kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
خطیب جمعه تهران:

معجزه تفکر بسیج را هم در چله اول انقلاب و هم چله دوم مشاهده کرده‌ایم

امام‌ جمعه موقت تهران‌ گفت: ما معجزه تفکر بسیج و نهاد بسیج را هم در چله اول انقلاب و هم اکنون در چله دوم انقلاب مشاهده کرده‌ایم و امید به اعجاز این شجره طبیه در پیشبرد آرمان‌های اسلامی داریم.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌‌علی‌‌اکبری در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه تهران ضمن سفارش همه به تقوای الهی گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به تقوای الهی توجه به عظمت حضرت حق است که این توجه به عظمت خدای متعال دل‌ها را خاشع می‌کند و انسان را در مقام بندگی مستقر می‌کند و این خشوع بهترین سرمایه انسان در مقام بندگی است.
به گزارش فارس،‌ امام‌ جمعه موقت تهران‌ با اشاره به پنجم آذر سالروز تأسیس بسیج مستضعفین بیان داشت: حضور بسیجیان عزیز، جوانان و نوجوانان بسیجی در نماز جمعه و برنامه‌هایی که اجرا کرده‌اند و افاضات سردار سلیمانی رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین به جمع‌مان و نماز جمعه این هفته‌مان حال‌وهوای تازه‌ای داد.
وی گفت: تأسیس سازمان بسیج مستضعفین تنها 22 روز بعد از فتح لانه جاسوسی و هنگامی‌که انقلاب اسلامی وارد رویارویی مستقیم با دشمن اصلی خود یعنی شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار شد، اتفاق افتاد و در واقع می‌توان گفت یک الهام قدسی بر قلب مطهر امام راحل بود و ضمیر منیر و نورانی این حکیم ربانی دریافت کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌‌علی‌‌اکبری با تاکید بر اینکه خط جهاد در راه خدا امتداد دارد، بیان داشت: جهاد در راه خدا از آغاز تا زمان پیامبر(ص)‌ و بعد از آن تا پایان تاریخ امتداد خواهد داشت و اینها بشارت آمدن کسانی از همشهری‌های سلمان هستند که می‌آیند و این راه را ادامه می‌دهند. خداوند را شاکریم که با این‌اندیشه پاک آشناییم و از برکت انقلاب اسلامی این راه روشن انبیاء و اولیاء در بین ملت ما به شکل متفاوتی امتداد پیدا کرد و ما معجزه تفکر بسیج و نهاد بسیج را هم در چله اول انقلاب و هم‌اکنون در چله دوم انقلاب مشاهده کرده‌ایم و امید به اعجاز این شجره طبیه در پیشبرد آرمان‌های اسلامی داریم.
امام‌ جمعه موقت تهران‌ گفت: شما در هفته گذشته تحلیل ژرف و حکیمانه‌ای را از رهبر انقلاب درباره شرایط کشور دریافت کردید. جان کلام در سخن ایشان این بود که مسئله بین ما و استکبار جهانی مسئله پیشرفت است و نمی‌خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند.
هم تفکر بسیجی و هم نهاد بسیج
امید ما برای رسیدن به آرزوهای ملت ایران است
وی بیان داشت: ایشان فرمودند وظیفه همه این است که برای پیشرفت ایران کار کنند لذا بسیج امید کشور برای پیشرفت است. هم تفکر بسیجی و هم نهاد بسیج، امید ما برای رسیدن به آرزوهای ملت ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: اکنون نوبت اعجاز بسیجی است و در گام دوم انقلاب باید بسیج قهرمان در همه زمینه‌ها بدرخشد. اول در ساخت انسان طراز انقلاب اسلامی که مهم‌ترین هنر مکتب بسیج است و باید قوی‌تر از گذشته ادامه یابد. در جهاد پیش رو و تمدن‌‌سازی و در پیشرفت باز چشم امید به بسیج است. در ترویج معنویت و اخلاق‌مداری و مبارزه با فقر و تبعیض چشم امام و امت به شما دل‌های پاک و اراده پولادین شماست.
امام‌ جمعه موقت تهران‌ گفت: کاش مسئولان ما مسئولان فرهنگ و دانشگاهیان و معلمان و اصحاب رسانه و خطیبان نماز جمعه و مبلغان به سیره پرنور رهبری اقتدا کنند. گاهی برخی مسائل از طرف ما بیان می‌شود که احساسی و گاهی برخی گفتارها نفرت‌انگیز است. باید به روش و حکمت امام عزیز اقتدا کنیم.
وی اظهار داشت: گاهی بیان برخی موارد از زبان ما ایجاد دو قطبی و رنجش می‌کند و بهانه دست دشمن می‌دهد،‌ای کاش از بیانات رهبر عظیم‌الشأن استفاده کنیم. در هفته گذشته هیئتی را رهبری به سیستان و بلوچستان اعزام کردند و بنده هم بودم. با گروه‌های مختلف مردم بحمدالله دیدار کردیم و مطالب علما و نخبگان و بخش‌های گوناگون را شنیدیم، با توجه به اینکه در حوادث اخیر در استان و در جریان ناآرامی‌ها که در زاهدان رخ داده بود، تعدادی از هموطنان ما کشته شده بودند که این موضوع باعث رنجش امام ما شده بود، رهبری علاوه‌بر تدابیر استانی فرمودند که هیئت به استان برود و مسائل را ببیند و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند و طی یک هفته این کار انجام شد. ابراز شوق و شکر به درگاه خداوند را داریم به‌خاطر بلوغ سیاسی مردم در جریانات اخیر که واقعا انسان نمی‌داند چه بگوید و شما مردم دوست و دشمن را شگفت‌زده کردید.
غنی‌‌سازی ۶۰ درصدی دستمریزاد دارد
پرونده‌ دولت‌های اروپایی در برابر ملت ایران مفتوح است
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌‌علی‌اکبری ضمن تشکر از مواضع دولت انقلابی، دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی در مقابل رفتار طنزگونه غرب، گفت: رفتار مضحک و طنزهای تلخی که در روزهای اخیر از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌شنویم و مواضعی که کشورهای اروپایی دارند خنده‌دار و طنز است. مسئولان ما در برابر جبهه غربی و اسرائیلی ایستادند و غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آغاز کردند که دستمریزاد دارد. برخی کشورهای اروپایی بدانند پرونده‌شان در برابر ملت ایران مفتوح است و به وقتش جواب پس خواهند داد.
آمریکا در مسیر فروپاشی و اضمحلال قرار گرفته است
شاهد ساقط شدن رژیم صهیونیستی خواهیم بود
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و نثار درود به ارواح طیبه بیش از 92 هزار شهید بسیجی میهن اسلامی به‌ویژه شهدای مقابله با فتنه آمریکایی صهیونیستی اخیر، گفت: ایام هفته بسیج و پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل شجره طیبه بسیج را به محضر ملت ایران و رهبر انقلاب تبریک می‌گویم.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه امروز در دنیا ما در حال گذر از یک پیچ تاریخی بزرگ هستیم، اظهار داشت: همان‌طور که رهبر انقلاب هم در آستانه ۱۳ آبان فرمودند نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و قدرت از غرب عالم در حال انتقال به شرق عالم است.
سردار سلیمانی گفت: قدرت علمی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و قدرت امنیتی از غرب عالم به شرق عالم در حال انتقال است؛ ایران عزیز در قلب آسیا با یک گفتمان تمدنی و جذاب پرچمدار تولید تمدن نوین اسلامی و عبور از مرحله دولت‌‌سازی و جامعه پردازی و نیل به مرحله تمدن‌سازی است.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت را در دنیا تغییر داد، بیان داشت: امروز نظام سلطه و در راس آن آمریکا با داشتن قدرت نظامی بالا و قدرت اقتصادی قابل توجه فاقد توانایی اعمال قدرت در مناطق خارج از آمریکا است به همین دلیل آمریکا در مسیر فروپاشی و اضمحلال قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: علت اصلی آن هم یک مسئله مهم و بسیار راهبردی است و آن اینکه تمدن غرب فاقد گفتمان جذاب و مورد استقبال ملت‌های دنیا است حتی ملت‌های کشورهای غربی هم از گفتمان‌های موجود غرب استقبال نمی‌کنند.
سردار سلیمانی گفت: امروز در غرب گفتمانی برای عرضه به بشریت وجود ندارد، از طرفی دیگر با پیروزی انقلاب یک گفتمان با پرچمداری ملت بزرگ ایران در سطح دنیا انتشار پیدا کرد.
وی تاکید کرد: فتنه‌ای که این روزها سازمان سیا و موساد آن را مدیریت کردند و با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در دنیا و با به‌کارگیری سازمان‌های جاسوسی با تمرکز بر اغتشاش در مناطق غربی کشور، خواستند به‌زعم خود مسیر این گفتمان را مسدود کنند و تصور می‌کردند با تلاش‌های مذبوحانه جاسوسی خواهند توانست مسیر یک ملت بزرگ را متوقف کنند و همچنین دیدید ملت ایران چگونه مقابل این توطئه ایستاد.
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: دنیا باید بداند با وجود مردمی بسیجی و شکل‌گیری جبهه مقاومت و در گام دوم انقلاب، شاهد ساقط شدن رژیم منحوس کودک‌کش اسرائیل خواهیم بود.