kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
در سیستان و بلوچستان رخ داد

شهادت مولوی عبدالواحد ریگی توسط عوامل دشمن


شورای تامین سیستان و بلوچستان درخصوص شهادت مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش بیانیه‌ای صادر کرد.
در بیانیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: براساس گزارش‌ها اولیه، مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان و بلوچستان توسط افراد ناشناس ظهر روز پنجشنبه ربوده و به شهادت رسیده است.
به گزارش ایرنا، این بیانیه می‌افزاید: گزارش‌های تکمیلی پس از بررسی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.
در این زمینه، مهدی شمس آبادی، دادستان زاهدان گفت: مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش روز پنج‌شنبه در مسجد حضور داشت که افراد ناشناس از درب پشتی مسجد وی را صدا کرده و سوار یک خودروی پژو بدون پلاک می‌کنند.
وی افزود: بعد اطلاع از ربوده شدن مولوی عبدالواحد، با دستور دادستان شهرستان برای تحقیق روی پرونده بازپرس تعیین شده بود و تمام نیروها برای پیدا کردن مولوی عبدالواحد و شناسایی آدم ربایان مامور شده بودند که متاسفانه به نظر می‌رسد متهمان بعد از ربایش اقدام به قتل مولوی عبدالواحد کرده‌اند.
دادستان زاهدان تصریح کرد: روز جمعه جسد مولوی عبدالواحد در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی‌ که سه گلوله به وی شلیک شده بود که گلوله‌ها از ناحیه سر خارج شده است، کشف شد.
شمس‌آبادی با اشاره به اینکه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر و پرونده قضایی در مورد این موضوع تشکیل شده است، اظهار داشت: پلیس آگاهی نیز در حال بررسی موضوع برای شناسایی عوامل این حادثه است.
وی خاطرنشان کرد: این مولوی از افرادی بود که در راستای صلح و سازش و دعوت مردم به آرامش نقش موثری داشته است.
مولوی عبدالواحد ‌ریگی: ایرانِ
‌بعد از نظام اسلامی به درد نمی‌خورد
گفتنی است، مولوی عبدالواحد ریگی در پایان همایش «تحکیم وحدت و همدلی» که با حضور جمعی از علما، بزرگان، ریش‌سفیدان، سران طوایف شیعه و سنی، نخبگان و مدیران استان سیستان و بلوچستان برگزار شده بود، در جریان گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرده بود: من در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشتم و ما در طول انقلاب همواره در صحنه بوده‌ایم؛ از جمله در تمام دوره‌های انتخابات کشور و این افتخار ماست.
به گزارش تسنیم، امام جمعه اهل ‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش گفته بود: کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد؛ شما بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم، حتی یک نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند.
غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران
و اخوت با شیعه، حرفی نداریم
این عالم اهل‌سنت افزوده بود: ما مطلع هستیم که منافقان و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم؛ باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل‌سنت سیستان و بلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم.
مولوی ریگی گفته بود: من حتی از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام اما اینها تأثیری ندارد. ما شما برادران تشیع را به‌خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌خاطر دنیاست.
این عالم اهل‌سنت تصریح کرده بود: ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد.