kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا صاحب یک فروشگاه در ویرجینیا 10 نفر را کشت

 
 
خشونت مسلحانه در آمریکا دوباره قربانی گرفت و این بار در یک فروشگاه در ایالت «ویرجینیا» صاحب این فروشگاه مشتریان را به گلوله بست و دست‌کم جان 10 نفر را گرفت.
در تازه‌ترین هفت‌تیر کشی خیابانی در آمریکا این بار مشتریان فروشگاهی در ایالت ویرجینیا هدف قرار گرفتند تیراندازی در آخرین ساعات روز سه‌شنبه در فروشگاه «والمارت» در ایالت ویرجینیا اتفاق افتاد و صاحب فروشگاه حداقل 10 نفر را کشت و شماری را نیز زخمی کرد. سخنگوی پلیس هم درخصوص این حادثه می‌گوید: «معتقدیم عامل تیراندازی یک نفر بوده و اکنون مرده است. تصور می‌شود تیراندازی داخل فروشگاه رخ داده‌اما دست‌کم یک جسد بیرون آن یافت شده است».
پلیس همچنین در یکی از اطلاعیه‌های خود جزئیاتی از حادثه رخ‌داده اعلام کرده است. بر این اساس، مردی که در ابتدا تصور می‌شد مدیر فروشگاه است، در محوطه پیاده‌روی می‌کند و سپس به صورتی کاملا ناگهانی اقدام به تیراندازی به سوی مردم می‌کند. عامل تیراندازی در جریان همین خشونت مسلحانه جان خود را از دست می‌دهد. مسئولان ایالت ویرجینیا این را هم گفته‌اند که انگیزه این تیراندازی همچنان نامشخص است. 
آمریکا در یک ماه اخیر شاهد خشونت‌های مسلحانه متعددی بوده است. یکشنبه گذشته فردی که از لحاظ روحی وضعیت نامناسبی داشته وارد یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در شهر اسپرینگز ایالت کلرادو می‌شود و جان ۵ آمریکایی را می‌گیرد و ۱۸ نفر دیگر را راهی بیمارستان می‌کند. ده روز پیش نیز در دانشگاه ویرجینیا، دست‌کم چهار دانشجوی ورزشکار آمریکایی به دنبال یک تیراندازی کشته شدند.
گفتنی است، یکی از مرگبارترین تیراندازی‌های سال جاری مربوط به اواسط اردیبهشت ماه بود که در پی آن، یک مرد مسلح جان ۱۹ کودک و دو بزرگسال را در تگزاس گرفت. در تیراندازی‌های شب‌هالووین در کانزاس سیتی و شیکاگو هم یک نفر جان باخت و دست‌کم ۲۰ نفر مجروح شدند.
جمهوری‌خواهان تهدید به استیضاح کردند
 خبر دیگر این که «کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس جدید نمایندگان آمریکا و جایگزین احتمالی «نانسی پلوسی» در مجلس آینده تهدید کرد که اگر وزیر امنیت داخلی استعفاء ندهد او را استیضاح خواهد کرد. رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان به عملکرد «آلخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی در قبال مرز این کشور با مرز مکزیک حمله و او را تهدید به استیضاح کرده است. گفتنی است، مجلس نمایندگان جدید آمریکا برای یک دوره دو ساله از 13 دی کار خود را آغاز خواهد کرد.