kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

واکنش آمریکا به حمله ایران به مواضع تروریست‌های «کومله» در اقلیم شمال عراق

دور جدید حملات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در شمال عراق خشم آمریکا را برانگیخته است.
 
 
 
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: در دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) به مقرهای باقیمانده تروریست‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی در مناطقی از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق در شمال عراق، خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه شب به وقت محلی عملیات ایران علیه گروههای تروریستی را مرگبار خواند و مدعی نقض تمامیت ارضی عراق از ۲۰ تا ۲۲ نوامبر شد.
این مقام وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای نقض مکرر تمامیت ارضی عراق، عملیات ایران علیه گروههای تروریستی را به شدت محکوم کرد و آن را «گستاخانه» خواند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق از ایران خواست که از تهدید و خشونت بیشتر علیه آنان خودداری کند.
این در حالی است که سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر تداوم عملیات نیروی زمینی علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی در اقلیم شمال عراق تا رفع تهدید و خلع سلاح تروریست‌ها، از مردم این منطقه خواست که اطراف مقرها و مراکز استقرار تروریست‌ها را تخلیه کنند.