیه بخش بعدی این مراسم بود.
در ادامه والری ایوانویچ تونکیخ رئیس هیئت اعزامی روسیه و معاون رئیس اتحادیه سینماگران روسیه گفت: ما برای دو هدف اصلی به ایران آمده‌ایم؛ نخست ایجاد انجمن سینمایی «خزر» و آکادمی سینمایی «اوراسیا». می‌دانم که مشترکات بین ایران و روسیه زیاد است و می‌توانیم همین موضوعات را در این دو فضا نشان بدهیم و آلترناتیوی شبیه به اسکار با جایزه‌ای منحصربه‌فرد را پیش‌رو داشته باشیم. امروز درباره این دو پروژه با بنیاد سینمایی فارابی گفت‌وگو داشتیم و به راهکارهای خوبی برای اجرای آن رسیدیم.