kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
وزیر بهداشت خبر داد

بیمه رایگان کودکان متولد شده تا سن «5 سالگی»

 
 
 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا رایگان است، از پوشش بیمه رایگان کودکان متولد شده تا سن پنج سالگی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام عین‌اللهی دیروز در حاشیه دیدار رئیس‌جمهور از وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهداشت و سلامت، اظهار داشت: افرادی که در سنین کودکی شنوایی خود را از دست داده باشند در گویش نیز دچار مشکل می‌شوند و اگر در زمان طلایی پیوند حلزون را انجام دهند گویش آنها نیز بهتر می‌شود.
عین اللهی ادامه داد: هر حلزون بالای 200 میلیون تومان هزینه در‌بردارد اما ما به صورت رایگان این را ارائه می‌کنیم و خدمات آن نیز رایگان است و تا پایان سال افرادی که دچار کم‌شنوایی و ناشنوایی هستند را رایگان درمان می‌کنیم.
وی متذکر شد: برای همه مردم خدمات لازم برای درمان کرونا محسوس بود؛ به طوری که در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم روزانه 50 هزار مراجعه‌کننده مبتلا و 700 مرگ و میر و 8 هزار بیمار بدحال داشتیم.
وزیر بهداشت یادآور شد: ‌امسال 6 میلیون نفر از مردم بیمه شدند؛ ضمن اینکه 79 مرکز بیمارستانی با حدود 10 هزار تخت را فعال کردیم و تا پایان سال نیز هر هفته یک افتتاحیه بیمارستانی بزرگ خواهیم داشت. عین‌اللهی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت، افزود: ‌متاسفانه جامعه روبه پیری است و برای استفاده از پنجره جمعیت 7 سال فرصت داریم؛ در نتیجه قرارگاه جمعیت در وزارت بهداشت ایجاد شده است. وی بیمه مادران باردار و کودکان متولد شده تا 5 سال را از جمله کارهای انجام شده در دولت فعلی برشمرد.