kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
جشن و پایکوبی ایرانیان با پرچم سه رنگ «الله» نشان در مرکز دوحه

از بایکوت رسانه‌های صهیونیست تا وفاداری تونسی‌ها به آرمان فلسطین



سید کیوان طباطبایی - خبرنگار اعزامی به جام جهانی
تماشاگران پرشور ایرانی با پرچم‌های سه رنگ کشورمان‌، شنبه شب گذشته در مرکز شهر دوحه بازهم پیروزی شیرین برابر ولز را جشن گرفتند و با شعارهای «ایران ایران» به پایکوبی پرداختند.هم چنین رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال برای همبازیانش، ضیافت شامی ترتیب داد ‌و پرتغالی‌ها کنار هم اتحاد خود را علنی کردند. با این مقدمه نگاهی به اخبار و حواشی جام جهانی ۲۰۲۲
می‌کنیم:
رکورد تماشاگر باز هم جا به جا شد
دیدار آرژانتین- مکزیک که برتری یاران لیونل مسی به پایان رسید با حضور 88 هزار و 966 نفر در ورزشگاه لوسیل برگزار شد تا این دیدار به پرتماشاگرترین بازی جام جهانی قطر تبدیل شود. پیش از این بازی برزیل و صربستان در دور نخست مرحله گروهی با حضور 88 هزار و 103 نفر پرتماشاگرترین بازی شده بود.
هیچ لذتی بالاتر از شادی هموطنانم نیست
باوجود گذشت چند روز از بازی ایران کماکان هموطنانمان درحال پایکوبی و خوشحالی در خیابان‌های قطر هستند. خبرنگار اعزامی کیهان ورزشی‌،شنبه شب گذشته برای تهیه گزارش به منطقه لوسیل رفت.وی با یک هموطن ساکن اروپا درباره تیم ملی و حضورش در جشن هواداران ایرانی صحبت کرد که وی گفت: هیچ لذتی بالاتر از شاد دیدن ‌هموطنانم نیست. بعد از پیروزی ایران همه به ما احترام
می‌گذارند.
حمله کامرونی‌ها به خانه پدری گلزن سوئیس
تیم ملی فوتبال سوئیس در نخستین دیدار از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال موفق شد تیم کامرون را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل این دیدار را بریل امبولو بازیکن کامرونی الاصل تیم سوئیس به ثمر رساند. روزنامه الوطن قطر در گزارشی با اشاره به گلزنی این بازیکن در برابر کامرون نوشت: ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از حمله شماری از هواداران به خانه پدری امبولو دارد.امبولو اصالتاً کامرونی است اما برای تیم ملی فوتبال سوئیس توپ می‌زند.
بایکوت رسانه‌های صهیونیستی
بایکوت خبرنگاران و رسانه‌های صهیونیستی در جام جهانی ۲۰۲۲ از سوی هواداران قطری، عربستانی و کشورهای مسلمان ادامه دارد. یک عضو پارلمان رژیم صهیونیستی خشم خود از بایکوت خبرنگاران صهیونیست از سوی تماشاگران کشورهای اسلامی در جام جهانی قطر را با حمله بی‌سابقه به این کشور نشان داد و گفت: قطر دشمن ماست و از این کشور توقعی نداشته باشید.لازم به یادآوری است که حتی طرفداران ژاپنی و برزیلی هم حاضر به مصاحبه با خبرنگار اسرائیلی نشدند.
«فن فست البیدا» پارک و تماشای جام جهانی
فن فست البیدا پارک از ساعت ۴عصر تا ۲ بامداد فعالیت می‌کند و هواداران فوتبالی که از سراسر جهان به دوحه آمده‌اند، می‌توانند از تماشای تمام ۶۴ مسابقه جام‌جهانی به صورت زنده در چند صفحه نمایش بزرگ که در این پارک تعبیه شده، لذت ببرند. در جشنواره هواداران فوتبال به عنوان یک محل فراتر از ورزشگاه‌ها، سرگرمی‌های زیادی برای تماشاگرانی که به پارک البیدا می‌آیند در نظر گرفته
می‌شوند.
تحمل رنج سفر برای دیدن کاپیتان آرژانتین
حضور لیونل مسی در قطر با استقبال زیاد دوستداران این بازیکن مواجه شده است. یکی از طرفداران کاپیتان تیم ملی آرژانتین از هند خود را به دوحه رسانده تا این نابغه فوتبالی را ملاقات کند. ناگی نوشی زن هندی ساکن کرالا با عبور از دریا و خاک کشور عمان اکنون خود را به امارات رسانده است. رسانه‌های اماراتی در گزارشی با اشاره به سفر نوشی ۳۳ ساله نوشتند: وی از باخت تیم محبوب خود در برابر عربستان ناراحت است اما امید دارد که آرژانتین با غلبه بر لهستان در نهایت صعود کند. نوشی از طریق دریا از بمبئی به سلطان نشین عمان رسید و سفر خود را از مسقط آغاز کرد.
فریبکاری امباپه!
بازی فرانسه و دانمارک که با برتری شاگردان دشان خاتمه یافت چند نکته آموزشی و جذاب داشت.مهم‌ترین نکته این بازی، حرکات بی‌توپ و فوق‌العاده امباپه مهاجم فرانسه بود که با فریبکاری مدافع یارگیرش را دچار اشتباه می‌کرد و فیلم این صحنه‌ها در فضای مجازی وایرال شده است.
عکس یادگاری با ستارگان
نمایشگاه جالبی در بازار سوق واقف دوحه شروع بکار کرده است. هواداران فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند در این نمایشگاه با نمادهای واقعی بفرمایید پله‌، رونالدو و..‌ عکس یادگاری بگیرند و مشغول شوند.
وفاداری تونسی‌ها به فلسطین در جام جهانی
پرچم فلسطین توسط تونسی‌های حاضر در جریان مسابقه تیم ملی فوتبال کشورشان در جام جهانی قطر به اهتزاز درآمد تا بار دیگر بر وفاداری خود به آرمان فلسطین تاکید کنند.
اقدام جالب میزبان در ورزشگاه «احمد بن علی»
مسئولان قطری در اقدام جالب و پیش‌بینی شده‌ای برای حفاظت از سلامتی تماشاگران بازی ژاپن- کاستاریکا مقابل نور آفتاب، کلاه‌هایی را روی هر صندلی این ورزشگاه برای استفاده هواداران قرار دادند.