kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۶۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

اخبار کوتاه اجتماعی

 

صدور کیفرخواست محاربه
برای 4 سارق مسلح طلافروشی در شوشتر
میزان- دادستان عمومی و انقلاب شوشتر گفت: دو ماه پیش یک فقره سرقت مسلحانه از یکی از طلافروشی‌های این شهرستان صورت گرفت که موضوع در دستور کار قضایی قرار گرفت. متهمان این پرونده در کمتر از یک ساعت از وقوع جرم، شناسایی و دستگیر شدند و از محل مخفیگاه آنان، یک کیلو و ۱۰۰ گرم طلای مسروقه، اسلحه جنگی و اسلحه شکاری کشف و ضبط شد. امیری استفاده سارقان از سلاح گرم، تیراندازی هوایی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم را از اقدامات مجرمانه این متهمان در این سرقت دانست و گفت: برای چهار متهم اصلی این پرونده قرار نهایی به اتهام محاربه صادر و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
جلوگیری از ورشکستگی یک واحد تولیدی
با ورود دادگستری استان تهران
میزان- رئیس‌کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی و جلوگیری از بیکاری ۱۵۰ نفر کارگر یک شرکت تولیدی در حوزه فولاد با پیگیری‌ها و حمایت‌های قضایی دادگستری استان تهران خبر داد.
رونمایی از ۶۰ محصول دارویی جدید
با حضور وزیر بهداشت
وبدا- وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از ۶۰ محصول جدید مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی و افتتاح بخش آنژیوگرافی مغز بیمارستان دکتر شریعتی و همچنین بهره‌برداری از دستگاه دوم آنژیوگرافی مرکز قلب بیمارستان بهارلو در دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان این‌که مجوز پنج واکسن کرونا تولید داخل در دولت سیزدهم صادر شد، از توزیع ۱۳۵ دستگاه از تجهیزات بیمارستانی و سرمایه‌ای در مراکز درمانی استان‌های کشور از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم خبر داد.
ریزش ناگهانی ساختمان قدیمی
در خیابان ملت تهران
ایسنا- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت:‌ پیش از ظهر دیروز یک مورد حادثه ریزش آوار یک ساختمان قدیمی در خیابان ملت گزارش شد.ملکی افزود:‌ آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند کارگران مشغول کار در یک ساختمان دوطبقه قدیمی بودند که ناگهان این ساختمان ریزش کرد. طبق اطلاعات اولیه تعدادی از کارگران در زیر آوار محبوس شده بودند که در همین راستا عوامل آتش‌نشانی همزمان با ایمن‌‌سازی محل نسبت به جست‌وجو برای یافتن محبوس‌شدگان اقدام کردند. آتش نشانان دقایقی بعد سه کارگر را که در زیر آوار محبوس شده بودند خارج کرده و برای انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس مستقر درمحل حادثه تحویل دادند.
امدادرسانی به 465 زلزله‌زده بشرویه
مدیرعامل هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از زلزله 5.1 ریشتری عصر شنبه در بشرویه، ۴ پس لرزه دیگر در این منطقه به وقوع پیوسته است، افزود: تا کنون به ۴۶۵ زلزله‌دیده، امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شده است، همچنین۹۳ دستگاه چادر در دو روستا، ۱۸۶ تخته موکت و ۱۰۱ شعله والور در این مناطق توزیع شده است. کاوسی خاطرنشان کرد: آمادگی ایجاد سه اردوگاه و برپایی ۶۵ دستگاه چادر در مرکز شهرستانهای سرایان، فردوس و طبس را داریم. در امدادرسانی هلال احمر ۱۴ دستگاه خودرو امدادی و ۵۴ نیروی عملیاتی مشغول فعالیت هستند.
ارائه کارت پایان خدمت
برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری الزامی است
میزان- با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و ابطال نشدن بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارائه کارت پایان خدمت برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری الزامی است.
فرونشست زمین
بحران یک یا دو سال آینده تهران
ایسنا- رئیس‌سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: فرونشست‌ها به سرعت در حال نزدیک شدن به مرکز تهران بوده، چرا که آبفا ناچار شده چاه‌های آب را اضافه کند. به این ترتیب بحران فرونشست در شیب جنوب غربی و شمال شرقی پیش می‌رود و بحران یک یا دو سال آینده تهران فرونشست زمین است و در سطح چند هکتار پیش می‌رود و می‌تواند شریان‌های حیاتی را تحت تاثیر قرار دهد.
نصیری با اشاره به اینکه در بخش هشدار سیل به ۱۰۰ درصد نزدیک شده‌ایم، افزود: در هشدار آب ۱۵ درصد، گاز ۸۰ درصد و زلزله ۶۵ درصد رشد داشته‌ایم.