kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

اِعمال نفوذ یا اِعمال قانون؟!(نکته  ورزشی)

 
 
سرویس ورزشی-
مبالغه نیست اگرعرض کنیم بزرگ‌ترین دستاورد فدراسیون بسکتبال در 267 روز گذشته‌، باخت فنی استرالیا مقابل ایران، در رقابت‌های پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بوده است! 
وقتی FIBA، پس از قطعی شدن تصمیم فدراسیون بسکتبال استرالیا مبنی بر عدم حضور در تهران و مسابقه ندادن مقابل تیم ملی بسکتبال ایران، رای به شکست این تیم داد، بزرگ‌ترین خدمت را به صندلی لرزان فدراسیون‌نشینان کرد.
 رئیس‌فدراسیون بسکتبال پس از شکست مقابل چین و پیروزی دلاورانه(!) مقابل استرالیا گفت: «هنوز هم شانس بالایی برای صعود به جام جهانی داریم». او درست می‌گوید‌، چرا که لطفی که استرالیا به بسکتبال ایران کرد چیزی شبیه معجزه بود و با دو شکست احتمالی قزاقستان در پنجره ششم انتخابی جام جهانی مقابل تیم‌های چین و استرالیا‌، تیم ملی ایران هم می‌تواند راهی رقابت‌های جام جهانی شود. آقایان، سقف آرزوهایمان را آن‌قدر کوتاه کرده‌اند که توانایی صعود مقتدرانه به عنوان یکی از 8 تیم آسیایی هم برایمان رویا شده و باید تا لحظه آخر در هول و وَلا باشیم و دست به دعا برداریم که قزاقستان همچنان ببازد و دلخوش به کسب پیروزی‌های تیم ملی ایران در خانه حریفان (چین و ژاپن) باشیم که کارشناسان با توجه به عملکرد ضعیف این تیم‌، آن را دور از ذهن تلقی می‌کنند!
عجیب است که وقتی در تهران(پنجره دوم) با آن تیم نصفه و نیمه ایران‌، مقابل قزاقستان آماده و با درخشش بازیکنانی چون آنتونی کلمنز(آمریکایی) و نیکولای باژین با 4 امتیاز اختلاف‌، شکست خوردیم‌، صدای اکثر رسانه‌ها (من جمله خود ما) درآمده بود و فریاد وامصیبتای شان تا آسمان هفتم هم شنیده می‌شد‌، اما حالا بعد از ناکامی‌های رنگ و وارنگ و باخت‌های سریالی مقابل قزاقستان در بازی برگشت‌، اردن، استرالیا‌، چین و... اکثر رسانه‌های معلوم‌الحال یا سکوت کرده‌اند یا با ارائه تحلیل‌های انحرافی و از گنجه درآوردن برخی همپالگی‌هایشان‌، فتوای ائتلاف- آن هم با غلط املایی (اعتلاف به معنای علف خوردن چارپایان)- می‌دهند!
به خدا‌، به پیر‌، به مقدسات؛ ما هم می‌دانیم که در دنیای ورزش‌، پیروزی و شکست‌، دو روی یک سکه هستند اما متاسفانه در این 9 ماه گذشته فقط برای ما شکست بوده و ناکامی و با ادامه این روند معلوم نیست چه چیزی از بسکتبال ایران برجای بماند!
حالا جمع کثیری از خبرگان بسکتبال، قصد عمل به وظیفه قانونی خود را دارند و چیزی نزدیک به 30 امضا برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و عزل رئیس‌جوان‌، جمع‌آوری کرده‌اند ولی آن گونه که در گوشه و کنار زمزمه می‌شود، بیم آن را دارند که با اِعمال نفوذ از سوی برخی مقامات بالای وزارت ورزش و معاونان آقای وزیر (که اتفاقا قرابت‌هایی هم با رئیس‌فدراسیون دارند) مواجه شوند.
در این خصوص افراد بسیاری با روزنامه کیهان تماس گرفته‌اند و جزئیاتی را مطرح کرده‌اند‌، که فعلا قصد پرداختن به آنها را نداریم و بنا را بر بی‌طرفی مقام عالی وزارت و معاونین ایشان می‌گذاریم و امیدواریم مسئولین محترم‌، با یک اظهار نظر رسمی یا ارسال جوابیه، خط بطلانی بر روی همه شایعات بکشند و... 
نکته آخر اینکه‌، آقای وزیر! اجازه ندهید (البته اگر زورتان می‌رسد) زیردستان‌تان با فشار و ارعاب‌، راه بر اِعمال قانون ببندند چرا که همه‌، این رفتارها را به پای شما می‌نویسند.