kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
به بهانه هفته بسیج

هویت بسیج 

 
 
 
ابوالقاسم فاتحی دهاقانی *
همه ساله ۲۹ آبان تا ۵ آذر در ایران به نام هفته بسیج‌، شناخته شده است. اما به راستی بسیج چیست و بسیجیان کیانند؟ 
چیستی و کیستی تفکر و هویت بسیج و بسیجیان را باید در ارزش و اهمیت و تاثیرگذاری بسیج و بسیجیان در طول تقریبا چهار دهه در جغرافیای سياسی ایران و منطقه و جهان جست‌وجو کرد.
بسیج یعنی همه و همه یعنی بسیج. اما کدام همه؟ و با چه شاخصه‌هایی؟ همه یعنی تمامی کسانی که حداقل از ۱۵  خرداد ۱۳۴۳ تا امروز در وسعت سرزمینی به نام ایران و جغرافیای فرهنگی و سیاسی به وسعت جهان کنونی با عشق و معرفت به‌اندیشه‌های زلال توحیدی و رسالت نبوی و امامت علوی پنجه در پنجه کرکس‌ها و لاشخورهای متمدن امروزی‌انداخته‌اند و در تمامی عرصه‌های علمی، سياسی،‌اندیشه‌ ای‌، تمدنی‌، فرهنگی و جهادی رو در روی نظام و هژمونی لیبرال دموکراسی غرب و نوکرانش در گمنامی و بی‌توقعی ایستاده‌اند. از تمامی مردان و زنان بسیجی در ایران تا هسته‌های مقاومت حزب‌الله در جای جای جغرافیای سیاسی و هویتی جهان.
همه یعنی بسیجی‌هایی که از فردای ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا به امروز سفره تمامی توطئه‌های کومله‌، حزب دموکرات‌، خلق عرب‌، بساط منافقین جنایتکار این قاتلان ۱۷ هزار ایرانی را نقش بر آب کردند و کاری کردند که صدام آرزوی فتح سه روز ه تهران را با خود به گور ببرد و ننگ و داغ آن همچنان بر دل صهیونیست‌ها و
کاخ سفید نشینان و مرتجعین عرب بماند. 
بسیج یعنی شهدایی که برای خاموش کردن فتنه جهانی و رسانه‌ای غرب که از شهریور امسال شروع شد‌، جانشان را عاشقانه فدا کردند. بسیج یعنی مردم میلیونی در مشهد‌، اصفهان، تهران‌، تبریز‌، قزوین، مهاباد‌، شیراز و دیگر شهرهایی که در تشییع با شکوه شهدای بسیجی و شهدای حافظان امنیت آمدند و آن چنان خط بطلانی بر تارهای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای بوق‌های دجال‌های آخر الزمان کشیدند که امید است برای همیشه به زباله دان تاریخ ریخته شوند.
ریشه و منشاء هویتی بسیج و بسیجیان را باید در سیره و سنت پيامبر اکرم صلی الله علیه و سلم دانست و پس از آن فرهنگ و رفتار و گفتار و منش و روش و بینش بسیجی را باید در صولت حیدری و فطرت فاطمی و حلم حسنی و قیام حسینی و عبادت سجادی و علم باقری و صدق جعفری تا انتظار مهدوی دانست. 
بسیج شجره طیبه‌ای است که اصل آن ثابت و استوار و شاخه‌های آن در حال سایه افکنی بر جهان است. بسیج یک واژه نیست که جهانی است از معانی. بسیج یک سازمان نیست، که شبکه‌ای است از تمامی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های پنهان و آشکار. بسیج‌، منبعی از قدرت تمام ناشدنی و تجدید پذیر دست خدا در زمین است.
بسیج‌، معرفت و عشق و منزلتی است که امام العارفین و سید و بزرگ سیاست‌، امام خمینی آرزو می‌کند که خداوند او را با بسیجیان محشورش کند. بسیجیان کسانی هستند که بنا بر فرمایش امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در زمین گمنام و در آسمان‌ها برای اهل آن آشنا و مشهورند. بسیج‌، دنیایی از ارزش‌ها‌، از معانی‌، از رفتار‌ها و کنش‌های معطوف به هدف الهی است. 
بسیج، تفکر و فرهنگ مبارزه با جهل و ستم و بی‌عدالتی است‌، که حاج قاسم سلیمانی با همه  بزرگی آن  تنها‌، یکی از این بسیجیان است. بسیج‌، جهانی از علم و دانش است که شهریاری‌ها، علیمحمدی‌ها، تهرانی مقدم‌ها و..... تنها بخش کوچک اما بزرگی از آنها هستند. بسیج‌، جهانی از شهدای بزرگ هسته‌های حزب‌الله در لبنان و فلسطین و یمن و عراق و افغانستان و جای جای جغرافیایی است که در تقابل با نظام کفر و الحاد و ستم صهیون و کاخ سفید به شهادت رسیدند.
و بالاخره بسیج و بسیجیان آن زنان و مردان گمنام و بی‌ادعایی هستند که ۴۲ سال است به موقع خطر و بدون چشمداشت آمدند‌، جان دادند و قربانی شدند، در حالی که در سر سودای تکیه زدن بر صندلی خانه بهارستان و پاستور و... را نداشتند. 
از اول انقلاب تا کنون پای انقلاب در تمامی کوران‌های سخت ایستادند و مردانه فاتح از آن بیرون آمدند که آخرین آن فتنه‌ای است که در آن هستیم. فتنه‌ای که پس از آن نمادها و نمودهای جهانی شدن انقلاب‌ اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هویدا خواهد شد ان شاءالله. آری بسیجیان در آخر صف ولی درخط مقدّم هستند و امام خامنه‌ای این مظلوم مقتدر و پیروز‌، رهبر و پیشوای آنان است.
_____________________
*عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی