kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
رئیس‌پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

سرانه پژوهشی دانش‌آموزی «صفر» است

 
 
 
 
رئیس‌پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای تامین منابع هستیم تا بتوانیم از سال آینده سرانه پژوهشی برای دانش‌آموزان و معلمان را ایجاد کنیم.
علی محبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند تخصیص سرانه پژوهشی به مدارس، معلمان و دانش‌آموزان اظهارداشت: در حال حاضر هیچ اعتباری به این منظور تخصیص داده نمی‌شود و این سرانه صفر است.
محبی افزود: بند قانونی مربوط به پژوهش وجود دارد که همه دستگاه‌ها به نوعی دارند به آن عمل می‌کنند و بر اساس آن باید یک درصد اعتبارات هردستگاهی (غیر از ردیف حقوق و مزایا) به امر پژوهش اختصاص یابد. وی با بیان اینکه متاسفانه این بند قانونی طی سال‌های گذشته در وزارت آموزش و پرورش به صورت کامل عملیاتی نشده و در اختیار پژوهشگاه مطالعات قرار نگرفته است، گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم متناسب با برنامه‌ها منابعی را جذب کنیم، اما تاکنون چیزی به نام سرانه پژوهشی برای معلم، دانش‌آموز و مدرسه وجود نداشته است و ما اخیرا در حال رایزنی و انجام اقدامات لازم هستیم تا آن را لحاظ کنیم که اگر منابع آن تامین شود از سال آینده در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد و عدد سرانه نیز بستگی به همین مبلغ تخصیصی خواهد داشت.