kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸

وحشت مقامات انگلیس از واکنش ایران به شبکه تروریستی اینترنشنال

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با یک رسانه سعودی به دفاع از تشدید حفاظت لندن از شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال» پرداخت.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه سعودی چاپ لندن بار دیگر به تکرار ادعاهای ضدایرانی پرداخت و درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادعا کرد که ایران باید «پاسخ معنادار» به پیشنهاد غربی‌ها بدهد.
روزنامه الشرق الاوسط در ابتدای مصاحبه خود با این مقام ارشد انگلیسی که در حاشیه سفر او به بحرین برای شرکت در نشست امنیتی منامه انجام شد، علیه ایران سؤالاتی را مطرح کرد.
جیمز کلورلی در پاسخ به این سؤال اعلام کرد که انگلیس به همکاری با متحدانش برای «اتخاذ اقدامات ضروی» به منظور مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه انگلیس گفت: «ما به اقدامات خود برای جلوگیری از این فعالیت ثبات‌زدای در منطقه ادامه خواهیم داد و همچنین افرادی را که مسئول چنین رفتاری هستند به‌طور خاص تحریم خواهیم کرد».
الشرق‌الاوسط به اقدامات اخیر انگلیس برای تشدید حفاظت از کارکنان شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال» اشاره و از وزیر خارجه انگلیسی‌ها درباره چرایی این اقدامات سؤال کرد.
جیمز کلورلی در پاسخ به این سؤال مدعی شد: «ما امنیت مردم در بریتانیا را به نحوی باورنکردنی جدی می‌گیریم. ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد، صادقانه و باز را به‌طور باورنکردنی جدی می‌گیریم و وقتی معتقدیم تهدیداتی در خاک بریتانیا وجود دارد، به وضوح پاسخ می‌دهیم.»