kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

روایت شهدای اغتشاشات در «ماجرای امروز»(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان مجموعه مستند «ماجرای امروز» از گفت‌وگو با خانواده شهدای فتنه 1401 در قسمت‌های آینده این مجموعه خبر داد.
 
 
 
محسن اردستانی کارگردان «ماجرای امروز» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: برنامه تلویزیونی «ماجرای امروز» در رابطه با فتنه‌ها از سال ۸۸ تاکنون است. در این مستند مادران و همسران شهدای فتنه ۸۸، آبان ۹۸ و فتنه ۱۴۰۱ و شهدای امنیت و شهدای پاسداران جلوی دوربین قرار گرفتند، چندین سال است که برای شهدا از جمله شهدای مدافع حرم پاکستانی و افغانستانی در حال ساخت برنامه هستم، اما امروز در این بمباران رسانه‌ای علیه ایران، در واقع شهدای فتنه داخل کشور از مظلوم‌ترین‌ها هستند. 
وی تصریح کرد: از نظر من شهدای فتنه و امنیت، جزو مظلوم‌‌ترین شهدایند. این را باتوجه به سابقه فعالیتم در حوزه شهدا می‌گویم. ما برای شهدای دفاع مقدس یا مدافع حرم، کار زیاد داریم، حالا خوب یا متوسط، اما برنامه یا مستندی که به‌صورت خاص محوریتش با شهدای امنیت و فتنه باشد آن‌قدر کم است که اگر کسی بخواهد اسم ببرد نمی‌تواند.
اردستانی بیان کرد: ما در طول ساخت همین برنامه، گاهی در شرایطی قرار می‌گرفتیم که همه مان بغض می‌کردیم و انگار توان مان را از دست می‌دادیم. گاهی شما درباره شهیدی برنامه می‌‌سازید که سی سال از شهادتش گذشته، همین هم به قدر کافی دردآور است، اما تصور کنید شما دارید با همسر شهیدی حرف می‌زنید که فقط چهل روز از شهادت همسرش گذشته و او با دو تا بچه قد و نیم‌قد، میهمان شماست. حالا فکر کنید که تیم تولیدی کار، چقدر سختی را به جان می‌خرد تا کار را تولید کند و بعد کسی باید بنشیند و تدوین کند، این درد و رنج دوباره سراغش می‌آید، و من باید چندباره کار را ببینم تا روی آنتن برود.
وی افزود: «ماجرای امروز» در مرحله اول، در استودیو ضبط شده و 9 قسمت است. ما در این مرحله به گفت‌وگو با خانواده شهدای 88، شهدای امنیت و شهدای فتنه اخیر پرداخته‌ایم که الحمدلله از شبکه افق هم پخش شد. در ادامه هم به منزل شهدا خواهیم رفت تا مخاطب درک و حس بهتری از گفت‌وگو و حس و حال خانواده‌ها داشته باشد.