kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:

 27 میلیون سهامدار 4700 میلیارد تومان سود سنواتی دریافت کردند

 
 
 
 
 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی از طریق سجام به حساب بیش از ۲۷ میلیون سهامدار واریز شد.
به گزارش سمات، تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه حاکی از آن است که از آغاز سال ۱۴۰۱ تا پایان هفته سوم آبان ماه، ۲۲۴ ناشر سود سنواتی سهامداران خود را از طریق اطلاعات سامانه جامع مشتریان «سجام» پرداخت کردند.
بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی ۲۲۴ ناشر، 4705 میلیارد تومان مطالبات سنواتی ۲۷ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۱ سهامدار را پس از سال‌ها با استفاده از سجام به حساب سهامداران واریز کردند.
افزون بر این، آمارهای منتشر شده نشان داد که از ابتدای امسال تا پایان هفته سوم آبان ماه، سود جاری ۳۱۶ ناشر به مبلغ ۴۶ هزار و ۴۶۸ میلیارد تومان با استفاده از طریق سامانه سجام به حساب ۴۲ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۴۳۳ سهامدار واریز شده است.
اولویت دریافت سهام عدالت
همچنین درباره سهام عدالت جاماندگان هم یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: بسیاری از هموطنان به نمایندگان مراجع و نسبت به عدم تعلق سهام عدالت به آنها گلایه‌مند بوده و خواستار دریافت سهام عدالت هستند.
اصغر سلیمی با بیان اینکه طبق بودجه امسال باید جاماندگان تا پایان سال سهام عدالت دریافت کنند، افزود: حدود سه میلیون نفر از جاماندگان از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین ایثارگران هستند که در اولویت قرار دارند و باید سهام عدالت به آنها تعلق گیرد.
وی با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر اینکه سود سهام عدالت در دو مرحله که بخشی از آن هم به زودی پرداخت خواهد شد، ادامه داد: قرار بود که تا پایان سال وضعیت جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود و علی‌رغم اینکه قرار است بخش اول سود دارندگان سهام عدالت به زودی پرداخت شود اما هنوز وضعیت جاماندگان مشخص نیست.
سلیمی با بیان اینکه دولت باید تا پایان وضعیت جاماندگان سهام عدالت را تعیین تکلیف کند، تصریح کرد: مجلس، به‌ویژه کمیسیون اقتصادی از بعد نظارتی این موضوع را پیگیری و با دعوت از مسئولان مربوطه گزارش‌های لازم درباره عدم اجرای این ماده قانونی را اخذ و موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا همه جاماندگان، سهام عدالت دریافت کنند.