kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
صحبت‌های کارلوس کی روش قبل از بازی ایران- ولز:

این جام جهانی است نه بازی کامپیوتری دشمنان می‌خواهند تمرکز تیم ملی را بر هم بزنند

 
 
 
سرویس ورزشی-
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه بازی با ولز به انتقاد از افرادی پرداخت که طی روزهای اخیر درصدد تخریب تمرکز ملی‌پوشان بوده‌اند. 
تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه تمرینات خود پیش از بازی با تیم ملی ولز دیروز در کمپ تمرینی الریان حاضر شد. در تمرین دیروز همه بازیکنان غیر از علیرضا بیرانوند حضور داشتند تا همچنان حضور دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در بازی با ولز در‌هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.
در ابتدای تمرین دیروز کی‌روش برای بازیکنان صحبت کرد و پس از آن بازیکنان را به دو گروه تقسیم کرد. در گروه اول هشت بازیکن به نام‌های صادق محرمی، احمد نوراللهی، مهدی طارمی، سردار آزمون، احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی و سیدمجید حسینی قرار گرفتند و کی‌روش به این بازیکنان گفت که تمرین نکنند و به بازی سپک‌تاکرا بپردازند و سایر بازیکنان هم زیر نظر دستیاران کی‌روش تمرینات جدی را پشت سر گذاشتند. مثل روزهای گذشته تمرین تیم ملی با حضور خبرنگاران ایرانی برگزار شد که در 15 دقیقه ابتدایی تمرین حضور داشتند. 
انتقاد کی روش از برهم زنندگان تمرکز بازیکنان
اما پیش از شروع تمرین، کی روش در میان خبرنگاران حاضر شد و گفت: از حمایت‌های شما تشکر می‌کنم. هیچ‌وقت علاقه نداریم داخل زمین باشیم، اما نتوانیم افتخاری برای هواداران خودمان کسب کنیم. 
«نتیجه‌ای که به دست آمد باعث می‌شود از این نتیجه بیاموزیم.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: انگلیس احتمالاً اکنون یکی از نامزدهای قهرمانی جام جهانی است. باید با رفتار و رویکرد مناسب روحی و ذهنی درون زمین باشیم و خودمان باشیم. 
سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به دشواری دیدار با بزرگان جهان خاطرنشان کرد: کسانی فکر می‌کنند دیدار مقابل تیم‌هایی چون انگلیس و پرتغال در جام جهانی مانند بازی کامپیوتری است. برای افرادی که این کار را انجام دادند؛ تبریک می‌گویم و به‌نظرم آنها باید از خودشان خوشحال باشند. 
وی با دفاع از بازیکنان تیم ملی ایران عنوان کرد: همان‌طور که گفتم، بازیکنان تیم ملی دشمنان ما نیستند. به کسانی که می‌خواهند بازیکنان را تبدیل به دشمنان کشور کنند، تبریک می‌گویم که کارشان را درست انجام دادند. 
سرمربی تیم ملی ایران بیان کرد: اطمینان دارم اکثر مردم ایران می‌دانند که این بازیکنان در طول سال‌های طولانی، باعث شادی و افتخار آنها شدند. می‌خواهم این نظریه را که بازیکنان تیم ملی دشمنان ما هستند، تخریب کنم و با آن بجنگم، دشمنان ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را بر هم بزنند.
کی‌روش با انتقاد از یک رسانه‌های کشور گفت: نمی‌توانم صحبت‌هایم را تمام کنم؛ بدون اینکه به این رسانه تبریک بگویم، شما کارتان را به‌خوبی انجام دادید که ترکیب تیم ملی را صبح اول وقت و ساعت‌ها قبل از بازی منتشر کردید! این به ما کمک می‌کند که بدانیم یک نفر داخل تیم است که با شما صحبت می‌کند. همه رسانه‌های ایرانی این‌جا هستند اما شما چنین کاری کردید، شما یک قهرمان بزرگ هستید!
باید قهرمان و الگو برای جامعه باشیم
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در صفحات شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در فوتبال نمی‌توانیم وقت‌مان را صرف بهانه‌ کنیم یا دیگران را سرزنش کنیم. باید مسئولیت‌های خودمان را بپذیریم، فروتن و قوی باشیم تا با همکاری یکدیگر از اشتباهات درس بگیریم.
وی نوشته است: کار ما، فوتبال بازی کردن است و این که برای هواداران نتیجه کسب کنیم و شادی، خوشحالی و افتخار را برای تیم خودمان و هواداران به ارمغان بیاوریم.
کی‌روش در ادامه این پست آورده است: ما نمی‌توانیم نگران شهرت باشیم. به محبوبیت و شهرت پوشالی و دروغین بی‌اعتنا باشید. برای این که قهرمان بزرگ و حقیقی و الگویی راستین باشید، هزینه زیادی باید بدهید. مواظب باشید که در تله قهرمان کم‌ارزش بودن نیفتید. خدا به شما فرصت داده تا با استعداد و ممارست، خود را در فوتبال نشان دهید، فقط کارتان را انجام دهید. اگر از این موهبت الهی استفاده نکنید، مرتکب گناه شده‌اید. سرگرم اعتبار بخشیدن به خودتان باشید و متعهد باشید که قهرمان حقیقی و الگو برای جامعه‌ای شوید که در آن مردم، دوستان و خانواده‌تان به شما افتخار کنند. در فوتبال بقیه چیزها درباره بازنده‌ها و حسودان است.
شاگردان کی‌ روش به دنبال امیدی تازه 
تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام‌جهانی روز جمعه 4 آذرماه از ساعت 13:30 به مصاف ولز می‌رود. در جلسه هماهنگی مربوط به این بازی مشخص شد که ایران در بازی روز جمعه با لباس‌های اول خود به رنگ سفید به میدان می‌رود. تیم ملی اگر به دنبال صعود باشد باید از بازی با ولز امتیاز کسب کند و اگر بتواند سه امتیاز را به‌دست آورد امیدها برای صعود زنده باقی خواهد ماند.
در همین خصوص نشریه انگلیسی دیلی میل نوشت ایران می‌خواهد در بازی روز جمعه خود مقابل تیم ملی ولز دست‌کم یک امتیاز برای خود ثبت و شانس خود را برای صعود به دور حذفی احیا کند. ولز نیز در ورزشگاه احمد بن‌علی الریان، به‌عنوان مدعی مقابل ایران قرار می‌گیرد. این دو تیم پیش از این فقط یک بار و آن هم در سال 1978 و در یک بازی دوستانه در تهران با هم دیدار کردند. آن بازی با گل «فیل دوایر» در حضور 50 هزار تماشاگر با نتیجه یک بر صفر به سود ولز به پایان رسید.
دیروز سایت ولز آنلاین هم در گزارش تحلیلی از عملکرد تیم فوتبال ولز در اولین دیدار برابر تیم فوتبال آمریکا و تساوی ۱ بر ۱ نوشت: در بازی با آمریکا دو چهره متفاوت از تیم ولز در زمین مشاهده کردیم که در نیمه اول تاکتیک سرمربی تیم پاس‌های متعدد و کوتاه بود که در مقابل تاکتیک آمریکا ناکام بود و یک نیمه فاجعه بار برای تیم فوتبال ولز را رقم زد. آمریکا با پرس در نیمه اول فشار زیادی روی دروازه تیم فوتبال ولز آورد و تاکتیک سرمربی ولز را خنثی کرد.
وین ساندرز بازیکن سابق تیم ملی ولز و باشگاه لیورپول در ادامه این تحلیل اضافه کرد: باید بازی با ایران تغییر تاکتیک بدهیم و این تغییر می‌تواند در موفقیت ولز نقش داشته باشد و ریسک بازی قبلی را کاهش دهد ما کار سختی در برابر تیم دفاعی ایران و کارلوس کی روش داریم و باید تغییرات لازم در ترکیب انجام شود.
امیدواری به بازی ایران و ولز
در این میان برخی کارشناسان فوتبال کشورمان نیز اعتقاد دارند که ایران باید برای بازی با ولز تغییر تاکتیک بدهد تا بتواند نتیجه بگیرد. ادموند اختر مهاجم سال‌های نه چندان دور استقلال درخصوص این بازی به خبرگزاری ایسنا گفت: ترکیب ابتدایی ایران قابل دفاع نبود. ما که فوتبالی هستیم متوجه نشدیم تاکتیک او چیست. ما که آمدیم تدافعی بازی کنیم، هر چه نیروی تدافعی هم داشتیم در زمین گذاشتیم ولی فکر نمی‌کنم حتی اگر با تهاجمی‌ترین تیم‌مان هم به زمین می‌رفتیم، ۶ گل می‌خوردیم.
او افزود:‌ای کاش کی‌روش همان نفراتی که همیشه بازی می‌کردند را بازی می‌داد. خیلی از نفراتی که بازی کردند شاید فکر نمی‌کردند در جام جهانی باشند. پاسخگوی این اتفاق هم خود کی‌روش است. کاش کی‌روش ترکیب را هجومی می‌چید و اگر گل هم می‌خوردیم باز از این موقعیت به عنوان یک ویترین استفاده می‌کردیم. ما دیدیم که انگلیس چقدر خوب بود و حتی تعویض‌هایش هم جواب داد.
این مهاجم پیشین تیم‌ ملی فوتبال در پایان بیان کرد: امیدوارم در بازی با ولز و آمریکا، آن روی دیگر فوتبال ایران نمایان شود و با روحیه بهترین، بتوانیم از شانس کم‌مان برای صعود استفاده کنیم. امیدوارم یک نمایش آبرومندانه مقابل ولز و آمریکا داشته باشیم تا دل هواداران شاد شود.