kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
شهادت لوکوموتیوران قطار باری در اصفهان بر اثر پرتاب کوکتل مولوتوف آشوبگران

اعضای بدن پلیس کلانتری بانه که در اغتشاشات به شهادت رسید اهدا شد

 
 
 
اعضای بدن سرهنگ «تورج اردلان» افسر کلانتری بانه کردستان که بر اثر حمله آشوبگران دچار مرگ مغزی شده بود دیروز اهدا شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در پی بروز ناامنی‌های اخیر در سطح کشور و تلاش مأموران پلیس برای حفاظت از جان، مال و نوامیس مردم، سرهنگ تورج اردلان از کارکنان انتظامی کلانتری بانه کردستان پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ توسط اغتشاشگران بر اثر سنگ پرانی و پرتاب بمب‌های دست ساز از ناحیه سر مجروح و در بیمارستان به علت شدت جراحات وارده دچار مرگ مغزی می‌شود.
علی رغم تلاش تیم پزشکی پس از چند هفته، یازده عضو بدنش با موافقت خانواده این شهید به افراد نیازمند اهدا شد و شهید تورج اردلان ظهر دیروز در بیمارستان ولیعصر به یاران شهیدش 
پیوست.
این شهید والامقام که سابقه ۲۸ سال خدمت صادقانه در سازمان انتظامی کشور را داشت، دارای دو فرزند ۱۳ و ۱۸ ساله بود.
 شهادت لوکوموتیوران قطار باری در اصفهان 
بر اثر پرتاب کوکتل مولوتوف آشوبگران
خبر دیگر اینکه، «یزدان قجری» لوکوموتیوران قطار باری راه‌آهن مبارکه اصفهان که 25 آبان مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفته بود بر اثر شدت سوختگی به شهادت رسید. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ۲۵ آبان ماه، دو نفر از لوکوموتیورانان قطار باری راه‌آهن مبارکه اصفهان که اصالتاً بروجنی هستند حین حرکت قطار در منطقه پل راه‌آهن نصیرآباد مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرند و اغتشاشگران با پرتاب یک کوکتل‌مولوتوف به سمت کابین قطار اقدام به ترور کور این کارگران می‌کنند. این دو نفر پس از آتش گرفتن کابین به همراه کمک خود از کابین خارج می‌شوند اما در نهایت یزدان قجری با سوختگی ۹۰ درصدی پس از چند روز در بیمارستان محمد رسول‌الله(ص) مبارکه به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید. به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهید پنج‌شنبه در بروجن برگزار می‌شود.