kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

چرا اصلاح‌طلبان حمله با سلاح گرم به مردم و پلیس را اغتشاش نمی‌­دانند؟

روزنامه مدعی اصلاحات شرق در یادداشتی نوشت: «اعتراضات خیابانی در حالی در گوشه و کنار کشور وارد سومین ماه خود شده که در اواخر هفته گذشته متأسفانه کشور شاهد جان‌باختن شماری از هم‌وطنان و زخمی‌شدن شمار دیگری بود.»

 

سرویس سیاسی ـ

در ادامه این نوشتار آمده: «این در حالی است که به جز در استان سیستان‌وبلوچستان که ابتکار عملی صورت گرفت و دو هیئت از طرف حاکمیت گام‌هایی برای کاهش شکاف‌های ایجادشده برداشتند، ابتکار عمل دیگری برای کاهش تنش‌ها و اعتراض‌ها صورت نگرفته است؛ یعنی به جز معترضان که در اماکن عمومی و خیابان‌ها و مراکز آموزش عالی به اعتراض‌های خود استمرار می‌دهند و نیروی میدانی مقابله با اعتراض‌ها، در عمل دولت هیچ ابتکار عملی از خود بروز نداده است. باز‌شدن باب گفت‌وگو میان دولت و معترضان می‌توانست یکی از اقدامات پیش‌روی باشد.»
اینکه در یادداشت تنها به جان باختگان اواخر هفته گذشته توجه شده و در حالی که در طول مدت اغتشاش‌ها افراد قابل توجهی از مردم و نیز از نیروهای بسیج، نیروی انتظامی و سپاه به شهادت رسیده‌اند، خود جای سؤال دارد اما اینکه با وجود اقرار این یادداشت به شهادت تعدادی از مردم عادی و نیز نیروهای حافظ امنیت و مجروح شدن تعدادی دیگر از آنها، عنوان اعتراض برای آن به کار رفته، خود گویای مسایل زیادی است.
نکته دیگر این که این یادداشت عنوان کرده چرا حکومت کسانی را برای گفت‌وگو با اغتشاشگران گسیل نمی‌دارد. باید از این روزنامه پرسید مثلا در کرج یا تهران یا مشهد حکومت باید هیئت اعزامی خود را برای ملاقات با چه کسانی بفرستد؟ آنها چه اعتراضی دارند که نتیجه اش دست بردن به سلاح گرم و سرد است؟! کدام حکومت در جهان با اقدام مسلحانه علیه خود با این روش برخورد می‌کند؟
تبرئه اغتشاشگران داعشی توسط سرمایه‌های اسرائیل
با وجود سیلی محکم مردم به افراطیون مدعی اصلاحات و ناکام گذاشتن این طیف در جنگ ترکیبی اخیر، تفاله‌های داخلی دشمن به دروغ، مردم را اهل خشونت جا می‌زنند و اغتشاشگران داعشی را تبرئه می‌کنند.
روزنامه زنجیره‌ای هم‌میهن دیروز نوشت: «در شرایط کنونی که اعتراضات مردمی وارد فاز خشونت شده است و خشم مردم در مقایسه با روزهای نخستِ اعتراضات افزایش یافته است.»
افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در جنگ ترکیبی اخیر نیز عملگی و پادویی برای آمریکا و اسرائیل را پی گرفتند و به تأمین منافع دشمنان ملت ما مشغول شدند. در جریان فتنه 88 نتانیاهو به‌صراحت گفته بود اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند و شیمون پرز اعلام کرد اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگند. سرمایه‌های اسرائیل در ایران اغتشاش سازماندهی شده را اعتراض مدنی جا زدند و خون شهدای مدافع امنیت را پایمال کردند. آنها با این ترفند خیانتکارانه، از خشونت کفتارهای داعشی و اراذل اجاره‌ای استقبال کردند و به آن دامن زدند. مردم البته با بصیرت و آگاهی خود دست آنها را خوانده بودند و چنان کشیده‌ای بر آنان زدند که هنوز جای آن درد می‌کند. منافقان و معاندان متظاهر به اصلاحات از مردم عصبانی‌اند و آشوبگران خون‌آشام اجاره‌ای را مردم جا می‌زنند. محو این خائنان وطن فروش امری ضروری برای حفظ امنیت ملی و مصالح کشور و حفظ امنیت روانی مردم است.