kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

موشک‌های جدید چین که قابلیت رسیدن به قلب آمریکا را دارد

بر اساس گزارش‌ها، چین موشک‌های جدیدی را در زیردریایی‌های خود نصب کرده که قابلیت حمله به قاره آمریکا از دریای چین جنوبی را دارند.

تمرکز بر روی چین سیاستِ کلی آمریکا و مطابق با استراتژی امنیت ملی این کشور است و با رفت و آمد و رؤسای جمهور تغییری نمی‌کند؛ چرا که سرعت پیشرفت چین در سال‌های اخیر غرب (با محوریت آمریکا) را شدیداً نگران کرده است، از آن رو که پیشرفت چین را مساوی با افول خود تفسیر می‌کنند. کارشناسان بارها یادآوری کرده‌اند، چین و آمریکا قطعاً در یک رویارویی تندِ «اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی» هستند. از آن‌ طرف چین نیز از لحاظ نظامی خود را برای رویارویی با آمریکا آماده می‌کند.
«ساموئل پاپارو» آدمیرال نیروی دریایی آمریکا و فرمانده یگان آمریکا در پاسیفیک به گروهی از خبرنگاران نظامی در واشنگتن گفته، زیردریایی‌های کلاس «جین» چین را با موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای «جِی-اِل 3» تجهیز کرده‌اند: «آن‌ها را برای تهدید آمریکا ساخته‌اند. ما از نزدیک این زیردریایی‌ها را رصد می‌کنیم.»
گفتنی است، وزارت دفاع آمریکا نیز در گزارش سالانه خود به تاریخ نوامبر ۲۰۲۱ (آبان-آذر 1400) درباره توانمندی‌های نظامی چین اعلام کرده بود که ارتش این کشور به زودی توانایی هدف قرار دادن قاره آمریکا را از آب‌های ساحلی به ویژه دریای چین جنوبی و خلیج «بوهای» خواهد یافت.